آرامشی قبل از طوفان: یک تحلیلگر معتقد است در سه ماه آینده افزایش قیمت بیت کوین را خواهیم داشت

موهیت سوروت (Mohit Sorout)، تحلیلگر هندی رمزارزها، بیان داشت هنگامی که بیت کوین از سطح مقاومت فعلی خود خارج شود قادر است در عرض سه ماه رکورد قیمت جدید را ثبت کند.

طبق اظهارات موهیت سوروت، یکی از بنیانگذاران پلتفرم معاملاتی Bitazu Capital، در چندین ماه گذشته قیمت بیت کوین در یک بازه‌ی ثابت محدود مانده است؛ اما اگر این رمزارز با موفقیت از این مقاومت خارج شود احتمال دست‌یابی به رکورد قیمت جدید حتمی است.

قیمت بیت کوین از ژوئیه سال 2020 در بازه‌ی 15 درصدی  10200 تا 11800 دلاری ثابت بوده که می‌توان گفت به استثنای چند افزایش قیمت کوتاه مدت، از نوسان بسیار پایینی برخوردار بوده است. هر زمان که قیمت بیت کوین برای یک مدت طولانی در بازه‌ی محدودی ثابت باشد معمولا یک جهش قیمت بزرگ در انتظار آن است.

اگرچه با قاطعیت نمی توان گفت این تغییر قیمت در آینده‌ی نزدیک رخ خواهد داد یا خیر، اما موهیت سوروت معتقد است در صورت وقوع، قیمت بیت کوین در سه ماه سقف 20 هزار دلار را لمس خواهد نمود.

برای اطلاعات بیشتر در مورد تاثیر انتخابات آمریکا بر روی قیمت بیت کوین می‌توانید این مقاله را مطالعه کنید.

نمودار تحلیل افزایش قیمت بیت کوین

ترسیم نمودار قیمت روزانه بیت کوین به کمک خط روند، منبع: TradingView.com

چرا سه ماه طول می کشد تا بیت کوین پس از شکست مقاومت فعلی به رکورد جدید قیمت دست یابد؟

بررسی چرخه قیمت‌های قبلی بیت کوین بیانگر این است که این رمزارز همواره پس از شکست سطح مقاومت فعلی خود به سرعت در یک روند صعودی قرار می‌گیرد . در این الگو در هر دو نوع شکست حمایتی و مقاومتی قابل مشاهده است.

قیمت بیت کوین از اول ماه مه تا 20 ژوئیه در بازه‌ی  8،800 تا 9800 دلار نوسان داشته که  سرانجام در 9،100 دلار تثبیت شد. این ثبات قیمت دوماهه، پس از 12 روز با جهش 32 درصدی سقف 12123 دلار را در صرافی بایننس (Binance) را لمس نمود.

سوروت با اشاره به اینکه هر زمان که قیمت بیت کوین برای یک مدت طولانی در باز‌ه‌ی محدودی ثابت باشد معمولا یک جهش قیمت بزرگ در انتظار آن است، بیان داشت:

این آرامشی پیش از طوفان است. اگر بیت کوین بتواند امروز سطح مقاومت فعلی خود را بشکند، احتمالاً در سه ماه آینده به اوج قیمت (ATH) قبلی خود یعنی 20 هزار دلار خواهد رسید.

وی دلیل تحلیل سه ماهه‌ی قیمت خود را بررسی سابقه‌ی نوسانات بیت کوین دانست. طبق اظهارات سوروت، احتمال این وجود دارد که این افزایش قیمت 20 هزار دلاری حتی در کمتر از سه ماه رخ دهد:

«طبق یک بررسی، جهش قیمت پس از دوره های طولانی نوسان قادر است در بازه های زمانی بسیار کوتاه مدت نیز به سقف جدیدی دست یابد.»

یک شاخص مهم برای مشخص کردن این امر، کاهش نرخ سود قرارداد های آتی نسبت به بازارهای گاوی گذشته است. به خصوص پس از آنکه کمیسیون معاملاتی معاملات آتی کالای ایالات متحده یا به اختصار (CFTC) صرافی BitMEX را جریمه کرد، سود کل قراردادهای آتی کاهش یافت و برخلاف چرخه های گاوی پیشین منجر به  یک روند صعودی پایدار و تدریجی برای بیت کوین شد.

نمودار دلایل افزایش قیمت بیت کوین

سود سال جاری صرافی BitMEX تا به امروز. منبع: btctools.io

عواملی موثر بر روند قیمتی بیت کوین را در سه ماه ی چهارم امسال و کل سال 2021

پیشگویی‌های پیرامون جهش گاوی بیت کوین در راستای شروع سال 2021 موجب افزایش اخیر تقاضای سازمان ها و تمایل آنها برای استفاده از این رمزارز شده است.

بری سیلبرت، مدیرعامل شرکت بزرگ سرمایه گذاری رمزنگاری Grayscale، در 17 اکتبر بیان داشت که ارزش دارایی های شرکتش به رکورد جدید 6/4 میلیارد دلار رسیده است، وی همچنین تاکید نمود که این شرکت شاهد «حجم وسیعی از مبالغ سرمایه گذاری در این هفته بوده است.»

نهاد هایی از قبیل Square و MicroStrategy که به اتخاذ راهکارهای مبتنی بر بیت کوین روی آورده اند معتقدند که این رمزارز از پتانسیل لازم برای تبدیل شدن به یک دارایی خزانه داری برخوردار است. بر این اساس، بسیاری از موسسات سرمایه گذاری در حال ذخیره‌ی بیت کوین بدون در نظر داشتن فروش آن در آینده ی جدید هستند.

جدید ترین به روزرسانی مدل انباشت به جریان (S2F). منبع: PlanB

علی رغم اخبار مثبت در مورد حجم زیاد سرمایه گذاری سازمان‌ها، قیمت بیت کوین در طول ماه اکتبر نسبتاً راکد بود. اما سازنده مدل انباشب به جریان یا (S2F) یعنی تحلیلگر معروف PlanB معتقد است که سودهای نا متقارن احتمالا با گذشت زمان رخ خواهند داد. وی در پست توییتر خود نوشت:

«چرا با این حجم از سرمایه گذاری سازمانی همچنان قیمت بیت_کوین  بالا نمی رود؟ هیچکس حاضر به فروش نیست، قیمت بیت کوین دقیقاً همان جایی است که باید باشد، با ثباتی مطلوب کمی بالاتر از 10 هزار دلار، منتظر لحظه ی موردنظر برای  یک بازده نامتقارن؛ صبور باشید!»

اگر به دلیل افزایش قیمت بیت کوین تصمیم دارید سرمایه گذاری بیت کوین انجام دهید به شما پیشنهاد می کنیم حتما با تیم مشاوره سرمایه گذاری بیت کوین و ارز دیجیتال «بینوست» تماس بگیرید.

دسته بندی شده در:

برچسب شده در:

,
در اینستاگرام بینوست جدید ترین مطالب را به صورت خلاصه و روزانه دریافت کنید