آموزش خرید ارزهای دیجیتال و بیت کوین

ارزهای دیجیتال  دغدغه اکثر سرمایه گذاران دنیای دیجیتال است. وقتی سرمایه گذاران جدید وارد بازار بیت کوین و ارزهای دیجیتال می شوند، برای جلوگیری از دست دادن پول باید یک برنامه کاملاً مشخص داشته باشند. در این مقاله قصد داریم به زبان ساده آموزش خرید ارزهای دیجیتال را به شما توضیح دهیم.

 علاقه به ارزهای دیجیتال از سال 2019 رو به افزایش است و بیت کوین با رشد 300٪ از 3.130 دلار در فوریه 2019 به 13.800 دلار در تاریخ 26 ژوئن قطعاً با رشد ویژه‌ای روبرو بوده است. مطالعات متعدد نشان داده است که هزاران سرمایه گذاران جوان به ویژه در پی بحران مالی سال 2008 نسبت به ارائه دهندگان خدمات سنتی مالی و بانک‌ها به شدت دچار تردید شدند. حداقل 40٪ از این افراد اعلام کرد‌اند که قصد دارند در آینده بر روی ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری نمایند.

خوشبختانه برای سرمایه گذاران جدید، سرمایه گذاری در دارایی‌های دیجیتال بسیار ساده‌تر شده است؛ اما هنوز هم چند عامل مهم وجود دارد که سرمایه گذاران باید قبل از خرید ارزهای دیجیتال در نظر بگیرند. در این مقاله چهار مورد اساسی بیان می‌گردد که سرمایه گذاران باید هنگام خرید نخستین ارزهای دیجیتال معاملات خود آن را در نظر بگیرند.

در این مقاله چهار مورد اساسی بیان می گردد که سرمایه گذاران باید هنگام خرید نخستین ارزهای دیجیتال معاملات خود آن را در نظر بگیرند.

  1. سرمایه گذاری بازار

در حال حاضر، بیش از 4900 ارز دیجیتال موجود در لیست طولانی مبادلات وجود دارد. رسانه‌ها تمایل دارند که فقط بزرگ‌ترین ارزهای دیجیتال با سرمایه‌های بالا را پوشش دهند و به همین دلیل این توکن‌ها (به ارزهای دیجیتالی در شبکه‌ی رمزنگاری شده اصطلاحا توکن گفته می‌شود.)  برای سرمایه گذاران جدید و فصلی بیشتر شناخته شده است.

اصولاً سرمایه گذاری در بازار، اندازه یک شرکت را مشخص می‌نماید و متریک با در نظر گرفتن قیمت دارایی و ضرب آن در تعداد کل سهام در دسترس، محاسبه می‌گردد و دید کلی از سطح ریسک یک سرمایه گذاری را مشخص می‌نماید.

به همین دلیل مهم است که قبل از خرید، میزان دارایی ارز دیجیتال مورد نظر را بررسی نمایید. توکن‌های دارای گردش بالا و عرضه زیاد در بازار از نظر تئوری نسبت به دست‌کاری و نوسانات زیاد  بازار آسیب پذیر نیستند، در حالی که توکن های کوچک‌تر بازار در برابر نوسانات بازار آسیب پذیرتر هستند.

ارائه دهندگان ارزهای دارای گردش کم نیز اغلب در معرض دست‌کاری دارندگان بزرگ قرار دارند. پس اولین نکته‌ای که در آموزش خرید ارزهای دیجیتال باید به آن توجه ویژه‌ای داشت سرمایه‌گذاری بازار است.

اولین نکته‌ای که در آموزش خرید  ارزهای دیجیتال باید به آن توجه ویژه‌ای داشت سرمایه‌گذاری بازار است.

  1. حجم معاملات

سرمایه گذاران قبل از خرید باید به حجم معاملات ارز دیجیتال توجه نمایند. معمولاً این موضوع برای 20 توکن برتر ارزهای دیجیتال مانند360 Coin مسئله مهمی نیست اما برای معامله گران تحقیق در مورد ارائه دهندگان کوچک‌تر و مبهم تر بازار ضروری است.

بررسی این موضوع که تعداد بسیاری از توکن‌ها در واقع روزانه خرید وفروش می‌شوند بسیار مهم است. حجم معاملات بالاتر به معنای آن است که خرید و فروش دارایی دیجیتال آسا‌تر خواهد بود در حالی که حجم معاملات پایین به کمبود نقدینگی اشاره دارد و این بدان معنی است که یک معامله گر باید برای خرید دارایی دیجیتال تلاش نموده یا سفارش های موجود را پر نماید.

 ارزهای دیجیتال با حجم معاملات بسیار کم می‌تواند نشانه ای از یک پروژه بیمار یا مرده باشند.

  1. متوقف کردن ضررها و سودآوری

در حالی که این نکته به صورت متریک در تجزیه و تحلیل دارایی‌های دیجیتال نقش ندارد اما داشتن یک برنامه برای هر نوع تجارتی بسیار ضروری است. این نکته به افراد کمک می‌نماید تا درگیر تجارت احساسی نشوند. سرمایه گذاران خوب برنامه مشخصی را برای قیمت خرید و فروش دارایی خود تهیه نموده و از آن برنامه منحرف نمی‌شوند. بخشی از این روند شامل فکر کردن در مورد این است که در صورت شکوفایی تجارت چه اقداماتی را انجام خواهند داد.

توقف ضرر با فروش دارایی قیمت از پیش تعیین شده اما کمی پایین تر از قیمت خرید،  سرمایه گذاران را در برابر ضرر قابل توجه سرمایه شان محافظت می نماید. به عنوان مثال، یک اشتباه تازه کارها در ثبت سفارش فروش با قیمت مشخص و سپس لغو سفارش درست قبل از پر کردن آن است زیرا ترس از دست رفتن یا FOMO باعث می شود احساس کنند که قیمت بالاتر می رود.

افراد آشنا با ارزهای دیجیتال از به اصطلاح کیف دیجیتال استفاده می‌نمایندکه اغلب در بین تجار مورد استفاده قرار می گیرند.

همچنین  معامله گرانی هستند که یک ارز دیجیتال خاص خریداری کرده اند و پس از کاهش چشمگیر قیمت قادر به فروش دارایی دیجیتالی بدون در نظر گرفتن ضررهای قابل توجه آن نیستند.

توقف ضررها، شما را در برابر این امر محافظت می نماید و بیشتر بازرگانان توصیه می‌کنند که یک توقف ضرر 2 تا 4 درصد زیر قیمت خرید قرار می گیرد.

با این گفته، توجه به این نکته ضروری است که در بازار ارزهای دیجیتال، شکار متوقف یا متوقف کردن روشی متداولی است که سرمایه گذاران بزرگ‌تر برای مجبور کردن سرمایه گذاران کوچک‌تر برای فروش و از دست دادن ارزهای دیجیتال استفاده می نمایند.

در طول شکار متوقف، سرمایه گذاران بزرگ و نهنگ ها فشار می‌آورند و قیمت را به جهتی می‌برند که مقادیر زیادی از سفارشات متوقف شده را ایجاد کند و منجر به تغییر شدید قیمت دارایی شود.

 معامله گران می توانند با قرار دادن سفارشات توقف فروش خود، کمی دور از مناطق مقاومت و پشتیبانی، از قربانی شدن در توقف کار خودداری نمایند. با توجه به ماهیت ناپایدار اکثر ارزهای دیجیتال، بهتر است به جای نگه داشتن دارایی دیجیتالی که ممکن است با گذشت زمان ارزش خود را از دست دهند، همان طور که برای بسیاری از altcoin ها در دسامبر سال 2017 چنین اتفاقی رخ داده است، ضررهای اندکی کنید و با تجارت برروی این ارزهای دیجیتال زندگی خود را بگذرانید. پس از این بند می‌توانیم نتیجه بگیریم متوفف کردن ضرر یک قانون بسیار مهم در آموزش خرید ارزهای دیجیتال است.

متوفف کردن ضرر یک قانون بسیار مهم در آموزش خرید ارزهای دیجیتال است.

  1. تعیین چگونگی و کجایی برای ذخیره ایمن

در حالی که نگه داشتن بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در مبادلات شما یک گزینه است، ریسک بالای این کار باعث می شود این روش از امنیت کمی برخوردار باشد و در صورت امکان از این روش برای نگه‌داری مقادیر قابل توجه جلوگیری گردد.

بسیاری از سرمایه گذاران به کیف پول های سخت افزاری یا به طور دقیق‌تر، کلیدهای خصوصی دارایی‌های دیجیتالی که فقط امکان دسترسی توسط مالک را فراهم می‌کند اعتماد دارند.

علاوه بر این، مجموعه‌ای از نرم افزارهای کیف پول موجود است که به سرمایه گذاران این امکان را می‌دهد تا کلیدهای خصوصی خود را در بیت کوین و ارزهای دیجیتال خود با یک اپلیکیشن ذخیره نموده تا از طریق لپ تاپ، آی پد، گوشی های هوشمند و غیره به آن‌ها دسترسی پیدا کنند و در نهایت، هر دو، گزینه های بهتری نسبت به نگه داشتن صندوق خود با یک متولی است.

همواره امکان هک و سرقت وجوه بدون در نظر گرفتن این که ارز دیجیتال چقدر امن است وجود دارد. گاهی اوقات کاربران بازپرداخت می‌کنند، گاهی اوقات نه؛ اما این مطمئناً خطری است كه هر دارنده دارایی دیجیتال هنگام امتناع از كنترل بودجه خود باید نسبت به آن آگاه باشد.

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال لزوماً دشوار یا ریسک پذیر نیست. سرمایه گذاران به سادگی باید قبل از اقدام، برنامه‌ای داشته باشند و هر معامله‌گر می‌بایست قبل از انجام سرمایه گذاری در مورد دارایی، تحقیقات خود را انجام دهد.

هر آنچه که برای آموزش خرید ارزهای دیجیتال نیاز بود در این مقاله به شما توضیح داده شد. اگر دوست دارید در مورد ارزهای دیجیتالی و انواع این رمز ارزها اطلاعات به دست آورید به شما پیشنهاد می‌کنیم سایر مقالات این سایت را مطالعه کنید.

نتیجه:

اگر به دنبال این هستید که سرمایه گذاری ارز دیجیتال داشته باشید اما هنوز اطلاعات کافی در این مورد ندارید به شما پیشنهاد می‌کنیم با تیم مشاوره‌ی سرمایه گذاری ارز دیجیتال بینوست در این مورد مشورت کنید. بینوست یکی از بهترین تیم‌ها در زمینه‌ی خرید و فروش ارزهای دیجیتالی است. بینوست با بیش از 15سال سابقه در بازارهای مالی به شما می‌تواند کمک کند تا بهترین تصمیم را در دنیای ارزهای دیجیتالی بگیرید.

دسته بندی شده در:

در اینستاگرام بینوست جدید ترین مطالب را به صورت خلاصه و روزانه دریافت کنید