همان طور که در بخش اول این مقاله به شما توضیح دادیم کریپتو یک دارایی جدید است به همین دلیل برای آموزش تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال باید به مواردی توجه کرد که شاید در سایر دارایی ها زیاد مهم نباشند. همان طور که به شما گفتیم مواردی چون:

  • مکانیسم اجماع
  • ساختار مدیریت
  • صرافی‌های مورد نظر
  • جفت معاملات Fiat-to-Crypto
  • درصد در گردش فعلی از کل موجودی توکن
  • نسبت گردش مالی (حجم معاملات در مقابل مارکت کپ)
  • رقابت
  • سودمندی

برای  تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال باید بررسی شود حالا نوبت به آن رسیده که در مورد سایر گزینه‌های تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال با شما صحبت کنیم. پس در ادامه‌ی مقاله با ما همراه باشید.

یکی از عواملی که باید به هنگام تجزیه و تحلیل فاندمنتال کریپتو بررسی شود، رسوایی نداشتن اعضای تیم است.

  • کاربرد داشتن توکن

تنها زمانی فردی برروی یک دارایی سرمایه‌گذاری می‌کند که از کاربرد داشتن آن مطمئن شود. بنابراین ، بررسی عملی و کاربردی بودن پروژه قبل از سرمایه گذاری مهم است. همچنین ضروری است که توکن از تست اوراق بهادار (HOWEY test) عبور کند. اگر الزامات لازم را ندارد ، برای توجیه موجودیت خود باید یک عملکرد لازم را در داخل پلتفرم انجام دهد.

  • انگیزه های اقتصادی توکن

سرمایه گذاران زمانی توکن‌ها را نگه داری می‌کنند که از لحاظ اقتصادی توکن به گونه‌ای طراحی شده باشد تا آنها را تشویق به نگه‌داری این رمز ارزها کند. اگر توکن فقط برای مبادله در یک پلتفرم خاص باشد ، باید مکانیزمی مانند بورس یا توزیع بخشی از هزینه ها برای دارندگان توکن ها در آن  وجود داشته باشد ، که به ایجاد ارزش کمک می کند و کاربران را برای نگه داشتن نشانه ها ترغیب می کند.

استفاده از منابع مختلف برای پیگیری پیشرفت پروژه ها بسیار مهم است.

مثلا باید بررسی شود که آیا پروژه بلاک‌چین است و یا پروژه به اندازه‌ی کافی توسعه دهنده ها‌ی با استعداد جمع کرده است. تمام این عوامل می‌تواند بر روی ارزش یک پروژه تاثیر بگذارد.

  • تعداد سالهای فعالیت موثر پروژه قبل از جذب سرمایه

وقتی شرکت های واسطه بر روی ICO سرمایه گذاری می کنند ، بنیانگذاران هیچ تعهد قانونی نسبت به خریداران ICO ندارند. تعداد سالهایی که این شرکت قبل از جذب سرمایه کار کرده است به عنوان یک معیار عالی برای قضاوت در مورد تعهد شرکت است.

  • دسته بندی

اعتبار انواع پروتکل ها موضوع قابل بحثی است. اما ، شواهد تجربی نشان می دهد که پروتکل ها ارزش بیشتری نسبت به برنامه ها به دست می آورند. اگرچه پروتکل های همکاری ، ممکن است در آینده اینگونه نباشد زیرا با استفاده از روش‌های دیگر معیار ارزش گذاری تغییر می کند.

با این حال ، نوع پروژه در حال حاضر می تواند یک عامل تعیین  کننده باشد. به نظر می رسد که بلاکچین ها از این نظر از پتانسیل بالاتری برخوردار هستند که سایر پروژه ها می توانند بر روی این پلتفرم ساخته شوند و این منجر به استفاده بیشتر ازتوکن ها می شود. در حال حاضر پروژه هایی که بیشترین ارزش را به خود اختصاص می دهند پروتکل‌ها هستند.

  • توسعه‌دهندگان بااستعداد و رهبران شایسته

این صنعت نوپا است و هیچ کس نمی داند چه چیزی می تواند کار کند. پروژه هایی که موفق به جذب استعدادهای برتر می شوند ، به احتمال زیاد موفق خواهند شد. داشتن برنامه نویسان و رهبران با تجربه در تیم می تواند به عنوان یک محرک اساسی برای پروژه عمل کند. توسعه دهندگان با تجربه می توانند مسیری را که باید پروژه ها برای پیشبرد اهدافشان در آن  قرار بگیرند را پیشنهاد دهند.  یک تیم اختصاصی با اعضای توانمند بهترین سرمایه برای هر پروژه‌ای است. تعداد اعضا ، کیفیت و تجربه اعضا ، هنگام ارزیابی پتانسیل های تیم محاسبه می شود.

تجزیه و تحلیل فاندمنتال کریپتو

  • تعداد اعضای تیم

تعداد اعضای تیم باید با نقشه راه و نیاز پروژه همگام باشد. ما اغلب در پروژه Github مشاهده کرده ایم که فقط یک یا دو توسعه دهنده  برای هر پروژه وجود دارد و به دنبال این هستیم که این تیم بیش از 10 عضو داشته باشد.

  • تعداد اعضای با استعداد تمام پروژه

بر اساس موفقیت پروژه های گذشته ، طبق تجربه معیار هایی وجود دارد که میتوان یک عضو را به عنوان یک عضو همه چیز تمام و حرفه ای دانست. بین تعداد این افراد فوق حرفه ای و موفقیت پروژه رابطه مستقیمی وجود دارد.

  • تعداد اعضای انجمن

اعضای انجمن کاربران بالقوه یک پروژه هستند. ما رسانه های اجتماعی مانند Reddit ، Twitter و Telegram را ردیابی می کنیم تا درک کنیم چه میزان از مردم علاقه و کشش به این پروژه دارند.

تعداد و کیفیت علاقه‌مندان به پروژه دید خوبی در مورد چگونگی درک مردم از پروژه ارائه می دهد.

  • وب‌سایت شرکت

وب سایت شرکت به عنوان منبع اصلی اطلاعات برای هر پروژه محسوب می‌شود. هرگونه تلاش برای مخفی کردن اطلاعات ، یک نمره‌ی منفی برای پروژه است. اطلاعاتی مانند نقشه راه ، اعضای تیم و سیاست های حفظ حریم خصوصی باید به راحتی در وب سایت موجود باشد.

  • نرخ بازدید سایت در هر ماه

میزان بازدید از وب سایت یک معیار‎‌ عالی برای سنجش آگاهی عمومی نسبت به پروژه است. قبل از سرمایه گذاری ، مردم برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد یک پروژه به وب سایت آن پروژه مراجعه می کنند.  بنابراین اطلاع از تعداد بازدید از سایت راهی برای تعیین میزان آگاهی مشتری و محبوبیت آن است. این نشان می‌دهد پروژه کاری که قرار است در آینده انجام دهد را به خوبی تبلیغ کرده است. هر چقدر تعداد افرادی که سایت را می‌بینند بیشتر باشد یعنی افراد بیشتری با پروژه آشنا خواهند شد.

آگاهی عمومی یکی از ویژگی‌های مهم برای خریداران است. اگر یک توکن خاص توسط رسانه های مهم پرمخاطب به مردم معرفی شود، احتمال بیشتری وجود دارد که سرمایه گذاران به سرمایه‌گذاری بر روی آن توکن علاقه‌مند شوند.

شهرت داستان‌ها را می‌سازد و داستان‌ها قاعده هر نوع سرمایه‌گذاری است. داستان‌های خوب سرمایه‌ی خوبی نیز جذب می‌کند. شرکت های مختلفی با وجود ضرر و زیان وجود دارند ، اما داستان های خوب مدل کسب و کار باعث جذابیت آنها می شود. اعتبار یک شرکت برای سرمایه گذاران از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این امر چگونگی درک مردم از برند شرکت را تعیین می کند.

راهنمای تجزیه و تحلیل فاندمنتال کریپتو

  • فیلم های عمومی اعضای تیم

مذاکرات بنیانگذاران منبع خوبی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پروژه ها است. نحوه پاسخ دادن بنیانگذاران ، تعیین می کند که آنها چقدر قوی و با انگیزه هستند تا پروژه را به واقعیت تبدیل کنند.

  • سرمایه گذاران اولیه

شهرت سرمایه گذاران اولیه قدرت پروژه را نشان می دهد. سرمایه گذاران مشهور فقط در پروژه هایی که به آنها اعتقاد دارند سرمایه گذاری می کنند و انتظار بازگشت سرمایه خوبی از سرمایه گذاری  دارند. سرمایه گذاران اولیه می توانند برای دستیابی به مشارکتها برای رشد اقتصادی به پروژه کمک کنند.

  • اعتبار وعده ها و Whitepaper

پروژه‌های زیادی وجود دارد که به قول‌ها و وعده‌هایی که در ICO داده است عمل نکرده است. ما می دانیم که نمی توانیم هر سه فاکتور یعنی: امنیت ، عدم تمرکز و مقیاس پذیری را همزمان داشته باشیم. وقتی دو تا از این فاکتورها را داریم باید از یکی بگذریم. پروژه هایی که ادعا می کنند بلاکچین هستند و قول این را می‌دهند که در هر سه فاکتور از بیت کوین یا اتریوم پیشی بگیرند .فوراً به عنوان کلاهبردارشناخته می‌شوند. بنابراین نحوه نمایش اطلاعات پروژه ها بسیار مهم است.

  • شکایات حقوقی و رسوایی قضایی اعضای تیم

اگر شرکت یا یک عضو کلیدی در یک رسوایی دست داشته باشید ، این می تواند به پتانسیل بلند مدت پروژه آسیب برساند. رفتار غیر اخلاقی ادعا شده یا واقعی باعث فشار بد بر روی پروژه خواهد شد. کاربران کمتر تمایل دارند که درگیر پروژه ای شوند که به دلیل اقدامات غیر اخلاقی شناخته شده باشد.

یکی از خصوصیاتی که بیت کوین را خاص می کند کمبود آن است. ما در دوره ای از چاپ  بی رویه اسکناس هستیم و به همین دلیل اهمیت کمبود را درک می کنیم.  یک دارایی کمیاب ارزشش در برابر یک داریی در دسترس بیشتر است.

  • طبیعت عرضه

ارزش تابعی از تقاضا و عرضه است. تأمین یک توکن ، چه تورمی و چه نزولی ، باید عاملی برای انجام تحلیل های فاندمنتال باشد.

  • از بین رفتن توکن

سوزاندن توکن مکانیسمی برای ایجاد کمبود در عرضه است. این سوزاندن روشی غیر مستقیم برای توزیع مجدد سود یا ایجاد جریان وجوه نقدی برای دارندگان توکن است.

بینوست بهترین و به روزترین ابزارها را برای تجزیه و تحلیل فاندمنتال کریپتو در اختیار دارد.

همانطور که قبلاً گفته شد ، این مدل سیال است و نیاز به تکامل دارد. ما برای اطمینان از ارزش آن به صورت مداوم این مدل را ارتقا خواهیم داد. پس بهتر است هر روز سایت ما را چک کنید تا با جدیدترین عواملی که برای تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال باید بررسی شود آشنا شوید، همچنین به شما پیشنهاد می‌کنیم که اگر به دنبال این هستید که بر روی رمز ارزها سرمایه گذاری کنید اما هنوز با این دنیا آشنایی ندارید با تیم مشاوره‌ی بینوست مشورت کنید این تیم با بررسی تمام جوانب یک کریپتو می‌توانند به شما کمک کنند که بهترین سرمایه گذاری را داشته باشید.

دسته بندی شده در:

برچسب شده در:

, ,
در اینستاگرام بینوست جدید ترین مطالب را به صورت خلاصه و روزانه دریافت کنید