راهی جدید و آسان برای سرمایه گذاری در دارایی های دیجیتال

از زمان تاسیس بیت کوین یعنی بیش از ۱۰ سال پیش تا کنون،  رشد روزافزون آن به عنوان رمز ارز برتر در سراسر جهان و حتی یک نام خانوادگی شناخته شده را شاهد هستیم. در نتیجه ، تعداد فزاینده ای از افراد و مشاغل استرالیایی شروع به بررسی چگونگی سرمایه گذاری ایمن و مطمئن در دارایی های دیجیتال مانند بیت کوین کرده اند تا از رشد سریع و پتانسیل انقلابی آن استفاده کنند.

به همان سرعت که محبوبیت ارزهای دیجیتال افزایش یافته است ، آگاهی ما از چالش ها و ریسک های بی شماری که افراد در هنگام سرمایه گذاری در این دارایی های دیجیتال با آن روبرو هستند نیز افزایش یافته است.

در این مقاله ، ما در مورد چندین چالش اساسی برای سرمایه گذاران کریپتو و افزایش وجوه ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در دارایی های دیجیتال بعنوان جایگزین سرمایه گذاری سنتی و سرمایه های  ارز دیجیتال بحث می کنیم.

بزرگترین چالشهای پیش روی سرمایه گذاران رمز ارز دیجیتال چیست؟

  1. تغییرات نظارتی، درک و رویکردها

وقتی قانونگذاران استرالیایی هنگام استفاده از بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال موضع محتاطانه ای اتخاذ می کنند ، از منظر پویا به معنای این است که نیاز تغییرات نظارتی بیشتر است. در حالی که تکنولوژی کریپتو به پیشرفت و تکامل سریع خود ادامه می دهد ، قانونگذاران باید از چالش ها و سناریوهای جدید استفاده کنند و سرمایه گذاران شخصی و تجاری هم باید از تغییرات فناوری و هم از الزامات و شرایط جدید انطباق، پیروی کنند.

یک راهنما توسط اداره مالیات استرالیا (ATO) منتشر شده است که نیازهای مربوط به نحوه پرداخت مالیات و ثبت سوابق دارایی دیجیتال را بیان می کند. این یک حوزه پیچیده است ، که به دلیل ناشناس ماندن دارایی های دیجیتال ، و همچنین قوانین مختلف و فرامرزی، بیشتر تحت فشار قرار می گیرد. ATO همچنین اعلام کرد که تراکنش های ارزهای دیجیتال که توسط مودیان مالیاتی انجام میشود، یکی از اهداف آنها به عنوان بخشی از طرح تطبیق داده ها است.

علاوه بر این ، اگر شما به دنبال سرمایه گذاری در دارایی های دیجیتال مانند ارز دیجیتال بیت کوین هستید ، بسیار مهم است که از قوانین و محدودیت های اعمال شده آگاهی داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سرمایه گذاری در ارزهای ذیجیتال از طریق SMSF ، لطفاً به منابع زیر مراجعه کنید یا با یک مشاور مالی خصوصی تماس بگیرید:

  • سرکوب ATO در مورد سرمایه هایی که توسط SMSF ها نگهداری می شود
  • آنچه شما باید هنگام بررسی استراتژی سرمایه گذاری خود-مدیریت شده خود در نظر بگیرید
  • تخریب بلاکچین ، ارز دیجیتال و فناوری دفترکل توزیع شده
  1. 2. خطر از دست رفتن دارایی به دلیل عدم درک کافی فنی و اجرایی سرمایه گذار

برای سرمایه گذاری در کریپتو نیازی به یک متخصص تکنولوژی یا بلاکچین نیستید ، با این حال سرمایه گذاران دارایی های دیجیتال باید اطمینان حاصل کنند که دانش فنی و مالی کافی برای درک نحوه خرید ، فروش ، ذخیره و محافظت ایمن از ارزهای دیجیتال خود را دارند (مانند رمزنگاری کلیدهای خصوصی).

نکته اساسی در مورد سرمایه گذاران آینده این است که چگونه دارایی های دیجیتال خود را ذخیره کنید. در حالی که ذخیره سازی سرد – همان کیف پول های آفلاین – به عنوان یک روش امن برای ذخیره سازی دارایی های کریپتو مانند بیت کوین در نظر گرفته می شود ، اگر دستگاه مفقود یا از بین رفته باشد ، ممکن است در بازیابی دارایی های خود با مشکل روبرو شوید و آنها را برای همیشه از دست دهید. با این حال ، اگر تصمیم دارید دارایی های کریپتوی خود را با یک صرافی ذخیره کنید ، باید تصدی کلیدهای خصوصی خودتان را به آن صرافی بدهید که در واقع تحویل کل دارایی است.

دلایل مختلفی برای از دست دادن دارایی های کریپتو وجود دارد مانند خرابی دستگاه ذخیره سازی ، خطای انسانی ، سرقت و مصادره، ولی چند خطر مهم دیگر هست که باید از آنها آگاه باشید:

1– هک شدن: هرچندکه بلاکچین بیت کوین از امنیت بالایی برخوردار است ، کیف پول های دیجیتالی مورد استفاده برای نگهداری ارزهای دیجیتال و همچنین مبادلات مربوط به تراکنش ها مستعد هک شدن هستند. در سال 2019 بیش از 4 میلیارد دلار آمریکا هک شده است که بیش از 100 درصد افزایش نسبت به سال گذشته بوده است.

2-سرقت و یا فقدان دسترسی به اطلاعات: از آنجا که ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین به طور معمول “ناشناس” هستند ، در شرایط سرقت ارزهای دیجیتال یا فقدان دسترسی به اطلاعات ، حمایت محدودی برای سرمایه گذاران وجود دارد.

3-از دست دادن عبارت یادآور Mnemonic : از آنجا که می توانید از عبارت یادآور Mnemonic برای دسترسی به کلید خصوصی خود استفاده کنید ، همه چیز از جمله کیف پول باید با استفاده از گذرواژه یا PIN به عنوان اولین مرحله دسترسی ایمن شود. به یاد داشته باشید ، “عدم دسترسی به کلیدهایتان، یعنی عدم دسترسی به سکه هایتان”.

4-فقدان دسترسی (به گذرواژه ها) به یک صرافی دارایی دیجیتال قانونمند: در استرالیا ، صرافی به عنوان محافظ عمل می کند بنابراین رمز ورود شما قابل بازیابی است. با این حال ، اگر رمز ورود شما به سرقت رفته باشد یا شخص دیگری به آن دسترسی داشته باشد ، می تواند به حساب شما دسترسی پیدا کند. بنابراین ، احراز هویت دو مرحله ای باید همیشه هنگام هرگونه تبادل کریپتو فعال باشد.

در حالی که بسیاری از این موضوعات و ریسک های فوق الذکر مخصوص دارایی های کریپتو است ، اما هرنوع سرمایه گذاری می تواند درجه ای از خطر را به همراه داشته باشد ، به خصوص هنگام انجام فعالیت های مالی بصورت آنلاین. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد عملکرد ایمن آنلاین ، به راهکارهای امنیت سایبری ما مراجعه کنید.

  1. برنامه ریزی دارایی و وراثت

مشابه دارایی های دیگر، یک فرایند قانونی وجود دارد که باید برای انتقال مالکیت دارایی های کریپتو مانند بیت کوین ، در صورت مرگ صاحب اصلی ، انجام شود.

با این حال ، “مالکیت” این دارایی ها به توانایی دسترسی به کیف پول دیجیتال مربوطه از طریق استفاده از یک کلید خصوصی یا عبارت سید یادآور بستگی دارد ، نه هر گونه اسناد سنتی (مانند اسناد رسمی). بنابراین ، اگر سرمایه گذار فوت کند، بدون اینکه به ذینفع خود در مورد نحوه دسترسی به کیف پول بیت کوین اطلاعات بدهد، به هیچ وجه ذی نفع نمی تواند مالکیت بیت کوین را بدست آورد – به این معنی که برای همیشه “مفقود” شده است.
سرمایه گذاران دارایی کریپتو چه کاری می توانند انجام دهند؟ 

از آنجا که برنامه ریزی دارایی یا وراثت در استرالیا در سطح ایالتی اداره می شود ، باید با یک متخصص در مورد چگونگی اطمینان از توزیع ایمن و بی خطر دارایی های دیجیتال خود در صورت بروز حوادث پیش بینی نشده صحبت کنید.

با این حال ، دو گزینه پیش روی سرمایه گذاران عبارتند از:

  • پشتیبان گیری آفلاین از کیف پول دیجیتال شما با جزئیات روش دسترسی در یک سند جداگانه خطاب به وصی و جایگزینتان (executor). این موارد باید در یک مکان امن ذخیره شود که فقط توسط وصی شما و یا افراد قابل اعتماد ، مانند همسر یا بستگان قابل شناسایی باشد.
  • وضعیت فعلی وصیت نامه خود را بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که وصی معرفی شده شما راحت است و از درک فنی برای کار کردن با دارایی های دیجیتال برخوردار است. همچنین ممکن است برای کمک به مدیریت امور دیجیتالی خود ، یک “وصی دیجیتال” را در نظر بگیرید. اگر در حال حاضر وصیت نامه ای ندارید ، روند ایجاد یک وصیت نامه را اینجا ببینید.
  1. رویه حسابرسی

سرمایه گذاران فردی و سازمانی که مستقیماً در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری می کنند ، ممکن است با حسابداری و گزارش صحیح دارایی های دیجیتالی خود با خطرات قابل توجهی روبرو شوند.

در حالی که تراکنشات بیت کوین به دلیل تغییر ناپذیری مشهور هستند – پس از ثبت نمی توانند تغییر کنند – این شفافیت تراکنش ها همیشه به همه مالکین تعمیم نمی یابد. در حالی که یک حسابرس می تواند شواهدی از تراکنش بیت کوین را مشاهده کند – به عنوان مثال ، خرید و فروش بیت کوین – اما همیشه نمی توان تأیید کرد که چه کسی بیت کوین را خریداری یا فروخته است.

 تغییرناپذیری به چه معناست و آیا همه بلاک چین های کریپتو تغییرناپذیر تلقی می شوند؟ 

در مبحث بلاکچین ، تغییرناپذیری به ناتوانی در تغییر بلاکچین پس از ایجاد آن اشاره دارد. این بدان معناست که هیچ نهادی مانند یک شرکت یا دولت نمی تواند داده های ذخیره شده در بلاک چین را دستکاری کند یا تغییر دهد که منجر به سطح بالایی از یکپارچگی و شفافیت داده ها شود.

امروزه فقط بیت کوین دارای قالب شبکه و امنیت است که به ما امکان می دهد با اطمینان بگوییم تغییرناپذیر است. بسیاری دیگر از بلاک چین های کوچک “حملات51٪ ” را تجربه کرده اند – حمله به بلاک چین که در آن هویت های فردی یا گروهی، بیش از 50 درصد از قدرت هش را کنترل می کنند. این مهاجمان در “دوباره نویسی یا overwriting” چندین بلوک اخیر موفق می شوند که توکن های خود ر ا دوباره خرج کنند و به اصطلاح double-spend کنند. هرچه بلاکچین و قدرت هش آن کوچکتر باشد ، برای حمله مقرون به صرفه تر است.

این دشواری در تأیید مالکیت دارایی های دیجیتال می تواند چندین مشکل را برای حسابرسان ایجاد کند ، از جمله مشکلات تشخیص تقلب ، تراکنش های غیرقانونی ، معرفی نادرست مالی یا عدم شناسایی تراکنش ها بین اشخاص مرتبط باهم. سرانجام ، در حالی که ما روی موارد فوق الذکر تمرکز کرده ایم ، برخی از چالش های دیگر می تواند برای سرمایه گذاران ارز دیجیتال به وجود آید ، مانند:

  • اطمینان از رضایت تعهد سرمایه گذاری
  • صدور مجوز مبادله و مشارکت و ارزیابی بایسته
  • تبادل نقدینگی و بازبینی کارمزد یا فی
  • سفارش گذاری منابع مالی و بازبینی محدودیت انتقال
  • ریسک بانکداری و دسترسی به بیمه
  • سر و کار داشتن با فورک (جداسازی زنجیره) و ایردراپ (ایردراپ به عملی می گویند که شبکه مقدار مشخصی ارز دیجیتال یا توکن را بین مخاطبان توزیع می‌کند)

در نتیجه ، بسیاری از سرمایه گذاران فردی و گروهی به دنبال راه های جدیدی هستند که به آنها امکان می دهد در دارایی های دیجیتال ضمن کاهش خطرات ذکر شده ، سرمایه گذاری کنند. یکی از این راه ها از طریق تأمین فاند یا منابع مالی ارز دیجیتال است.

فاند یا صندوق های سرمایه گذاری ارز  دیجیتال چیست؟

به طور کلی ، دو نوع صندوق سرمایه گذاری یا منابع مالی ارز دیجیتال وجود دارد:

  • منابع مالی مبتنی بر شاخص یا ایندکس ارز دیجیتال یا صندوق های سرمایه گذاری های قابل معامله در صرافی (ETF) و
  • صندوق های سرمایه گذاری هدج hedge ارز دیجیتال.

ETF های ارز دیجیتال و منابع مالی مبتنی بر شاخص، از نظر ماهیت مشابه سایر ETF ها یا صندوق های سرمایه گذاری مبتنی بر شاخص هستند و در نتیجه ، به گزینه ای برای سرمایه گذاران تبدیل می شوند که قصد ورود به بازار ارز دیجیتال را دارند. بیشتر این به این دلیل است که سرمایه گذاران نیازی به خرید و مدیریت مستقیم ارز در آن ندارند. در عوض ، سرمایه گذار می تواند سهام ETF ی را خریداری کند که در دارایی های دیجیتال سرمایه گذاری می کند یا بازار دیجیتال را دنبال و ردیابی می کند.

این نه تنها برخی از خطرات و پیچیدگی های سرمایه گذاری در دارایی های دیجیتال را کاهش می دهد بلکه مکانیسم سرمایه گذاری مأنوس تر با مانع ورود کمتر را برای سرمایه گذاران فراهم می کند. همچنین ، در مورد صندوق های سرمایه گذاری که در چندین دارایی دیجیتال سرمایه گذاری می کنند ، مانند طیف وسیعی از ارزهای دیجیتال ، یک مزیت اضافی برای سرمایه گذاران است که مایل به مواجهه گسترده تر هستند. معمولاً این منابع مالی منفعل نسبت به منابع مالی های هدج که به طور فعال مدیریت می شوند، کارمزد کمتری دارند.

به همین ترتیب ، سرمایه گذاری در منابع مالی هدج ارز دیجیتال مشابه سرمایه گذاری در منابع مالی هدج سنتی است. برخلاف ETF ارز دیجیتال که عملکرد یک ارز یا دارایی را ردیابی می کند ، منابع مالی های هدج ارز دیجیتال تمایل به سرمایه گذاری در دارایی های خاص دارند. برای ریسک پذیری بیشتر ، این می تواند یک انتخاب محبوب باشد زیرا سرمایه گذار نیازی به مهارت در روندها و فعالیت های ارز دیجیتال ندارد زیرا تیمی از متخصصان سرمایه گذاری ها را مدیریت می کنند. با این حال ، از آنجا که سرمایه گذاران جدید باید حداقل شرایط سرمایه گذاری را داشته باشند و انعطاف پذیری و نقدینگی آنها کمتر از ETF ارز دیجیتال است ، مانع ورود زیاد است.

یکی از شرکت های نوآور در این فضا DigitalX است ، که پس از شناخت علاقه روزافزون برای دسترسی به بیت کوین از افرادی که به طور سنتی قصد سرمایه گذاری در دارایی های دیجیتال را ندارند ، اخیراً منابع مالی Bitcoin خود را راه اندازی کرد. این منابع مالی از لحاظ سبک شبیه یک شاخص یا ETF است زیرا برای ردیابی قیمت بیت کوین طراحی شده است و سرمایه گذاران را در معرض ریسک بیت کوین قرار می دهد اما از طریق مکانیزم سرمایه گذاری آشنا.

چرا برای برخی از سرمایه گذاران گزینه بهتر می تواند، سرمایه گذاری در بیت کوین یا ارزهای دیجیتال دیگر باشد؟

منابع مالی بیت کوین DigitalX می تواند به سرمایه گذاران اجازه دهد تا در معرض ریسک بیت کوین قرار بگیرند ولی با کاهش خطرات و پیچیدگی برای افراد یا مشاغلی که فن و تجربه و تخصص انطباق برای پیمایش در محیط پیچیده رمزنگاری ندارند. درها را برای سرمایه گذاران خبره و ماهر  باز می کند – مانند دفاتر خانوادگی و افراد دارای ثروت خالص بالا – که ممکن است به سرمایه گذاری دارایی های دیجیتال علاقه مند باشند اما  به یادگیری مهارت ها یا منابع خاص برای خرید و فروش ایمن و بی خطر بیت کوین علاقه مند نباشند.

همانطور که در وب سایت آنها توضیح داده شده است ، برخی از مسائل و محدودیت های اداری منابع مالی های رمزنگاری مانند DigitalX برای کمک به سرمایه گذاران عبارتند از:

  • دانش و تجربه مبادلات مختلف در دسترس برای خرید بیت کوین
  • قبل از خرید بیت کوین ، نیاز به ثبت نام و ارائه اطلاعات شخصی و شرکتی به صرافی ها است
  • انتقال وجه نقد به صرافی و رعایت محدودیت های مختلف در انتقال
  • اجرای سفارشات با بهترین قیمت
  • ذخیره بیت کوین و کلید و سید های مرتبط با آن با استفاده از روش کیف پول امن
  • فرآیند انتقال بیت کوین به یک حساب صرافی و فروش بیت کوین
  • درک روش های مالیات و حسابرسی برای دارایی های آنها

به طور کلی ، منابع مالی های بیت کوین و ارزهای دیجیتال این توانایی را دارند که چگونگی سرمایه گذاری در دارایی های دیجیتال را تغییر دهند و همچنین درها را برای سرمایه گذاران جدیدی باز کنند که به سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال علاقه مند هستند اما به دلیل پیچیدگی ها و الزامات انطباق از آن باز مانده اند. با این حال ، مانند هر سرمایه گذاری ، توجه به این نکته مهم است که هنوز هم خطراتی وجود دارد ، به ویژه در یک محیط که با سرعت در حال تغییر است با الزامات قانونی دقیق.

BDO خوشحال است که بخشی از این فناوری در حال ظهور است – با DigitalX برای ارائه خدمات حسابرسی و اطمینان در سراسر مدل عملیاتی خود کار می کند تا اطمینان و شفافیت بیشتری را در ارائه آنها فراهم کند.

سلب مسئولیت: اطلاعات مندرج در این مقاله ماهیتی کاملاً واقعی دارند و اهداف شخصی ، وضعیت مالی یا نیازهای شما را در نظر نمی گیرند. این اطلاعات به طور عینی قابل بررسی است و بنابراین ، توصیه ای برای محصول مالی محسوب نمی شود. اگر به مشاوره شخصی نیاز دارید که هدف خاص ، وضعیت مالی یا نیازهای شما را در نظر بگیرد ، باید با مشاوران ما مشورت کنید.

دسته بندی شده در:

برچسب شده در:

,
در اینستاگرام بینوست جدید ترین مطالب را به صورت خلاصه و روزانه دریافت کنید