ارزهای دیجیتال هر روزه رونق بیشتری به خود می گیرند. با توجه به افزایش حجم بیش از 32769 برابری تتر از سال 2017 و افزایش حجم معاملات 468 برابری بیت کوین، باید بدانیم که چشم انداز بازار ارزهای دیجیتال چگونه است. با افزایش حدس و گمان ها در جامعه ارزهای دیجیتالی مبنی بر اینکه بازار ارزهای دیجیتال در انتظار فصل اصلی  بازار گاوی( به بازارهای رو به صعود به اصطلاح بازار گاوی گفته می‌شود.) هستند، به راحتی می توان چشم انداز بلوغی را که اکوسیستم ارز دیجیتال برای رسیدن به لحظه کنونی متحمل شده، مشاهده نمود. با مقایسه بازار ارزهای دیجیتال فعلی با بازارهای گاو ی فصل های قبل، پی می بریم که بسیاری از بازارهای برتر شاهد افزایش حجم معاملات توسط عوامل هزاران نفری بوده اند که نشان از گسترش چشمگیر نقدینگی بازار دارد.

معاملات روزانه 519 برابری ارز دیجیتال بیت کوین از سال 2017

معاملات روزانه 519 برابری بیت کوین از سال 2017

تا 15 فوریه 2017، بیت کوین تنها ارز دیجیتال قابل معامله در بازار بود و طی 24 ساعت معادل 89.76 میلیون دلار ارزش معامله ایجاد  می‌کرد. 12 ماه بعد، در میان پیامدهای بلند مدت آن و در دسامبر 2017، بیت کوین شاهد افزایش 100 برابری در فعالیت های تجاری بود که حجم فعالیت 24 ساعته آن 171.48 میلیارد دلار شد. سرمایه گذاری در بازار بیت کوین طی مدت مشابه 10 برابر رشد نموده است و رشد چشمگیر نقدینگی نسبت به سرمایه روند بازار گاوی( هنگامی که بازار ارزشش رو به افزایش است و حرکت صعودی دارد بازار به اصطلاح به این بازار Bull market  یا بازار گاوی  گفته می‌شود.) را برجسته می نماید.

با این حال، روند تحمل بازار خرسی( هنگامی که بازار ارزشش رو به کاهش است و حرکت نزولی دارد به اصطلاح به این بازارBear market گفته می‌شود.)  باعث شد فعالیت تجارت بیت کوین یک سوم کاهش یابد و در 15 فوریه 2019 ارزش بیت کوین حول و حوش 6.09 میلیارد دلار در حال تغییر بود. همچنین سرمایه بیت کوین در طول سال 2018 با کاهش 62.9٪ در 12 ماه کاهش چشمگیری داشته است. همانطور که در 19 فوریه 2020، بیت کوین با وجود افزایش 667٪ در فعالیت تجاری، دومین دارایی دیجیتال در بین معاملات دیجیتال گشت و جفت های بیت کوین در معاملات روز گذشته 46.71 میلیارد دلار ارزش معاملات را به دست آوردند. طی یک سال گذشته، بیت کوین نیز شاهد رشد حدود 200٪ سرمایه در بازار بوده است.

چارت تغییر ارزش بیت کوین

در این نمودار ارزش بیت کوین نسبت بهUSDT نشان داه شده است.

حجم تجارت اتریوم به طور مداوم سال به سال بیشتر می شود

سه سال قبل، اتر با حجم روزانه 18.46 میلیون دلار دومین دارایی دیجیتال معامله شده در بازار بود. از 15 فوریه 2018، اتر با افزایش سالانه فعالیت تجاری برای صد و پنجاه و ششمین بار، سومین معامله ارز دیجیتال شد و حجم روزانه خود را تا 2.9 میلیارد دلار افزایش داد. در همین مدت بازار اتر 78 بار گسترش یافت. از سال 2018 اتر به طور کلی به عنوان سومین دارایی دیجیتال معامله شده در بازار رتبه بندی شد این در حالی است که اتر یکی از معدود ارزهایی است که از اواسط فوریه 2019 با افزایش 4.2 درصدی نسبت به سال گذشته حجم تجارت خود را افزایش داده است.

با وجود افزایش فعالیت تجاری در بازار سرمایه، بازار اتر در همان سال 86 درصد کاهش یافته است. از 19 فوریه 2020، حجم 24 ساعته اتر در یک سال 667٪ رشد پیدا نمود و اتر به ارزش 23.22 میلیارد دلاری تا به امروز دست یافت. گسترش فعالیت تجاری از رشد به مراتب بیشتر اتر در بازار سرمایه در مدت مشابه سال گذشته حکایت دارد و سرمایه اتر تقریبا 140٪ افزایش یافته است. در 36 ماه، فعالیت تجاری اتر تقریبا 1250 بار افزایش داشته است.

نمودار تغییرات ارزش اتریوم

در این نمودار تغییرات ارزش اتریوم نسبت بهUSDT در یک سال گذشته نشان داده شده است.

مونرو (XMR) از لیست 20 دارایی رمزنگاری برتر سقوط نمود

مونرو پس از تبدیل شدن به سومین دارایی دیجیتال ترید شده با حجم روزانه 4.81 میلیون دلار در تاریخ 15 فوریه 2017، ضعیف ترین سود نقدینگی را در طول 12 ماه در بین شش ارز دیجیتال برتر ترید شده را مشاهده نمود. در تاریخ 15 فوریه 2018، جفت ارزهای ایکس ام آر در حجم روزانه 85.77 میلیون دلار تولید نمودند که مونرو را به بیستمین ارز دیجیتال ترید شده تبدیل کرد و شاهد افزایش تقریبا 17 برابری بود.

در مقابل، سقف بازار مونرو در همین مدت 24 برابر رشد نمود. بازار خرسی در سال 2018 شاهد افت حجم تجارت مونرو در 12 ماه  در حدود 39٪ بود و مونرو 52.42 میلیون دلار ارزش خود را از دست داد و به رتبه بیست و یکمین ارز دیجیتال ترید شده در بازار سقوط کرد. در همان سال شاهد کاهش حدود 83 درصدی سقف بازار مونرو بودیم. با وجود بهبودی نسبتاً ضعیف تر از سایر بازارهای پیشرو، مونرو در مقایسه با سال گذشته شاهد رشد 140 درصدی در حجم ترید بود که جفت های مونرو در طی 24 ساعت گذشته 129.99 میلیون دلار ارزش ترید ایجاد نموده اند. سرمایه مونرو نیز در 12 ماه 105 درصد افزایش یافته است و در حال حاضر چهاردهمین دارایی ارز دیجیتال ترید شده در بازار است. فعالیت تجاری مونرو طی سه سال 14 برابر افزایش یافته است.

معامله ارز دیجیتال ال تی سی 1.995 برابر افزایش داشته است

معامله ال تی سی 1.995 برابر افزایش داشته است

از 15 فوریه 2017، ال تی سی لایت کوین پنجمین دارایی دیجیتال ترید شده با حجم تجاری 2.68 میلیون دلار در 24 ساعت بود. لایت کوین بیشترین سود حاصل از فعالیت تجاری را در طول سال 2017 مشاهده نمود و با حجمی به ارزش 2.09 میلیارد دلار در رتبه چهارم قرار داشت. ال تی سی در 12 ماه بعد، از افزایش 776 برابری در بازار تجارت قرار گرفت. سرمایه کل لایت کوین نیز در همین مدت نزدیک به 65 برابر گردید. ال تی سی شدیدترین کاهش حجم در بین بازارهای برتر را در طول فصل خرسی سال 2018 متحمل شد، با این که چهارمین دارایی دیجیتال ترید شده بود با افت 50 درصدی فعالیت  طی 24 ساعت شاهد 1.04 میلیارد دلاری حجم ترید از 15 فوریه 2019 بود. ال تی سی هنوز هم در رتبه چهارم فعالیت های تجاری قرار دارد و در 12 ماه گذشته 100 درصد رشد داشته است.

نمودار لایت کوین

در این نمودار ارزش لایت کوین نسبت به USDT سنجیده شده است

معاملات تتر در سه سال

از تاریخ 15 فوریه 2017 تتر ششمین ارز دیجیتال در بین حجم ترید در طی 24 ساعت بوده است و ارزش ترید این ارز دیجیتال 1.65 میلیون دلار بود. یک سال بعد، تتر شاهد افزایش حجم 1،985 برابری بود و سپس تتر با حجم روزانه 3.28 میلیارد دلار به دومین ارز دیجیتال ترید شده در بازار تبدیل شد. در همان سال سقف بازار تتر 100 بار رشد نمود. حجم تتر علیرغم بازار خرسی در سال 2018، همچنان رشد نمود و جفت ارزهای تتر از 15 فوریه 2019 تقریباً 5.02 میلیارد دلار ارزش ترید را طی 12 ماهه تولید نمودند و افزایش 52.6٪ در کنار 9٪ کاهش در مارکت کپ را داشتند. در حال حاضر، تتر بعد از بیت کوین به عنوان بیشترین دارایی دیجیتال معامله شده قرار دارد و در طی 24 ساعت گذشته معادل 56/47 میلیارد دلار ارزش ترید ایجاد نموده است که 10 برابر افزایش داشته است. همچنین مارکت کپ تتر تقریباً 130 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

حجم تتر پس از سرکوب ارز دیجیتال توسط چین افزایش یافت

دیوید والسن، مدیرعامل و بنیانگذار Hedge Trade که یک برنامه مالی برای تجارت اجتماعی با استفاده از بلاک چین است، رشد عظیم حجم تتر را به سرکوب ارز دیجیتال توسط چین در سال 2018 نسبت می دهد. واسلن گفت كه به دنبال اعمال سیاست های ممنوع در رابطه با ارز دیجیتال توسط دولت مرکزی چین، استفاده از ارزهای با ثبات به استراتژی ارجح سرمایه گذاران چینی برای جابجایی پول در داخل و خارج از بازار ارزهای دیجیتال تبدیل شد. و

والسن اظهار داشت: از زمانی که این ممنوعیت در مبادلات رمزنگاری اعمال شده استفاده از stablecoin ها به استراتژی ارجح برای سرمایه گذاران چینی مبنی بر جابجایی پول در داخل و خارج از بازارهای cryptocurrency تبدیل شده است. وی در ادامه افزود: از آنجا که این ممنوعیت در مبادلات رمزنگاری اعمال شده است  از Tether در چین بطور عمده به عنوان یک واسطه میان ارزهای رمزپایه و دارایی های پایدار استفاده شده است. وی در ادامه افزود:

پس از اعمال ممنوعیت در مورد تبدیل ارزهای فیات( ارزهایی مانند دلار،ریال،ین و… را ارز فیات می‌گویند.) در آگوست سال 2018 در کشور چین در صرافی‌های این کشور استفاده از ارز تتر به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرد. با وجود اینکه افرادی که ارز دیجیتال دارند در این کشور نمی‌توانند از خدمات بانکی استفاده کنند اما USDT با برخورد به چندین نقطه عطف مهم در سال آینده به این ممنوعیت واکنش نشان داده است

واسلن همچنین خاطرنشان كرد كه بازارهای فرابورس چین تعداد قابل توجهی از معاملات USDT را كه در داده های Coinmarketcap نشان داده نمی شوند تسهیل می كنند. در ادامه او گفت : اکنون که ارزهای باثبات بسیار مورد استفاده قرار گرفته است، ما می بینیم کارگزاران تتر در حال ایجاد یک بازار بسیار سودآور با شرکتهای رمزنگاری شده به ویژه آنهایی که نقدینگی فیات دارند هستند.

والسن انتظار دارد که حجم تجارت برای تتر و سایر استیبل کوین‌های دارای پشتوانه فیات، به ویژه در حوزه های قضایی که کنترل های شدید سرمایه را حفظ می کنند، در آینده همچنان افزایش یابد

تری کولور(Terry Culver)، مدیر اجرایی سرمایه گذاری بلاک چین و شرکت مدیریت صندوق های تامینی دیجیتال گروه مالی ایالات متحده، استدلال می‌کند که بیت کوین در نتیجه افزایش استفاده به عنوان یک فروشگاه ارزشمند شاهد کاهش نوسانات حجم بوده است. سایر دارایی های دیجیتالی برتر شاهد افزایش قابل توجهی در حجم نسبت به سال گذشته بوده اند. كولور اظهار داشت كه حجم تجارت تتر را نبايد با ساير ارزهاي دیجیتال مقايسه نمود و بر این باور است كه بخش اعظم گزارش شده تتر جعلي است:

من فكر مي كنم برای یک مقایسه مناسب بهتر است که تتر را حذف نماییم چون بیشتر حجم آن جعلی است. حجمی که واقعی باشد، هدف بسیار متفاوتی از سایر رمزهای دیجیتال دارد. این(تتر) یک دوره کوتاه مدت مبادله بین فیات و کریپتو است و معامله گران آن را برای مدت چند دقیقه نگه دارند.

کارشناسان، حجم داده های سایت کوین مارکت کپ را به چالش می کشد

کارشناسان، حجم داده های سایت کوین مارکت کپ را به چالش می کشد

رایان تیلور مدیر گروه Dash Core معتقد است که نمی توان به حجم داده های کوین مارکت کپ اعتماد نمود: به نظر من، بعید است که اعداد گزارش شده دقیق باشند.» وی در ادامه توضیح داد:

صرافی ها به شدت تحریک می شوند تا حجم معاملات خود را برای جذب کاربران جعل نمایند و متاسفانه بسیاری از صرافی‌ها با اعتبار کمتر همین کار را انجام می دهند. اگر به صرافی هایی نگاه کنید که ظاهراً جلوه های دقیقی را گزارش می دهند، به نظر می رسد سال 2019 نسبت به سال 2018 به استثنای حجم بالاتر در سه ماهه‌ی دوم سال، نسبتاً کمتر فعال بوده است.

با این حال، تیلور خاطرنشان می‌کند که Coinmarketcap با تلاش برای انتقال به سایر معیارها برای نقدینگی که دستکاری کردن آنها دشوارتر است، به موضوع حجم مبادلات  گزارش شده پاسخ داده است.

مدیر عامل و بنیانگذار دارایی های دیجیتال توزیع شده در بازار Apifiny، معتقد است که داده های کوین مارکت کپ دقیقاً نمایانگر توزیع حجم اکوسیستم ارزهای دیجیتال نیست

مدیر عامل و بنیانگذار دارایی های دیجیتال توزیع شده در بازار Apifiny، معتقد است که داده های کوین مارکت کپ دقیقاً نمایانگر توزیع حجم اکوسیستم ارزهای دیجیتال نیست زیرا نقدینگی موجود در بازارهای مشتقات رمزنگاری را شامل نمی شود:  ما براساس داده های بازار نظارت داشته ایم، حجم معاملات دارایی های اصلی رمزنگاری بین سال های 2018 و 2019 هیچ گونه رشدی در بازار نداشته است، مگر اینکه میزان معاملات برای مشتقات در نظر گرفته شود.

او ادعا می نماید که مشتقات ارزهای دیجیتال در طول سال 2019 شاهد رشد چشمگیری بوده اند که به احتمال زیاد منجر به افزایش قابل توجه در حجم معاملات دارایی های دیجیتال اصلی شده است،(بیشتر در نیمه دوم سال). همچنین او انتظار دارد که حجم تجارت دیجیتال در سال‌های آینده با سرعت بیشتری رشد نماید، پیش بینی می‌شود که سال 2021 شاهد خواهیم بود که حجم تجارت رمز ارزها به طور قابل توجهی از فعالیت تجاری سال 2020 پیشی بگیرد.

در مقابل این نظر اریک آنزیانی مدیرعامل سکوی پرداخت بسترهای نرم افزاری ارزهای دیجیتال Crypto.com افزایش فعالیت های تجاری در اواسط سال 2019 قبل از نمایان شدن فعالیت بازار تا پایان سال را اعلام نمود. وی گفت: در سال 2018، با ورود مدت طولانی به بازار خرسی، حجم معاملات صنعت تعدیل شده به طور قابل توجهی کاهش یافت. در سال 2019، حجم بازی در هیئت مدیره بهبود یافته و در ماه های مه / ژوئن 2019 نسبت به مدت مشابه در سال 2018 به 5 برابر افزایش یافته است، سوار بر قیمت رونق قیمت بیت کوین که در جولای 2019 به اوج خود رسیده است. ما شاهد کاهش سرعت فعالیت تجارت جهانی تا پایان سال 2019 هستیم. با این حال، او اضافه می نماید که در اوایل سال 2020 شاهد روند صعودی چشمگیر و احساسات بازار صعودی هم از نظر مصرف کنندگان خرده فروشی و هم نهادها بودیم.

به طور کلی به شما پیشنهاد می کنیم که اگر به دنبال خرید ارزهای دیجیتال هستید بهتر است ابتدا با یک تیم مشاوره خرید رمز ارزها مشاوره داشته باشید و یکی از بهترین تیم ها که در خرید این نوع ارزها می تواند به شما کمک کند تیم بینوست است. بینوست با تجربه بالای 15 سال در بازارهای مالی می تواند به شما کمک کند تا با سرمایه گذاری برروی یک ارز دیجیتال بیشترین سود را در کمترین زمان داشته باشید.

دسته بندی شده در:

برچسب شده در:

,
در اینستاگرام بینوست جدید ترین مطالب را به صورت خلاصه و روزانه دریافت کنید