اگر به دنبال آشنایی بیشتر با با بهترین ارزهای دیجیتال استیک شده هستید تا به انتهای این مقاله با ما همراه باشید. هر آنچه که نیاز است در این مورد بدانید را ما برای شما شرح خواهیم داد.

خلاصه مقاله

  • در استیکینگ، سرمایه‌گذاران با فریز کردن دارایی‌های رمزنگاری شده خود به عنوان وجه ضمانت به تأیید تراکنش‌ها و امنیت شبکه بلاکچین کمک می‌کنند.
  • تزوس از جمله بلاکچین‌های خوب برای استیکینگ است که به بلاکچین اتریوم شباهت دارد.
  • دش از جمله ارزهای دیجیتال مبتنی بر اثبات سهام است که میتوان آن را برای استیکینگ به کار برد.
  • کازموس نیز همچون تزوس برای استیکینگ محبوب است.

مقدمه

طبق باور عمومی هر میلیاردر بطور متوسط هفت منبع درآمد دارد، حال تصور کنید بدون در نظر گرفتن موارد زیر همین حالا هفت منبع درآمد جدید برای خود مهیا کنید:

  • بدون نیاز به یافتن شغل دیگر
  • بدون نیاز به راه اندازی کسب و کار
  • بدون مدیریت سرمایه و ملک
  • بی نیاز به تحقیق درباره ی بازار سهام
  • بدون نوشتن کتاب
  • بدون دادن وام به افراد و دریافت سود
  • و حتی بدون ترک محیط دنج و راحت منزل

بله، تقریبا همه این رویا را در سر دارند.

به لطف نوآوری‌های صورت گرفته در فضای ارزهای دیجیتال، بخصوص ظهور استیکینگ، امروزه این رویا برای برخی از سرمایه گذاران حوزه‌ی رمزنگاری به واقعیت تبدیل گشته است. استیکینگ نام فرایندی است که در آن سرمایه گذاران با فریز کردن یا استیک نمودن دارایی‌های رمزنگاری شده‌ی خود بعنوان وجه ضمانت، به تایید تراکنش‌های دوره ای صورت گرفته بر شبکه‌ی بلاک چین به امنیت آن کمک می‌نمایند. سرمایه گذاران برای مشارکت خود بصورت دوره‌ای ارزهای دیجیتال جدید، دارایی‌های رمزنگاری شده و یا هزینه‌ی تراکنش‌ها را بعنوان پاداش دریافت می‌نمایند.

بر خلاف استخراج (mining)، که نوع دیگری از ایمن سازی شبکه ی بلاک چین توسط سخت افزار گران قیمت و خاص است، استکینگ به تجهیزات یا دانش فنی پیچیده ای نیاز ندارد.

در این مقاله علاوه بر توضیح سازوکار اثبات سهام یک ارز دیجیتال، به شما بهترین ارزهای دیجیتال استیک شده را معرفی نموده تا بتوانید به آسانی درآمد منفعلی برای خود کسب نمایید!

 بهترین ارزهای دیجیتال استیک شده در سال 2020

منظور از یک ارز دیجیتال استیک شده چیست؟

ارز دیجیتال اثبات سهام (PoS) به نوعی دارایی رمزنگاری شده اطلاق می‌شود که از فرایند استکینگ بعنوان سازوکار اعتبار سنجی تراکنش‌های خود بهره ببرد. سازوکار اثبات کار (PoW) درست برخلاف این فرآیند عمل می‌کند، زیرا در آن اعتبار سنجی تراکنش‌ها از راه استخراج حاصل می‌گردد. برای توضیح شفاف تر این موضوع بهتر است مقاله‌ی «مقایسه ی اثبات سهام و اثبات کار» را مطالعه نمایید.

یکی از بهترین ارزهای دیجیتال استیک شده،ارز دیجیتال تزوس است.

تزوس (XTZ)

بهترین ارزهای دیجیتال استیک شده به تزوس (XTZ)، که از شبکه ی بلاک چینی مشابه با اتریوم برخوردار است، تعلق دارد. شهرت تزوس بخاطر عرضه‌ی اولیه سکه (ICO) آن است که از بزرگترین‌های دنیای رمزنگاری بوده است، عرضه‌ی اولیه‌ی این توکن با استقبال 232 میلیونی از سوی سرمایه گذاران مواجه شد.

این سرمایه‌ی هنگفت اولیه موجب اختلاف نظرات بسیاری بین اعضای تیم تزوس گردید و در نهایت به تعویق عرضه‌ی اولیه توکن‌ها منجر شد، عصبانیت سرمایه گذاران به حدی بود که از تیم سازنده‌ی تزوس شکایت کردند.

 تمایز تزوس از سایر توکن‌ها در این است که تمرکز این ارز دیجیتال بر مدیریت و رفع مشکلاتی است که رمزارزهای مشابه همچون بیت کوین و اتریوم از آن رنج می‌برند. بیت کوین و اتریوم فاقد سازوکار مدیریتی رسمی برای تصمیم گیری در مواردی از جمله بروزرسانی‌های شبکه‌ای هستند. در نتیجه هنگام رویارویی با توسعه‌ی شبکه‌ی بلاک چین دستخوش تغییراتی از جمله فورکینگ می‌گردند، برای مثال می توان از بیت کوین کش نام برد که حاصل فورکینگ شبکه‌ی اصلی بیت کوین است.

با این حال، تزوس از نظر سهام داران خود برای تغییرات شبکه استفاده می‌نماید، بلاک چین تزوس رأی سهام داران را ثبت نموده و امکان مشاهده‌ی آن را برای همگان فراهم می‌کند. همچنین پس از اینکه هر تغییر به تعداد حد نصاب رای دریافت نمود، شبکه‌ی بلاک چین تزوس بلافاصله تغییرات تصویب شده را اعمال می‌نماید.

تزوس در ابتدا دوران سختی را داشت اما به نظر می‌رسد که این شرایط سرانجام به پایان خوشایندی منتهی شده است، زیرا  در ماه مه سال 2019 تزوس موفق به اجرای یکپارچه ی تصمیم گیری خود روی شبکه‌ی بلاک چین شد. همزمان با این رویداد قیمت هر واحد تزوس سر به فلک گذاشت.

سهام داران نه تنها در تصمیم گیری های تزوس مشارکت دارند بلکه از پاداش سالانه ی 6 درصدی حاصل از استیکینگ این رمزارز نیز برخوردار می گردند.  تمام این توضیحات باعث شده تا تزوس یکی از بهترین ارزهای دیجیتال استیک شده لقب بگیرد.

یکی از  بهترین ارزهای دیجیتال استیک شده ارز دیجیتال دش نام دارد.

دش (DASH)

دش (DASH) از دیگر ارزهای دیجیتال مبتنی بر اثبات سهام است که بر تراکنش‌های سریع و ایمن متمرکز است. تلاش دش برای فراگیری کاربرد آن در نهایت نتیجه بخش بود، زیرا در اواخر سال 2019 امکان استفاده از این رمزارز در هزاران موقعیت و مکان برای کاربران فراهم شد. تمام این توضیحات باعث شده تا ارز دیجیتال دش یکی از بهترین ارزهای دیجیتال استیک شده در سال 2020 نام بگیرد.

از دیگر ابتکارات دش فراگیر نمودن مسترنودها (masternodes) بود که همچون استخراج‌گران تراکنش‌های موجود بر شبکه ی رمزارزها را تایید می‌کنند. با این حال فرایند استخراج مسلتزم دانش فنی بالایی برای راه اندازی و بکارگیری تجهیزات مربوط به خود را دارد، اما با مسترنودهای شبکه‌ی دش کاربران تنها نیازمند استیک نمودن مقداری ارز دیجیتال دش بعنوان وجه ضمانت هستند.

با اجرای مسترنودها‌ی دش از ویژگی‌هایی همچون تراکنش های فوری و ایمن و مدیریت شبکه برخوردار می شود، در ازای این خدمات، کاربران سالانه سودی برابر با 6/5 درصد واحد دش از این شبکه دریافت می نمایند. (برای اطلاع از جدید ترین نرخ سودآوری از سایت Staking Rewards بازدید نمایید).

ترون با سودی که برای شما در نظر گرفته است یکی از  بهترین ارزهای دیجیتال استیک شده در سال 2020 است.

ترون (TRX)

از دیگر راه های محبوب کسب درامد منفعل خریداری و استیک نمودن ترون (TRX) است، با اینکه موسس بنیاد ترون، جاستین سان، بخاطر تبلیغ افراطی ترون شخصیتی جنجالی تلقی می‌شود اما این ارز دیجیتالی بتازگی توانسته است توسط موارد ذیل از پتانسیل خود رونمایی کند:

  • رشد تعداد اپلیکیشن های غیرمتمرکز (Dapps) ترون
  • خرید سیستم اشتراک گذاری فایل بیت تورنت (BitTorrent) توسط ترون (می‌توان گفت بیت تورنت بزرگترین پروتکل غیرمتمرکز جهانی با تقریباً 30٪ از کل ترافیک اینترنت می باشد).
  • خریداری بخشی از صرافی قدیمی پولونیکس (Poloniex) توسط جاستین سان
  • و در آخر خرید استیمیت (Steemit) توسط ترون که بزرگترین پلتفرم اجتماعی بلاک چین محسوب می شود

صرف نظر از دیدگاه شخصی شما به ترون و جاستین سان، نفوذ و پیشرفت این رمزارز هر روز در حال گسترش است. بنابراین یکی از بهترین ارزهای دیجیتال استیک شده که می‌توان از آن  کسب درآمد منفعل داشت، ارز دیجیتال ترون است.

هر چند نئو نسبت به سایر گزینه های این لیست سود کمتری برای شما در نظر گرفته است اما با این وجود این ارز دیجیتال بهترین ارزهای دیجیتال استیک شده است.

نئو (NEO)

با آنکه نرخ بازدهی استیکینگ نئو به اندازه رقیبان خود نیست اما همچنان از بسیاری از انواع سنتی سرمایه گذاری (OldFi) سودآوری بیشتری نصیب دارندگان خود می‌کند. هنگام نگارش این مقاله، مطابق با فهرست سایت Staking Rewards نرخ سودآوری سالانه ی نئو 2 درصد است. برای درک بهتر این مبلغ می توان آن را با سود سپرده ی کوتاه مدت خزانه داری آمریکا (که یکی از امن ترین سرمایه گذاری ها محسوب می گردد) مقایسه نمود، که در حال حاضر بازدهی منفی دارد (به عبارتی افراد با سپرده گذاری در آن پول خود را از دست می دهند). به عبارتی سودی که شما از بهترین ارزهای دیجیتال استیک شده به دست می‌آورید بسیار بیشتر از سود سپرده‌ی کوتاه مدت خزانه داری آمریکا است.

(برای اطلاع از آخرین نرخ پاداش نئو سایت NEO to Gas را بازدید نمایید)

شهرت نئو بعنوان «اتریوم چینی» یکی دیگر از دلایلی است که این رمزارز را متمایز نموده است، اسم نئو ریشه در فرهنگ و تاریخ پرجمعیت‌ترین کشور دنیا یعنی چین دارد. برای اهمیت این موضوع بهتر است بدانید شرکت مادر نئو یعنی آنچِین (Onchain)، برای توسعه‌ی راهکارهای ایمیل مبنی بر بلاک چین با غول تجارت الکترونیکی یعنی شرکت Alibaba مشارکت نموده است.

شرکت KPMG  که یکی از اعضای گروه حسابداری جهانی Big Four محسوب می گردد Onchain را در فهرست 50 شرکت برتر فناوری مالی (FinTech) چین قرار داده است. بر اساس شایعات موجود دولت چین برای توقیف صرافی های رمزارز و ICO ها در سال 2017 با Da Hongfei، بنیان گذار و مدیر شرکت Onchain مشورت نموده است.

در نتیجه همانطور که پیش‌تر اشاره شد ممکن است نئو به اندازه ی رقیبان خود نرخ سود استیکینگ کمتری داشته باشد اما ممکن است ارزش هر واحد از نئو در آینده بسیار افزایش بیابد. به بیان ساده تر کسب درامد منفعل از دریافت پاداش اثبات سهام شبکه ی نئو در حقیقت سرمایه گذاری در آینده‌ی این رمزارز محسوب می گردد.  نکته ی قابل توجه دیگر این است که پاداش استیکینگ نئو در قالب توکن گس (GAS) به افراد تعلق می گیرد، این توکن برای اجرای قراردادهای هوشمند نئو استفاده می‌گردد.

 نئو که یکی از بهترین ارزهای دیجیتال استیک شده در سال 2020 است برای قراردادهای هوشمند نیز کاربرد دارد.

کسب GAS از را استیکینگ نئو از راه های آسان کسب درامد منفعل محسوب می شود، کافیست کیف پول اکسوداس (Exodus) را نصب نموده و تنها با چند کلیک ساده به راحتی سود حاصل از استیکینگ نئو را بدست آورید!

کازموس (ATOM)

کازموس (ATOM) از لحاظ محبوبیت استیکینگ در سطح تزوس قرار دارد. با این وجود شهرت، خود رمزارز کازموس به اندازه ی بقیه‌ی پروژه‌ها شناخته شده نیست اما از قابلیت های بالقوه‌ی بسیاری برخوردار است.

کازموس می‌خواهد با اتصال تمام بلاک‌چین‌های مختلف تبدیل به «اینترنت بلاک‌چین‌ها» شود. از آنجا که هزاران دارایی رمزنگاری شده در بلاک‌چین موجود است، جابجایی و تبادل آنها بین بلاک چین های گوناگون کار ساده ای نیست.

کازموس یکی از بهترین ارزهای دیجیتال استیک شده است.

همزمان با نگارش این مقاله بیش از 100 شرکت مختلف از جمله بزرگترین صرافی متمرکز دنیا یعنی بایننس از کازموس برای توسعه و ساخت پروژه های خود بهره برده اند. بایننس توانسته است به کمک کازموس بلاک چین اختصاصی خود یعنی  Binance Chain را توسعه دهد. پاداش های استیکینگ کازموس بالا بوده و حدود 8%  است که با رشد روز افزون شبکه ی کازموس به ارزش آنها نیز افزوده می گردد.

وی چین (VET)

یکی دیگر از  بهترین ارزهای دیجیتال استیک شده در سال 2020  وی چین (VET) است، وی چین با آنکه سود کمتری نسبت به همتایان خود ارائه می‌دهد، مانند نئو این کمبود را با پیشرفت های آتی خود جبران می سازد.

تمرز وی چین بر استفاده ی بهینه از فناوری بلاک چین برای زنجیره ی تامین یا فرایند جابجایی محصولات و خدمات از ارائه دهندگان به مشتریان است. برای نمونه وی چین با یکی از قدیمی ترین کارخانجات نوشیدنی استرالیا به اسم Penfolds برای رهگیری اصالت محصولات ومقابله با کالای تقلبی همکاری نموده است.

از دیگر ابتکارات شایان توجه وی چین همکاری با یکی از بزرگترین خودروسازان دنیا یعنی BMW در پروژه ای به اسم VerifyCar است. این طرح با ثبت مسافت طی شده‌ی خودرو بر بلاک چین از دستکاری و سو استفاده‌های احتمالی جلوگیری می‌نماید. همکاری وی چین با ابر شرکت محاسباتی Deloitte برای توسعه ی راهکارهای بلاک چینی برای مشتریان نمونه ی دیگری از طیف گستره‌ی کاربرد این ارز دیجیتالی است.

برای اطلاعات بیشتر در مورد کاربردهای بلاک چین در زندگی روزمره می‌توانید این مقاله را مطالعه کنید.

جیهان آلبِی (Cihan Albay) مدیر دفتر فناوری اطلاعات BMW در سنگاپور مسئول معرفی سیستم VerifyCar در رویداد VeChain Summit 2019 خواهد بود.

خوشبختانه سهیم شدن در رشد آینده ی وی چین به لطف استیکینگ آن بسیار ساده است، برای این منظور تنها کافیست در کیف پولی که از این رمزارز پشتیبانی می‌کند وی چین نگهداری نموده و در ازای آن VTHO دریافت نمایید. VTHO توکنی است  که برای پرداخت هزینه‌ی تراکنش‌های شبکه استفاده می گردد. به کمک کیف پول اکسوداس دریافت پاداش های VTHO بسیار ساده است، تنها کاری که باید انجام دهید فعال کردن دو رمزارز VET و VTHO در کیف پول خود و چک نمودن آن برای مشاهده ی پاداش های VTHO می باشد.

وی چین یکی از  بهترین ارزهای دیجیتال استیک شده نام دارد.

نگاهی اجمالی به استکینگ وی چین در کیف پول اکسوداس:

پس از استکینگ شاید بنظر برسد که هیچ اتفاقی رخ نمی دهد، اما کافیست هر 10 ثانیه (یعنی زمانی که برای تایید بلاک یا تراکنش‌های وی چین لازم است) حساب خود را بروز رسانی کرده تا به طور خودکار برای هر واحد وی چین پاداشی برابر با  0.000432 VTHO دریافت نمایید. (سالانه حدودا 0.15768 VTHO  به ازای هر واحد وی چین استیک شده به شما تعلق خواهد گرفت) برای آگاهی از آخرین نرخ پاداش اثبات سهام وی چین از سایت Staking Rewards بازدید نمایید.

سود سالانه ی آنتولوژی 3.5 درصد به دلیل این سودی که دارد جزء  بهترین ارزهای دیجیتال استیک شده در سال 2020 شده است.

آنتولوژی (ONT)

آنتولوژی رمزارز بومی شبکه‌ی بلاک چینی به همین نام است که بر امنیت حریم شخصی و یکپارچگی داده‌ها (نظم و سازگاری آنها) تمرکز دارد. هدف آنتولوژی مشاغلی است که می‌خواهند علاوه بر بهره مندی از مزایای بلاک چین مانند قرارداد های هوشمند از داده های حساس خود نیز حفاظت نمایند.

کسب و کارهای گوناگون با کمک آنتولوژی می توانند بلاک چین مخصوص به خود را با قوانین و مشخصات دلخواه بر شبکه‌ی اصلی آنتولوژی ساخته و پیاده سازی نمایند. با این کار مشاغل قادر خواهند بود از مزایای بلاک چین به شکل دلخواهشان بهره مند شده و بر داده‌هایی که با دیگر افراد در شبکه‌ی اصلی آنتولوژی به اشتراک می‌گذارند مدیریت کامل داشته باشند.

توسعه دهندگان آنتولوژی همان پشتیبان شبکه‌ی نئو یعنی Onchain است. فعالیت شرکت Onchain تنها به توسعه و عرضه‌ی رمزارز نئو محدود نشده و از تاثیر بالایی در کشور چین برخوردار است.

فرایند استیکینگ آنتولوژی بسیار ساده و شبیه به نئو است:

تنها با چند کلیک در کیف پول اکسوداس می توانید از درآمد حاصله از استیک کردن آنتولوژی برخوردار شوید. سود حاصله در واحد ONG که همان نرخ تراکنش GAS بر پایه ی آنتولوژی است به شما تعلق می‌گیرد. ناگفته نماند که شما می‌توانید ONG بدست آمده را برای اجرای قراردادهای هوشمند شبکه‌ی آنتولوژی استفاده نمایید. 

بدلیل تغییرات اخیر صورت گرفته در قوانین شبکه آنتولوژی، امکان بهره مندی از پاداش استیکینگ این ارز دیجیتال در داخل کیف پول اکسوداس در حال حاضر میسر نیست. به همین خاطر پاداش‌های جدید (ONG) دیگر تولید نمی‌شوند، اما کاربران می‌توانند درآمد فعلی خود را برداشت نمایند. 

 پاداش سالانه ی استکینگ آنتولوژی در زمان نگارش این مقاله حدود 3/5% بوده است، اما برای اطلاع از تازه‌ترین نرخ استکینگ بهتر است سایت ONTCalc را بررسی نمایید.

راهنمای خرید آسان بهترین ارزهای دیجیتال استیک شده

اگر شما هم به سرمایه گذاری در بهترین ارزهای دیجیتال استیک شده تمایل دارید و قصد کسب درآمد منفعل را دارید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • اگر دارای رمزارز هستید

اگر در حال حاضر مقداری دارایی رمزنگاری شده در اختیار دارید می‌توانید بدون نیاز به افتتاح حساب و تنها به کمک کیف پول اکسوداس به استکینگ راحت و مستقیم رمزارزهای ذکر شده در این مقاله بپردازید.

  • اگر دارایی رمزنگاری شده در اختیار ندارید

در این صورت به کمک خدماتی همچون Cash App یا صرافی Coinbase مقداری بیت کوین خریداری کرده و سپس در کیف پول اکسوداس آن را به ارز دیجیتال دلخواه خود برای استکینگ تبدیل نمایید.

راهنمای خرید آسان بهترین ارزهای دیجیتال استیک شده

تبدیل رمزارزهای گوناگون به یکدیگر در برنامه ی اکسوداس

صرف نظر از محل خریداری ارز دیجیتال، بهتر است همواره آنها را در کیف پول خود نگهداری نموده و از قرار دادن آنها در صرافی‌های متمرکز خودداری نمایید، زیرا در گذشته این صرافی‌ها در معرض خطراطی همچون هک شدن قرار گرفته‌اند که منجر به از دست رفتن تمام دارایی‌های مشتریان شده است.

نتیجه گیری

امیدوارم این مقاله توانسته باشد اطلاعات مورد نظر را درباره‌ی بهترین ارزهای دیجیتال استیک شده برای داشتن درامدی منفعل و آسان در اختیارتان قرار داده باشد. اگر جویای راهکارهای دیگری برای کسب درامد منفعل از دارایی رمزنگاری شده خود هستید مقاله ی ما را درباره ی سود سهام رمزنگاری شده مطالعه نمایید تا با فرصت هایی همچون درآمدزایی پایدار از راه دریافت استیبل کوین دلار آمریکا آشنا شوید.

دسته بندی شده در:

برچسب شده در:

,
در اینستاگرام بینوست جدید ترین مطالب را به صورت خلاصه و روزانه دریافت کنید