احتمالا جواب شما به سوال بلاک‌چین چیست این است که فناوری بیت‌کوین را تکنولوژی بلاک ‌چین (Blockchain) می‌گویند.

بلاک چین را اگر  بشناسید . احتمالا جواب شما به سوال بلاک‌چین چیست این است که فناوری بیت‌کوین را تکنولوژی بلاک ‌چین (Blockchain) می‌گویند.

هر چند این تعریف اشتباه نیست اما به نظر کامل نیز نمی‌رسد درست مثل این است که در جواب اینترنت چیست بگویید وسیله‌ای برای انتقال ایمیل است. هر چند یکی از کارهایی که اینترنت می‌کند انتقال ایمیل است اما جزء مهم‌ترین ویژگی‌های اینترنت نیست.

برای اطلاعات بیشتر در مورد بلاک چین می‌توانید این مقاله را مطالعه کنید.

در دوران قدیم تمام معاملات انجام شده در یک دفتر نوشته می‌شد که به اصطلاح به این دفتر، دفتر کل گفته می‎شد. البته در دنیای امروز نیز دفتر کل وجود دارد به عنوان مثال وقتی از ایران برای ترکیه پول می‌فرستیم این تراکنش در دفتر کل بانک فرستنده و گیرنده ثبت می‌شود.

پس اولین مشکلی که دفتر کل‌های امروزه دارند این است که زیاد هستند و احتمال خطا و اشتباه در آنها بسیار زیاد است. همچنین برای هر تراکنش مبلغ بسیار زیادی از گیرنده و فرستنده کم می‌شود که این نیز یکی  دیگر از مشکلات سیستم‌های تراکنش مالی است. بلاک‌چین با هدف حل این مشکلات به میان آمد، شاید بهترین تعریف برای بلاک‌چین تعیین این تکنولوژی به عنوان یک دفترکل جهانی باشد، که در این دفتر تمام افرادی که در شبکه قرار دارند می‌توانند تراکنش‌ها را ثبت کنند به همین دلیل احتمال خطا بسیار کاهش پیدا می‌کند از طرف دیگر میزان کارمزدی که شبکه‌ی بلاک‌چین از کاربرانش می‌گیرد بسیار کمتر از بانک‌هاست.

لازم به ذکر است پس از اینکه تراکنش‌ها در یک بلوک بلاک‌چین قرار گرفت غیر قابل تغییر است و اگر هکری به دنبال هک کردن یکی از بلوک‌های بلاک‌چین باشد باید تمام بلوک‌های قبل از آن را نیز هک کند که چنین کاری به نظر بسیار مشکل و نشدنی به نظر می‌رسد، پس از نظر امنیت نیز بلاک‌چین بسیار خوب توانسته عمل کند.

به نظر می‌رسد تکنولوژی بلاک ‌چین (Blockchain)در حال تغییر مفهوم اعتماد است. در حقیقت اعتماد تا قبل از مفهوم بلاک‌چین به صورت متمرکز بود اما بلاک‌چین حتی اعتماد را تغییر داد و آن را تبدیل به یک مفهوم توزیع شده کرد. منظور از این حرف این است که شما برای انجام یک تراکنش نیازی نیست که به صورت صد در صد به طرف مقابل خود اعتماد داشته باشید زیرا خود بلاک‌چین این اعتماد را با نحوه‌ی تایید تراکنش‌ها فراهم خواهد کرد.

به طور کلی اگر به دنبال این هستید که با مثال و با یک زبان بسیار ساده با مفهوم بلاک‌چین آشنا شوید دیدن این ویدویو را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

به طور کلی در این ویدیو خواهید دید:

  • تعریف ساده‌ی بلاک‌چین
  • ویژگی‌های اختصاصی تکنولوژی بلاک ‌چین (Blockchain)
  • توضیح قرارداد هوشمند
  • ماینینگ به زبان ساده
  • توضیح در مورد اینکه چگونه بلاک‌چین می‌تواند هند را تغییر دهد
  • کاربردهای بلاک‌چین
  • دلایل پذیرفته شدن بلاک‌چین توسط حکومت‌ها و دولت‌ها
  • توضیح معاملات نفر به نفر در Blockchain

اگر پس از دیدن و خواندن این ویدیو تصمیم گرفتید که سرمایه گذاری بیت کوین داشته باشید اولین کاری که شما باید انجام دهید تماس با تیم مشاوره‌ی سرمایه گذاری بینوست است. این تیم به دلیل تجربه‌ی بسیار زیادی که در حوزه‌ی سرمایه گذاری بیت کوین دارد می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین سرمایه گذاری را داشته باشید.‌

دسته بندی شده در:

در اینستاگرام بینوست جدید ترین مطالب را به صورت خلاصه و روزانه دریافت کنید