اتریوم چیست: اتریوم به زبان ساده

اتریوم ارز دیجیتالی بسیار  جدیدی است تنها 5 سال از زمان به میان آمدن آن می‌گذرد. اگر بخواهیم به صورت دقیق بگوییم اتریوم ۳۰ جولای 2005 توسط یک جوان روسی به نام «ویتالیک بوترین» به میان آمد. اگر به دنبال جواب سوال«اتریوم چیست» هستید، دیدن ویدیو را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در حال حاضر پس از بیت‌کوین دومین ارز دیجیتالی محبوب جهان اتریوم است. اتریوم فراتر از یک ارز دیجیتالی است  و بیشتر شبیه یک پلتفرمی است که کاربران می‌توانند تا برنامه غیر متمرکز خود را بر روی آن پیاده کنند( منظور از برنامه غیر متمرکز افزایش تکنولوژی و هوشمندی بیشتر در زندگی است) لازم به ذکر است اتریوم مانند بیت‌کوین بر پایه‌ی سیستم بلاک‌چین بنا شده است.

اتریوم همانند بیت‌کوین یک ارز غیر متمرکز است و تنها عاملی که می‌تواند این ارز را کنترل کند تکنولوژی خودشبکه است و به دلیل استفاده از سیستم بلاک‌چین مشکل دوباره خرج شدن در این ارزهای دیجیتالی وجودندارد.

تفاوت بلاک‌چین بیت‌کوین و اتریوم در این است که در شبکه‌ی بیت‌کوین تنها تراکنش‌هایی که انجام شده در بلوک‌ها ثبت می‌شوند اما در شبکه‌ی بلاک‌چین اتریوم علاوه بر تراکنش‌ها در نودها(منظور همان گره‌هایی است که هم در شبکه‌ی بیت‌کوینی و هم در شبکه‌ی اتریوم  نقش تایید و پیگیری تراکنش را دارند) اطلاعاتی در مورد قراردادهای هوشمند نیز ذخیره می‌شود.

اتریوم به دنبال این است که بتواند از طریق پلتفرمش قراردادها را هوشمند کند. در شبکه‌ی بیت‌کوینی انجام تراکنش‌ها بدون اینکه افراد یکدیگر را بشناسند و نیاز باشد به یکدیگر اعتماد داشته باشند انجام می‌شود. دلیل این که برای معامله‌ نیاز به اعتماد و شناخت نیست، شبکه‌ی بلاک‌چین است در حقیقت  تکنولوژی شبکه‌ی بلاک‌چین امکان این که در معامله‌های انجام شده تقلب و کلاه برداری باشد را به صفر می‌رساند. اتریوم به دنبال این است که علاوه برتراکنش‌های مالی سایر قراردادها مانند: خرید خانه، خرید بورس و…. را به وسیله‌ی بلاک‌چین هوشمند کند تا احتمال تقلب را از بین ببرد.

در این ویدیو خواهید دید:

  • تاریخچه اتریوم
  • اتریوم چیست
  • تفاوت کلمه اتریوم و اتر
  • کاربردهای اتریوم
  • نحوه‌ی فعالیت شبکه‌ی اتریوم
  • توضیح در مورد اپلیکیشن اتریوم به نام DAPPS
  • ماینینگ در شبکه‌ی اتریوم
  • نحوه‌ی به دست آوردن اتر
  • توضیح در مورد کیف‌پول‌های اتریوم

افراد زیادی هستند که در مورد بیت‌کوین و نحوه‌ی عملکرد آن آشنایی دارند اما هنوز افرادی که با اتریوم آشنایی دارند بسیار کم است به عبارتی به نظر می‌رسد سرمایه گذاری بر روی این ارز دیجیتالی مناسب باشد.

به طور کلی اگر به دنبال سرمایه گذاری بر روی ارزهای دیجیتالی هستید و فکر می‌کنید شاید زمان سرمایه گذاری بر روی بیت‌کوین گذشته است به شما پیشنهاد می‌کنیم ویدیوی زیر را مشاهده کنید شاید جواب سوال خود را بتوانید بیابید و پس از مشاهده‌ی این ویدیو تصمیم بگیرید بر روی اتریوم سرمایه گذاری انجام دهید.

دسته بندی شده در:

برچسب شده در:

, , ,
در اینستاگرام بینوست جدید ترین مطالب را به صورت خلاصه و روزانه دریافت کنید