اتفاقاتی چون نصف شدن سود ماینرها که اصطلاحا به آن هالوینگ(halving) گفته می‌شود و نوسانات قیمت بیت کوین در صدر اخبار مربوط به ارزهای دیجیتالی قرار می‌گیرد و سایر اتفاقات در دنیای ارز دیجیتالی را به حاشیه می‌راند.به همین دلیل اگر به شما بگوییم که  افزایش قیمت ارزهای دیجیتالی به خصوص بیت‌کوین در می سال 2020 خبرساز شد برای شما قابل درک خواهد بود.

نوسانات ارزش قیمت بیت‌کوین با درصد دورقمی در حال افزایش یا کاهش است(یعنی میزان تغییرات ارزش این ارز بیشتر از دو رقم نیست) و همین نوسانات تیتر اصلی بسیاری از روزنامه‌ها و موضوع بسیاری از میزگردها شده است. به همه‌ی اینها آخرین هالوینگی که چند روز پیش رخ داد و سخنرانی پل تودور جونز(Paul Tudor Jones  ) در مورد تخصیص سرمایه به بیت‌کوین در آینده‌ی نه چندان دور و صحبت‌های خوش بینانه‌ی این مدیر صندوق پوشش ریسک در مورد بیت‌کوین را اضافه کنید چنین اتفاقاتی باعث شد تا صحبت در مورد ارزهای دیجیتالی به خصوص بیت‌کوین در این روزها بسیار زیاد شود. البته یکی دیگر از دلایلی که صحبت در مورد این ارز دیجیتالی را زیاد کرد، افزایش و سقوط ارزش بیت‌کوین در اطراف 10هزار دلار بود.

توجه زیاد به قیمت بیت کوین باعث شده تا اهداف ارزهای دیجیتالی تغییر کند

از آنجا که این موضوع هیجان انگیز است و افزایش قیمت انواع ارزهای دیجیتالی برای سرمایه گذاران نیز قطعاً مهم و هیجان انگیز است ، نکته بزرگ‌تر و مهم‌تری را تحت الشعاع قرار می دهد.

بگذارید این اتفاق را برای شما توضیح دهیم: ارزهای دیجیتالی روز به روز در حال رشد هستند و در حال تبدیل شدن به یک دارایی باارزش و طبقه بندی شده هستند که همین موضوع باعث می‌شود تا سرمایه‌گذاران بزرگ سرمایه‌هایشان را وارد دنیای ارزهای دیجیتالی کنند. ممکن است شما با خود بگویید این یک موضوع واضحی است اما کمی عمیق‌تر به این قضیه نگاه کنید. توجه  و تمرکز به تغییرات قیمت بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتالی از سال 2017 زمانی که ارزش  بیت‌کوین بسیار زیاد شد و توانست این ارزش را تا حدود زیادی نگه‌دارد آغاز شد و تا به امروز نیز این توجه و تمرکز ادامه دارد.

در مورد با این سوال که این که آیا ارزهای دیجیتالی به یک ارز فیات تبدیل خواهند شد که در زندگی روزمره از آن استفاده می‌کنیم و یا این که اکوسیستم ارزهای دیجیتالی در حال تبدیل به یک دارایی با ارزش برای سرمایه‌گذاری است. باید جواب داد هر دو تئوری امکان‌پذیر است، البته توجه‌ای که امروزه بر روی قیمت ارزهای دیجیتالی هست به نظر می‌رسد که این نوع ارزها را در حال سوق دادن به یک سمت‌وسوی خاصی است.

پارادوکس قیمت بیت کوین

تمرکز بر روی قیمت بیت‌کوین و سایر رمزپایه ها، استفاده از این ارز را برای مشاغل اصلی و افراد دشوار می‌کند، در حالی که هدف اصلی این ارزهای دیجیتالی استفاده‌ شدن در دادوستدهای روزانه بود. بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتالی ممکن است در روز بیش از هزاران دلار نوسانات قیمت داشته باشند، همین موضوع باعث شده  افراد غیر متخصص در مورد استفاده از این ارز برای دادوستدهای روزانه‌ی خود دچار عدم اطمینان شوند. افرادی که به صورت تخصصی در حال استفاده از شبکه‌ی ارزهای دیجیتالی هستند مانند اولین موسسات مالی که برای بیت‌کوین تاسیس شد، در حال توسعه‌ی اپلیکیشن‌های تراکنش نفر به نفر(peer-to-peer) هستند این برنامه به کاربران اجازه می‌دهد تا معامله‌های خود را به راحتی از طریق موبایل و یا سایر دستگاه‌های هوشمند( مانند تبلت،لب تاب و…) انجام دهند.

چرا سرمایه‌گذاران و افراد باید به وسیله‌ی پول نقد دادوستد انجام دهند؟ در حالی که همین تراکنش می‌توان از طریق اپلیکیشن‌های موبایل انجام داد.اپلیکیشن‌هایی که پشتیبانی بانک را نیز دارند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن این معامله ‌ها را ممکن می‌کنند.

بهبود روزانه‌ی بیت‌کوین و اپلیکیشن‌های جدید برای تراکنش این ارز دیجیتالی، تراکنش ارزهای دیجیتالی را آسان‌تر،راحت‌تر و ارزان‌تر کرده است.هر چند نمی‌توان جذابیت‌هایی که سایر ارزهای فیات در حال توسعه آن هستند را نادیده گرفت. به عبارت دیگر ، افزایش قیمت بیت کوین و توجه به سطح قیمت این ارز  باعث شده تا رقبای قدرتمندی که قبلاً روزانه برای تراکنش میلیون ها دلار از آنها استفاده می‌شد، به دنبال توسعه‌ی خود باشند تا مشتری‌های همیشگی‌اش را از دست ندهد.

حتی اخبار خوب برای دارندگان بیت کوین ، مانند افزایش چشمگیر قیمت ها در طول سال 2017 ، در دوره‌ای اتفاق افتاد که تراکنش‌ها نسبت به اوایل این شبکه کندتر و پرهزینه تر هستند.

در حقیقت توجه بیش از حد به قیمت بیت‌کوین و نوساناتی که این ارز دارد به احتمال زیاد بازار احتمالی کاربرانی که برای مصارف روزانه از ارزهای دیجیتالی استفاده می‌کنند را کاهش دهد. حداقل در بازار کنونی چنین اتفاقی بسیار محتمل است.

پارادوکس قیمت بیت کوین

ارزهای دیجیتالی به عنوان یک سرمایه

با افزایش روز افزون تعداد موسسات سرمایه‌گذاری و شرکت‎های بزرگی که در حوزه‌ی بیت‌کوین و یا سایر ارزهای دیجیتالی سرمایه‌گذاری  می‌کنند به نظر می‌رسد که کم کم ارزهای دیجیتالی در حال شناخته شدن و جاگرفتن در سیستم اصلی مالی هستند. دارایی های جایگزین مدت هاست که برای تمام سرمایه گذاران به عنوان ابزار محافظت از تورم و سرمایه گذاری بدون ریسک شناخته شده است و یک ابزار بسیار مهم برای سرمایه‌گذاران به حساب می‌آِید.

ممکن است در ابتدا هدف بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتالی تبدیل شدن به یک ارز فیات که به صورت روزمره افراد از آن استفاده می‌کنند بوده باشد. اما به نظر می‌رسد به دلیل نوسانات قیمت این ارز و توجه زیاد سرمایه‌گذاران به ارزهای دیجیتالی هدف اولیه‌ی این شبکه به حاشیه رانده شده.

در مورد بیت‌کوین گفته می‌شود، بازار بزرگی برای دارایی های جایگزین وجود دارد و به نظر می رسد این بازار برای بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتالی  بسیار مناسب است. با افزایش جمعیت بازاردارایی‌های جایگزین توسط کریپتو ، استانداردهای گزارش‌دهی و شفاف‌سازی اطلاعات بهبود می یابد که این موضوع به نوبه خود منجر به کاهش نوسانات و افزایش محبوبیت ارزهای دیجیتالی خواهد شد.

اتفاقاتی چون افزایش نوسانات قیمت بیت‌کوین و نصف‌شدن میزان بیت‌کوین برای ماینرها همیشه در راس خبرقرار می‌گیرد اما خبر واقعی ممکن است پذیرش ارزهای دیجیتالی به عنوان یک دارایی قانونی و جایگزین باشد. به طورکلی  روز به روز تعداد افراد علاقه‌مند به بیت‌کوین و یا سایر ارزهای دیجیتالی در حال افزایش است.

اگر به دنبال مشاوره و اطلاعات در مورد سرمایه گذاری بر بیت کوین و ارزهای دیجیتال هستید با کارشناسان و مشاوران بینوست تماس بگیرید.

دسته بندی شده در:

برچسب شده در:

, ,
در اینستاگرام بینوست جدید ترین مطالب را به صورت خلاصه و روزانه دریافت کنید