هر چند می‌گویند پول همه چیز نیست اما نیمی از همه چیز پول است. حتی این موضوع در قرون وسطی نیز وجود داشته است، البته در آن دوران پول به شکل امروزی وجود نداشته است اما باز هم اشیای گران بها برای خرید و فروش نیازهای مردم استفاده می‌شد. پول در عین حال که می تواند یک چیز بسیار خوبی باشد می‌تواند خطرناک نیز باشد. شاید بتوان گفت بیشتر جنگ‌ها در طول تاریخ به خاطر پول بوده است. البته امروزه به دلیل به میان آمدن ارز دیجیتال همه چیز نسبت به گذشته کمی پیچیده تر شده است. 

سیستم های پولی در نگاه اول به نفع مردم هست اما هر چقدر که بیشتر در مورد نحوه فعالیت این سیستم های پولی و بانکی اطلاعات به دست می‌آورید بیشتر متوجه خواهید شد که بیشتر از اینکه بانک ها به شما کمک کنند در حقیقت شما به بانک‌ها کمک می‌کنید.

در گذشته و حتی در حال حاضر زمانی که بانک‌ها با مشکلات کمبود بودجه و نقدینگی روبه رو می شوند تا می توانند پول چاپ می‌کنند و این موضوع به جای اینکه ارزش ارز را بالا ببرد باعث کم شدن ارزش آن می‌شود. پس چاره در این دوران چیست؟ چگونه می توان از این بحران بزرگ عبور کرد؟ 

در بحران بزرگ اقتصاد آمریکا یعنی 2008 ساتوشی ناکاماتو این موضوع را درک کرد و تصمیم گرفت تا اختیار پول را به دست صاحبان واقعی آنها یعنی مردم بازگرداند. او اولین ارز دیجیتال را به نام بیت کوین را خلق کرد. بیت کوین یک ارز غیر متمرکز است که ارزش آن به هیچ سازمان و یا شبکه ای ارتباطی ندارد تنها اعتماد و استقبال مردم ارزش این ارز دیجیتال را زیاد و یا کم می کند.

شاید چیزی که ارزش این ارز دیجیتال را زیاد کرده است تکنولوژی بلاکچین است. بلاکچین تمام تراکنش‌های درون شبکه را ضبط می کند و به هیچ کاربری اجازه نمی دهد که از یک بیت‌کوین بیش از یک بار استفاده کنند. بیت کوین در مدت زمان بسیار کوتاهی ارزش بسیار زیادی به دست آورد همین موضوع باعث شد تا تا تعداد ارزهای دیجیتال در کوتاه مدت بسیار زیاد شود و امروزه بیش از ده ها ارز دیجیتال در بازار وجود دارد که همه‌ی آنها کاربردهای خاص خود را دارند. 

اگر در مورد ارزهای دیجیتال به دنبال اطلاعات بیشتر هستید به شما پیشنهاد می کنیم ویدیوی که در بالا آمده است را ببینید در این ویدیو اطلاعات بسیار خوبی در مورد ارزهای دیجیتال به شما داده شده است. 

در این ویدیو خواهید دیدید:

  • تاریخچه‌ی پول
  • بانک ها و سیستم های مالی سنتی چگونه کار می کنند
  • چرا بیت کوین به میان آمد؟
  • ویژگی های بیت کوین
  • نحوه مقابله با بحران در دولت ها چگونه است؟

همچنین به شما پیشنهاد می کنیم برای اطلاعات بیشتر در مورد ارز دیجیتال و سرمایه گذاری بر روی آن با تیم مشاوره بینوست تماس بگیرید این تیم با تجربه‎‌ی بالایی که با شما دارد می تواند به شما کمک کند تا یک سرمایه گذاری پرسود در این بازار داشته باشید.

 

با تشکر از خانم تشکری بابت ترجمه‌ی این مستند زیبا

دسته بندی شده در:

در اینستاگرام بینوست جدید ترین مطالب را به صورت خلاصه و روزانه دریافت کنید