صنعت حمل و نقل به لطف بلاک چین در حال تغییر است. پنج کمپانی در به کار گیری بلاک چین پیشرو هستند.Xain، Car Vertical،Arcade City Aeron و Blockshipping همان پنج شرکتی هستند که از تکنولوژی بلاک چین استفاده می‌کنند در ادامه‌ی این مقاله شما را با تاثیرات بلاک چین بر حمل و نقل بیشتر آشنا خواهیم کرد.

صنعت حمل و نقل تجارت بزرگی است. مهم نیست که صنعت حمل و نقل مربوط به خودرو با 94 میلیون اتومبیل فروخته شده در سال 2017 باشد، صنعت حمل و نقل هوایی که یک صنعت 38 میلیارد دلاری است باشد یا سرویس صنعت حمل و نقل اشتراکی که ارزش آن 285 میلیارد دلار است باشد.

صنعت حمل و نقل، صنعتی است که کمک می کند تا مردم از نقطه A به B جابه‌جا شوند؛ اما نحوه کار این صنایع، نوع دسترسی و استفاده از صنعت حمل و نقل به لطف بلاک چین در حال تغییر است. 5 شرکتی که در بالا نام بردیم جزء شرکت‌هایی هستند که در استفاده بلاکچین پیشرو هستند در ادامه شما را با این کمپانی‌ها بیشتر آشنا خواهیم کرد.

سهولت دسترسی به خودرو با XAIN

سهولت دسترسی به خودرو با XAIN

اجاره کردن یا اجاره دادن ماشین امروزه به یک صنعت متمرکز تبدیل شده است. این بدان معناست که شرکت هایی که با آنها مذاکره می کنید و موافقت می کنید وسیله نقلیه را توسط آنها اجاره کنید وظیفه دارند که بازیگران قابل اعتمادی باشند. البته اگر شما قرار است ماشین اجاره دهید این موضوع شامل شما نیز می‌شود.

این سیستم بدی نیست اما شرکت XAIN معتقد است که می‌تواند این سیستم را بهبود ببخشد.

XAIN می خواهد یک بلاکچینی ایجاد کند که اتومبیل ها را به مراکز کوچک داده تبدیل کند که صاحبان آن بتوانند با کلیدهای خصوصی و عمومی آن را کنترل کنند.

در یک تحقیقات اولیه این شرکت آلمانی با پورشه همکاری کرد تا ماشین را به  بلاکچین مخصوصی که ساخته بود متصل کند.

متصل بودن ماشین‌ها به بلاکچین XAIN  باعث می شود اطلاعات لحظه ای از عملکرد خودرو، مکان و رفتار راننده  وجود داشته باشد. همچنین این امکان را برای صاحب خودرو فراهم می کند تا بتواند کلیدهای دیجیتالی را در اختیار افرادی که می‎‌خواهند ماشین را اجاره کنند، بگذارد.  حتی می‌توان این کلیدهای دیجیتالی را در اختیار پستچی گذاشت تا بسته‌ را در ماشین بگذارد. پس از باز شدن در ماشین از طریق برنامه تلفن هوشمند به راننده اطلاع داده می شود و می تواند کلید را در هر زمان که بخواهد لغو کند.

کمک به صنعت خودروهای دسته دوم با Car Vertical

خرید یک ماشین دسته دوم  می تواند مشکل باشد. تاریخچه مالک، اوراق خدمات، مسافت پیموده شده و تصادفات قابل تغییر و جعل هستند. به این معنا که ممکن است خودرویی که خریداری می کنید آن چیزی که فکر می کنید نباشد.

Forbes تخمین می زند که کلاهبرداری از طریق دستکاری در کیلومتر شمار،  بدون اغراق سالانه 1 میلیارد دلار به مصرف کنندگان آمریکایی ضرر می زند.

Car Vertical در حال ساخت اولین فهرست  وسایل نقلیه در تاریخ جهان است.

در اختیار داشتن بخش های مختلف مستندات اتومبیل  که در طول عمر خود ایجاد می‌کند و قرار دادن آن در یک مکان عمومی باعث جلوگیری از تغییر اطلاعات، جعل، بازنویسی یا دستکاری اطلاعات می شود. پس از ایجاد رجیستری ، این شرکت قصد دارد یک کیف پول اتومبیل در پلتفرم آن بسازد. این کیف پول به صاحبان و خریداران بالقوه این امکان را می دهد تا سریعاً سوابق ثبت نام و نگهداری خودرو را مدیریت کنند و کارهای بیمه یا بازرسی فنی را همگی با فشار دادن یک دکمه انجام دهند.

آینده تاثیرات بلاک چین بر روی حمل و نقل

تحول در صنعت تاکسی با شرکت های Arcade City

شرکت هایی مانند Uber و Lyft به هر کسی اجازه می دهد تا راننده تاکسی شود؛ اما کنترل متمرکز این شرکت ها و همچنین کنترل نرخ ها و نوع دسترسی آنها باعث شده است تا رانندگان احساس ناعادلانه بودن شرایط را داشته باشند.

اما به تازگی در آستین و تگزاس سرویس جدید تاکسی رانی تاسیس شده است که مسافران و رانندگان بدون واسطه می‌توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

Arcade City در حال ایجاد یک شبکه تعاونی به صورت جهانی برای راننده های محلی است که اصناف نامیده می شوند. رانندگان با هم کار می کنند تا بتوانند یک سرویس تاکسی معتبر برای منطقه محلی خود ارائه دهند.

به جای کنترل رانندگان از طریق شبکه های مرکزی، Arcade City به رانندگان  اجازه می دهد تا مشاغل و شبکه های صنعت حمل و نقل خود را بسازند.

پرداخت بین راننده و مسافر بدون دخالت شرکت انجام می شود. رانندگان از این طریق می‌توانند بیشتر از زمانی که برای  Uber و Lyft کار می‌کردند درآمد کسب کنند.

ایمن سازی هواپیماها با Aeron

روزانه بیش از 100،000 پرواز در سراسر جهان وجود دارد که حدود دو میلیون نفر در این پروسه جابه جا می شوند. در حالی که صنعت حمل و نقل هوایی یکی از امن ترین انواع صنعت حمل و نقل محسوب می شود، تعداد سوانح مربوط به صنعت حمل و نقل هوایی به طور میانگین سالانه حدود 3302 مورد است. دلیل اصلی این حوادث خطای انسانی است. اینجاست که Aeron به میان آمده است. این(آرون) یک اکوسیستم ساخته شده در بلاک چین است که می‌تواند سه کار را بسیار هوشمندانه انجام دهد.

  • به خلبانان کمک می‌کند تا اعتبار خود را ثبت کنند. به عبارتی خلبانان در این سیستم می‌توانند اثبات کنند که با تجربه هستند و همچنین مجوز خلبانی دارند.
  •  کنترل ترافیک هوایی، ردیابی و نظارت پرواز
  • تاریخچه تعمیرات و  نگهداری هواپیما را برای بازرسان شفاف تر می کند.

همه اینها به ایمنی هواپیماها و افراد کمک می کند.

ایجاد یک رجیستری در صنعت حمل و نقل جهان با Block Shipping

ایجاد یک رجیستری در صنعت حمل و نقل جهان با Block Shipping

27 میلیون کانتینر در حال حاضر در صنعت حمل و نقل سراسر جهان در حال رفت و آمد هستند. دانستن پر یا خالی بودن این ماشین های حمل نقل، بسیار دشوار است. به این معنی که قطارها و کامیون ها وقت خود را تلف می کنند و سوخت آنها را برای حمل جعبه های فلزی خالی هدر می رود.

Block Shipping می خواهد این مشکل را برطرف کند. Block Shipping یک پلتفرم کانتینر جهانی مشترک (GSCP) ایجاد کرده است.

اولین رجیستری شامل تقریباً 27 میلیون کانتینر در صنعت حمل و نقل و همچنین یک پلتفرم همکاری مشترک برای کلیه شرکت‌هایی است که  حمل و نقل کانتینر را انجام می‌دهند.

راه حل مبتنی بر بلاک چین به بهبود راندمان، ردیابی و صرفه جویی در هزینه های لجستیکی و همچنین کاهش قابل توجه انتشار دی اکسید کربن  کمک خواهد کرد. همه این موارد باعث کاهش هزینه صنعت حمل و نقل، زمان سریعتر حمل و نقل و سیاره ای سبزتر می شود.

آینده تاثیرات بلاک چین بر روی حمل و نقل

حرکت مردم، محصولات و حتی هواپیماها به لطف بلاک چین به شدت تغییر خواهد کرد. در حالی که بسیاری از این پروژه ها هنوز در مراحل اولیه هستند، آنچه آنها برجسته می کنند این است که چگونه بلاک چین و تغییرات آن به سریع تر شدن انتقال داده ها و پیگیری سیستم های پیچیده کمک نموده و به مردم در درک چگونگی استفاده نمودن از موارد مناسب آن یاری می رساند.

دسته بندی شده در:

برچسب شده در:

, ,
در اینستاگرام بینوست جدید ترین مطالب را به صورت خلاصه و روزانه دریافت کنید