همان طور که در قسمت اول  مستند ارز دیجیتال به شما توضیح دادیم پول برای زندگی انسان‌ها یک گزینه‌ی بسیار مهم است و با گذشت زمان بیشتر جنگ‌ها و درگیری‌ها در کره‌ی خاکی به دلیل همین پول بوده است. البته دولت‌ها متوجه این موضوع شدند و تصمیم گرفتند تا اختیار پول را از مردم بگیرند! به همین دلیل در سال 2008 ساتوشی ناکاماتو تصمیم گرفت تا یک ارز دیجیتال خلق کند و به این ترتیب اختیار پول را به صاحبان اصلی آنها یعنی مردم برگرداند.

در بخش دوم مستند ارز دیجیتال تصمیم داریم در مورد تاریخچه‌ی ارز فیات( ارزی که دولت‌ها آن را قبول دارند) به شما توضیح دهیم و در مورد این باور عمومی که تمام ارزها باید پشتوانه داشته باشند به شما توضیحاتی خواهیم داد.

بگذارید در همین ابتدا به شما بگوییم که ارز دیجیتال درست مانند سایر ارزهای فیات هیچ پشتوانه‌ای ندارد و تنها عاملی که باعث افزایش و کاهش قیمت ارزهای دیجیتال می‌شود محبوبیت آنها در میان مردم است. در حقیقت از سال 1971 تصمیم برآن شد تا ارزها هیچ پشتوانه‌ای نداشته باشند و  محبوبیت و مقبولیت آنها در میان مردم و کشورها عامل تعیین کننده‌ی ارزش آنها باشد.

البته پیش از سال 1971 همه چیز متفاوت بود و طلاهای بانک مرکزی آمریکا پشتوانه‌ی ارزهای فیات در جهان بود. اما با گذشت زمان همه چیز تغییر کرد و آمریکا دیگر نمی‌توانست این میزان طلا را تامین کند به همین دلیل رئیس جمهور وقت آمریکا نیکسون در یک سخنرانی جنجالی ارز ایالات متحده آمریکا را از طلا جدا کرد.

این کار باعث شد تا سایر کشورها نیز متوجه شوند با بی پشتوانه کردن ارزها می‌توانند قدرت کامل پول  را در دست بگیرند و هر زمان که بخواهند بدون هیچ نگرانی پول بیشتری چاپ کنند. البته این کار بیشتر از اینکه به نفع اقتصاد کشورها باشد، کشورها را از بین می‌برد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد تاثیر چاپ پول بر روی اقتصاد کشور این مقاله را مطالعه کنید.

اما ارز دیجیتال به دلیل محدود بودن همه چیز را تغییر داد، زیرا هیچ کسی نمی تواند برای امیال شخصی خود تعداد بیشتری بیت کوین تولید کند به همین دلیل ارزش این ارز دیجیتال همیشه حفظ خواهد شد و در آینده‌ی نه چندان دور به طلای دیجیتال تبدیل خواهد شد.

همچین اگر به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد ارز دیجیتال هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم ویدیوی بالا را ببینید.

در این ویدیو خواهید دید:

  • اولین بانکداری چگونه شکل گرفت
  • چگونه انتشار پول به دولت‌ها قدرت می‌دهد؟
  • فدرال در آمریکا با چه اهدافی شکل گرفت؟
  • تفاوت میان ارز دیجیتال و ارزهای فیات چیست؟

همچنین اگر شما به دنبال این هستید که بر روی ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید اما با این دنیا آشنایی ندارید به شما پیشنهاد می‌کنیم با تیم مشاوره سرمایه گذاری ارز دیجیتال «بینوست» تماس بگیرید این تیم می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین سرمایه گذاری بر روی ارز دیجیتال داشته باشید.

باتشکر از آناهیتا تشکری برای ترجمه‌ی این ویدیو.

دسته بندی شده در:

در اینستاگرام بینوست جدید ترین مطالب را به صورت خلاصه و روزانه دریافت کنید