بلاکچین و کاربرد آن در صنعت حمل و نقلبلاکچین بر روی بانکداری تاثیر بسیار زیادی گذاشت اما این تازه اول کار بود، به نظر می‌رسد بلاکچین بر روی تمام صنایع مهم مانند: حمل و نقل، بازی،بازار املاک، مدیریت زنجیره‌ی تامین و… تاثیر بسیار زیادی گذاشته است. در این مقاله قصد داریم تاثیر بلاکچین بر روی صنعت حمل و نقل را از طریق یک ویدیوی کوتاه برای شما شرح دهیم. پس برای اطلاعات بیشتر در مورد بلاکچین وکاربرد آن در صنعت حمل و نقل می‌توانید ویدیوی زیر را مشاهده کنید.

در این ویدیو به شما توضیح داده شده است که با رواج کشتی‌رانی در سال 1956 میلادی فعالیت تجارت جهانی گسترش پیدا کرد. در ابتدای فعالیت کشتی رانی اطلاعات مربوط به کالاها در جایی سازمان یافته و محافظت شده نگه‌داری می‌شد. اما ابتدا کامپیوتر و سپس تکنولوژی بلاک چین همه چیز را در مورد کشتی رانی تغییر داد.

در عصر حاضر بیش از 90درصد کالاهای تجارت جهانی از طریق کشتی رانی حمل و نقل می‌شوند.

اما به دلیل پیچیدگی و حجم زیاد حمل و نقل از طریق کشتی رانی کارها کُند می‌شود و مدت زمان زیادی طول می‌کشد تا کالا به دست مصرف کننده برسد.  درست در همین نقطه است که بلاکچین به کمک سیستم حمل و نقل می‌آید و کمک می‌کند تا پیچیدگی بازار کم شود و حمل و نقل سریع تر انجام شود. مهم‌ترین شرکت‌هایی که با استفاده از تکنولوژی بلاکچین حمل و نقل را آسان می‌کنند عبارتند از:

  • IBM
  • MAERSK

این دو شرکت یک پایگاه توزیع شده برای برای اکوسیستم زنجیره‌ی تامین تهیه کردند. در حقیقت ابن دو شرکت با استفاده از تکنولوژی بلاکچین یک سیستم ضد دستکاری جهانی برای دیجیتالی کردن جریان کاری تجارت و پیگیری کردن نقطه به نقطه محموله ایجاد کردند.

به طور کلی بلاکچین تبادل ایمن داده را ممکن می‌کند و تمام اطلاعاتی که در این شبکه وجود دارد غیرقابل دستکاری است. صنعت کشتی رانی از بلاک چین برای کنترل لحظه به لحظه‌ی کشتی ها و سریع‌تر شدن کارها استفاده می‌کند.

اگر علاقه دارید در مورد کاربرد بلاکچین در صنعت کشتی رانی بیشتر بدانید به شما پیشنهاد می‌کنیم ویدیوی زیر را ببینید.

همچنین اگر پس از خواندن این مقاله تصمیم گرفتید بر روی بلاکچین سرمایه گذاری کنید اما در این مورد هیچ اطلاعی ندارید و یا اینکه اطلاعات شما کم است به شما پیشنهاد می‌کنیم با تیم مشاوره سرمایه گذاری بر بلاکچین «بینوست» مشورت کنید. این تیم می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین سرمایه گذاری در بلاک چین را داشته باشد.

دسته بندی شده در:

در اینستاگرام بینوست جدید ترین مطالب را به صورت خلاصه و روزانه دریافت کنید