اتریوم به زبان ساده

اتریوم به زبان ساده:

یکی دیگر از ارزهای دیجیتالی که امروزه به محبوبیت زیادی رسیده، اتریوم(Ethereum) نام دارد.البته اتریوم به دنبال این است که فراتر از یک ارز دیجیتالی باشد و به طور کلی بتواند دنیای دادوستد را تغییر دهد. اگر هنوز با این ارز دیجیتالی آشنا نشدید خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد می‌کنم در این مقاله اتریوم به زبان ساده برای شما توضیح داده شده است.

تفاوت‌ها و شباهت‌های اتریوم و بیت‌کوین:

درست مانند بیت‌کوین، اتریوم نیز براساس تکنولوژی بلاک‌چین فعالیت دارد. هرچند که نحوه‌ی فعالیت این دو بلاک‌چین با یکدیگر تفاوت‌هایی نیز دارد به طور مثال در شبکه‌ی بیت‌کوین از طریق اثبات انجام کار (این فعالیت توسط ماینرها انجام می‌شود)، تراکنش‌های شبکه به تایید می‌رسد. اما در شبکه‌ی اتریوم به وسیله‌ی اثبات سهام معامله‌ها انجام می‌گیرد و هرکس که سهام بیشتری داشته باشد نقش بیشتری نیز در ثبت و ضبط معامله‌ها خواهد داشت. از طرفی برای تایید شدن تراکنش در بلاک‌چین اتریوم تنها چند ثانیه نیاز است اما همین فعالیت در شبکه‌ی بلاک‌چین به چند دقیقه زمان نیاز دارد.

همان طور که توضیح دادیم اتریوم به دنبال هوشمندسازی دادوستدها در هر حوزه‌ای است. مثلا یکی از ویژگی‌هایی که در شبکه‌ی اتریوم وجود دارد، قراردادهای هوشمند است در این بخش به افراد اجازه داده می‌شود قراردادهایشان مثل: خرید خانه، خرید ماشین، خرید سهام و…. را به صورت هوشمندانه ثبت کنند.

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که در اتریوم وجود دارد ایجاد بستر برای توسعه دهندگان نرم افزار است، اتریوم به این افراد اجازه می‌دهد تا بر روی نرم افزار در حال توسعه خود تکنولوژی بلاک‌چین را نصب کنند. در حقیقت اتریوم می‌تواند اپلیکیشن‌های متمرکز را به غیر متمرکز تبدیل کند.

فواید غیرمتمرکز بودن یک اپلیکیشن:

به طور کلی غیر متمرکز بودن یک صنعت و یا اپلیکیشن فواید زیادی دارد که برخی از این فواید عبارت است از:

  • امنیت بالا: در حقیقت احتمال هک کردن برنامه‌ای که بر پایه‌ی بلاک‌چین است بسیار دشوارخواهد بود.
  • ثابت بودن: امکان این که شخص سومی بتواند در کدها تغییر ایجاد کند وجود ندارد. تکنولوژی بلاک‌چین باعث به وجود آمدن دنیای آزاد و بدون سانسور شده است.
  • امکان قطعی وجود ندارد: با استفاده از این تکنولوژی امکان قطع کردن و یا از بین بردن یک نرم افزار وجود نخواهد داشت.

ممکن است حتی با خواندن این مقاله در ذهن شما  سوالاتی در مورد اتریوم و شبکه‌ی بلاک‌چین آن وجود داشته باشد. به همین دلیل به شما توصیه می‌کنم ویدیوی زیر را ببینید به طور قطع تمام سوالاتی که در ذهن شما وجود دارد این ویدیو پاسخ داده خواهد شد. در حقیقت در این مقاله و ویدیو تلاش شده اتریوم به زبان ساده توضیح داده شود.

در این ویدیو خواهید دید:

  • نحوه فعالیت اتریوم
  • اتریوم به زبان ساده
  • بلاک‌چین اتریوم
  • تفاوت بیت‌کوین و اتریوم

اگر حتی پس از دیدن ویدیو احساس کردید که هنوز به درستی مفهوم اتریوم را متوجه نشدید دست از تلاش نکشید و سوال‌هایتان را با ما در میان بگذارید، ما می‌توانیم به شما کمک  کنیم.

دسته بندی شده در:

برچسب شده در:

, ,
در اینستاگرام بینوست جدید ترین مطالب را به صورت خلاصه و روزانه دریافت کنید