با آنکه نتیجه انتخابات آمریکا  همچنان نامعلوم است، بیت کوین افزایش قیمت بزرگی را تجربه می کند. قیمت این ارز دیجیتال روز گذشته به 16 هزار دلار رسید؛ این نرخ، بالاترین سطح قیمت بیت کوین از ژانویه 2018 تاکنون بوده است. با توجه به بررسی قیمت روز بیت کوین به نظرمی رسد که این ارز دیجیتالی ارزشش به 20 هزار دلار هم خواهد رسید.

دیگر دسته دارایی ها نیز عملکرد خوبی داشته اند، برای مثال نزدک (Nasdaq) در روزهای اخیر شاهد بیش از 7 درصد سود بوده است. در بازار رمزارزها نیز اتر (ETH) شروع به صعود کرده و تا 445 دلار بالا رفت.

آخرین سد قیمت هفتگی پیش از بستن یک سقف تاریخی جدید

در نمودار هفتگی بیت کوین شاهد آخرین سد قبل از رسیدن به سقف تاریخی جدید قیمت هستیم که در ناحیه بین 15800 و 16800 دلار با مقاومت روبروست. با توجه به آنکه قیمت بیت کوین در هفته های گذشته بیش از 50 درصد صعود کرده است، احتمال پرش آن از روی مانع در یک مرحله بالا نیست.

از آنجا که این افزایش قیمت ممکن است بیش از حد طولانی باشد، آنطور که برخی شاخص ها نشان می‌دهند، پیش بینی ادامه این روند دور از ذهن بوده و محتمل نیست. به بیان دیگر، معامله‌گران احتمالا در برهه زمانی کوتاهی پس از این رالی به سرعت دنبال کسب سود باشند.

از همین رو، طبق نمودار هفتگی بیت کوین، ناحیه حمایت احتمالی در محدوده 11600-12000 دلار خواهد بود. این ناحیه در سال های گذشته  ناحیه مقاومت حیاتی محسوب شده و قیمت بیت کوین موفق به گذر از آن نشده بود. تغییر این ناحیه از مقاومت به حمایت اتفاق نسبتا مثبت و سالمی خواهد بود. به عبارتی براساس این بررسی‌ها شما می‌توانید منتظر قیمت روزانه بیت کوین در اطراف 20 هزار دلار باشید.

شاخص های ترس و طمع به بالاترین حد خودشان رسیده اند

شاخص ترس و طمع در حال حاضر ارزش 90 را نشان می دهد، این سطح در دسته طمع شدید قرار گرفته و به معامله‌گران هشدار می‌دهد که احتمال اصلاح وجود دارد.

آخرین باری که شاهد این سطح روانی بوده‌ایم به تابستان سال 2019 بازمی‌گردد. در آن زمان قیمت بیت کوین از 3200 دلار به 13800 دلار صعود کرد و در ماه‌های بعد شاهد اصلاح بیش از 50 درصدی بود.

شکست مجموع ارزش بازار به بالا

مجموع ارزش بازار در حال حاضر نشانه‌های واضحی از شکست به بالای 390 میلیارد دلار نشان می‌دهد. به نظر می‌آید  این روندِ صعودی به سوی 500 میلیارد دلار – ناحیه مقاومت بعدی در این نمودار- در حرکت باشد. اگرچه برای تداوم این افزایش قیمت، مجموع ارزش بازار بایستی بالای 390 میلیارد دلار بماند چرا که به طور بالقوه سبب تغییر گاوی حمایت/مقاومت یا صعودهای بیشتر خواهد شد.

سطوح کلیدی در نمودار قیمت روز بیت کوین

نمودار  قیمت روز بیت کوین نشان می‌دهد قیمت آن در حال نزدیک شدن به ناحیه مقاومت بالاتری روی 16 هزار دلار است. نواحی حمایتی که بایستی آن ها را مدنظر داشته باشیم بین 14000-14200 دلار قرار دارد؛ معامله گران در کوتاه مدت بایستی توجه خود را به این ناحیه ها معطوف کنند.

در صورت اصلاح قیمت، در نمودار روزانه سطوح بین 12800-13100 دلار و نیز اطراف 11600 دلار نقاط خوبی برای ورود خواهند بود. به طور کلی وضعیت احساسات در این مورد بسیار گاوی بوده و قیمت در اوج چندساله خود قرار دارد.

اگر شما هم پس از خواتدن این مقاله تصمیم به سرمایه گذاری بیت کوین گرفتید اولین کاری که باید انجام دهید مشورت گرفتن از تیم مشاوره‌ی حرفه‌ای بینوست است. بینوست یک تیم حرفه ای در حوزه‌ی سرمایه گذاری بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال است.

دسته بندی شده در:

برچسب شده در:

,
در اینستاگرام بینوست جدید ترین مطالب را به صورت خلاصه و روزانه دریافت کنید