تفاوت‌ بیت‌ کوین و اتر

بیت‌کوینتفاوت بیت کوین و اتریوم چیست؟بیت کوین و اتریم اولین و دومین ارزهای دیجیتالی به حساب می‌آیند به عبارتی این دو ارز با یکدیگر رقابت‌ بسیار نزدیکی دارند در برخی از مواقع اتریوم از بیت‌کوین جلو می‌زند و ارزش بیشتری پیدا می‌کند و در موارد دیگر بیت‌کوین می‌تواند ارزشش را زیاد کند و اولین ارز دیجیتالی محبوب و پرطرفدار جهان شود. هرچند این دو ارز، هر دو دیجیتالی هستند و برای ثبت تراکنش‌ها از سیستم بلاک‌چین استفاده می‌کنند اما این دو  با یگدیگر تفاوت‌های نیز دارند که در ادامه‌‌ی این مقاله  تفاوت‌ بیت‌ کوین و اتریوم به زبان ساده خواهیم پرداخت.

آنچه در این مقاله می‌خوانید

خلاصه مقاله

  • اولین تفاوت بیت کوین و اتریوم در بنیانگذاران آنهاست. بنیان گذار اتریوم، ویتالیک بوترین اما بنیانگذار بیت کوین ناشناس است.
  • هدف بیت کوین، کاربرد به عنوان یک ارز است اما تیم اتریوم هدف‌هایی بزرگ تر در سر دارند.
  • تعداد بیت کوین محدود و تعداد اتریوم نامحدود است.
  • بلاکچین بیت کوین براساس اثبات کار و بلاکچین اتریوم براساس اثبات سهام فعالیت می‌کند.

تفاوت‌ بیت‌ کوین و اتریوم

  1. به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران بزرگ به آینده‌ی اتریوم امیدوار هستند به همین دلیل تعداد شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران بزرگی که بر روی این ارز دیجیتالی سرمایه‌گذاری کردند بسیار زیاد است. امیدواری چنین شرکت‌هایی به ما این پیام را می‌دهد که احتمال این که پروژه‌ی اتریوم شکست بخورد بسیار کم است و در آینده‌ی نه چندان دور اتریوم به یک ارز بسیار با ارزش تبدیل خواهد شد.
  2. یکی از ویژگی‌های خاصی که بیت‌کوین دارد مخفی بودن هویت بنیان‌گذار این شبکه است. تا به امروز هیچ کسی نمی‌داند که ساتوشی ناکاماتو چه شخص(ویا گروهی ) است اما در مورد اتریوم این گونه نیست و بنیان‌گذار این شبکه یک فرد کانادایی-روسی به نام ویتالیک بوترین است.
  3. تنها دغدغه‌ی بیت‌کوین این است که به عنوان یک ارز فیات (ارز مورد اعتبار دولت را ارز فیات می‌گویند) شناخته شود و بیشتر تراکنش‌ها از طریق این شبکه انجام شود اما اتریوم به دنبال یک هدف بسیار بزرگ‌تر است. اتریوم فراتر از یک ارز دیجیتالی است و مفاهیمی چون قرارداد هوشمند و توکن در این شبکه تعریف شده است.
  4. تعداد بیت‌کوین محدود است و فقط 21 میلیون از این ارز دیجیتالی در جهان وجود دارد اما تعداد اتریوم نامحدود است.
  5. بلاک ‌چین در شبکه‌ی بیت‌کوین براساس اثبات انجام کار فعالیت می‌کند. به همین منظور ماینرها باید مسائل ریاضی در شبکه را حل ‌کنند تا بتوانند تراکنش‌های انجام شده را در شبکه‌ی بلاک‌چین قرار دهند. اما بلاک‌چین اتریوم براساس اثبات سهام فعالیت می‌کند و هر کاربری که اتریوم بیشتری در اختیار دارد باید در این شبکه بیشتر فعالیت داشته باشد.
  6. در شبکه‌ی بیت‌کوین برای تایید شدن تراکنش حداقل زمان مورد نیاز 10 دقیقه است اما در شبکه‌ی اتریوم این زمان بسیار کوتاه است و تنها در مدت 14 ثانیه تراکنش شما در این شبکه تایید خواهد شد.

توضیحاتی که در بالا داده شد تنها بخشی از تفاوت‌ بیت‌ کوین و اتریوم به زبان ساده است اگر به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد تفاوت این دونوع ارز دیجیتالی هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم ویدیوی زیر را مشاهد کنید.

در این ویدیو خواهید دید:

  • تاریخچه اتریوم
  • نظر سرمایه‌گذاران در مورد آینده اتریوم
  • شباهت‌های اتریوم و بیت‌کوین
  • تفاوت‌های اتریوم و بیت‌کوین
  • تعریف بلاک‌چین

اگر در مورد تفاوت‌های بیت‌کوین و اتر چیزی نمی‌دانید یا اینکه تا به امروز توضیحاتی شنیده‌اید که گیج شدید به شما پیشنهاد می‌کنیم ویدیوی زیر را مشاهده کنید در این ویدیو تفاوت‌های بیت‌کوین و اتر به زبان ساده توضیح داده شده است.

 
همچنین اگر به دنبال سرمایه گذاری ارز دیجیتال چه اتریوم و چه بیت کوین هستید می‌توانید با تیم مشاوره‌ی سرمایه گذاری ارز دیجیتال بینوست تماس بگیرید. این تیم می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین سرمایه گذاری و بازگشت سود را داشته باشید.

دسته بندی شده در:

برچسب شده در:

, , ,
در اینستاگرام بینوست جدید ترین مطالب را به صورت خلاصه و روزانه دریافت کنید