بیت کوین و اتریوم شباهت‌‌ها و تفاوت‌ها

بیت کوین و اتریوم: شباهت ها و تفاوت هایشان چیست؟ هر چند بیت‌کوین اولین ارز دیجیتالی بود که به میان آمد و امروزه در میان مردم بسیار محبوب است. اما پس از به وجود آمدن بیت‌کوین ده‌ها ارز دیجیتالی دیگر نیز ساخته شد که همین موضوع باعث افزایش رقابت در دنیای ارزهای دیجیتالی شده است. در این مقاله شما با شباهت‌ها و تفاوت‌های بیت کوین و اتریوم آشنا خواهیم کرد.

یکی از این ارزهای دیجیتالی که در مدت زمان بسیار کوتاه توانست بسیار پیشرفت کرد و امروزه شانه به شانه‌ی بیت‌کوین حرکت می‌کند، اتریوم است.

ابتدا بگذارید شما را با اتریوم آشنا کنیم سپس در مورد تفاوت این ارز با بیت‌کوین برای شما توضیح دهیم. اتریوم درست مانند بیت‌کوین یک ارز دیجیتالی غیر متمرکز است و هیچ دولت و سازمانی نمی‌تواند این ارز را کنترل کند. همچنین این ارز دیجیتالی براساس تکنولوژی بلاک‌چین طراحی شده است. به صورت خلاصه به این ارز اتر نیز گفته می‌شود.

اما در مورد تفاوت بیت کوین و اتریوم باید به مواردی چون:

  • بنیان گذار بیت‌کوین مشخص نیست اما بنیان گذار اتریوم مشخص است و نام این فرد ویتالیک بوترین نام دارد که این مرد، دورگه روسی-کانادایی است.
  • اتریوم به دنبال فراتر از یک ارز بودن است. به این معنا که در شبکه‌ی اتریوم قراردادهای هوشمند وجود دارد، این قراردادها به هوشمند شدن بیشتر جهان کمک می‎کند.
  • سرعت تراکنش در اتریوم سریع‌تر از بیت‌کوین است. در شبکه‌ی بلاک‌چین بیت‌کوین برای انجام یک تراکنش به چند دقیقه زمان نیاز است اما در شبکه‌ی اتریوم تنها پس از گذشت چند ثانیه تراکنش انجام خواهد شد.
  • هر 4 سال یکبار در شبکه‌ی بیت‌کوینی میزان پاداشی که به ماینرها داده می‌شود به نصف کاهش می‌یابد اما چنین اتفاقی در اتریوم نمی‌افتد.
  • نوسانات قیمتی اتریوم بسیار بیشتر از بیت‌کوین است.

به مدت چند روز ارزش اتریوم از صد دلار به چند سنت سقوط کرد اما به نظر می‌رسد بیت‌کوین توانسته ارزشش را به یک میزان ثابتی برساند.

علاوه بر ویژگی‌هایی که در بالا نام برده شد این دو ارز تفاوت‌های دیگری نیز دارند که توضیح آن در این مقاله نمی‌گنجد. اما در ویدیویی که در پایین آمده است به صورت خلاصه و ساده شما را با تفاوت‌های بیت کوین و اتریوم آشنا خواهد کرد.

در این ویدیو خواهید دید:

  • توضیح در مورد اتریوم
  • تفاوت‌های اتریوم و بیت‌کوین
  • شباهت‌های اتریوم و بیت‌کوین
  • توضیح بلاک‌چین

اگر با مفاهیم اولیه‌ی بیت‌کوین آشنایی پیدا کردید اما احساس می‌کنید که این ارز دیجیتالی برای شما مناسب نیست به شما پیشنهاد می‌کنیم راجع به سایر ارزهای دیجیتالی مانند اتر نیز اطلاعات به دست آورید. یادتان باشد اینترنت و تکنولوژی هر لحظه در حال تغییر زندگی ما هستند اگر نتوانید با این تغییرات همراه باشید، امکان پیشرفت‌تان چه از نظر کاری و چه از نظر شخصی کم خواهد بود. یکی از این تکنولوژی‌ها که هر روز در حال تغییر زندگی ماست، ارزهای دیجیتالی هستند.بهتر است هر چه سریعتر در مورد این ارزها اطلاعات پیدا کنید، هر چه توضیحات سخت و غیر قابل فهم تا به امروز شنیدید کنار بگذارید و ویدیوی پایین و سایر مقاله‌های این سایت را مطالعه کنید به طور قطع به راحتی مفاهیم این ارزهای دیجیتالی را متوجه خواهید شد.

دسته بندی شده در:

در اینستاگرام بینوست جدید ترین مطالب را به صورت خلاصه و روزانه دریافت کنید