هدف از بیت کوین چیست

بهترین نامی که می‌توان برای ویدیوی پایین گذاشت «هدف بیت کوین چیست» است. در حقیقت در این ویدیو با مهم‌ترین اهداف شبکه‌ی بیت‌کوین آشنا خواهید شد.

در سال 2015 مردم یونان در روز حق داشتند فقط 60 یورو از حساب خود پول بردارند و دولت سقف برداشت روزانه را تا به این حد کاهش داده بود. در حقیقت هر شهروند یونانی از حساب بانکی خود تنها می‌توانست به مقدار بسیار کمی برداشت داشته باشد. از این مثال‌ها کم نیست، مثال‌هایی که شهروندان نمی‌توانند کنترل پولی که در حساب شخصی ‌شان هست را داشته باشند.

در حقیقت به دلیل این که ساخت و گردش پول به دست دولت‌هاست آنها هر طور که بخواهند می‌توانند با آن برخورد کنند و حتی دسترسی شهروندان را به پول شخصی‌شان نیز می‌تواند، محدود کنند.

هدف بیت کوین از بین بردن انحصار پول بوده است. این موضوع را غیر متمرکز بودن این ارز و از همه مهم‌تر ناشناخته ماندن هویت سازنده‌ی بیت‌کوین مشخص می‌کند. هیچ کس نمی‌تواند شما را محدود کند که چه مقدار از این ارز را خرج کنید و چه مقداراز آن را نگه‌دارید. در حقیقت شبکه‌ی بیت‌کوینی برای شما یک دنیای آزاد و بدون مرز را رقم می‌زند.

در کشورهای بسیار فقیری که بانک وجود ندارد و این امکان از شهروندان گرفته شده که پول خود را در بانک ذخیره کنند؛ بیت‌کوین می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد زیرا اگر به درستی از اطلاعات حساب‌تان مواظبت کنید احتمال اینکه دچار کلاه برداری شوید بسیار پایین است.

بیت‌کوین با هدف برگرداندن کنترل پول به دست مردم و به وجود آوردن یک دنیای آزاد ایجاد شد و تا به امروز نیز به خوبی توانسته این ارز دیجیتالی به اهدافش برسد.

در این ویدیو می‌بینید:

  • اهداف بیت‌کوین
  • تاثیر تکنولوژی بر روی زندگی ما به خصوص سیستم بانکی

به طور کلی اگر همیشه برای شما سوال بوده که چرا بیت‌کوین به وجود آمده است و هدف این ارز دیجیتالی چیست به شما دیدن ویدیو پایین را پیشنهاد می‌کنم.

دسته بندی شده در:

برچسب شده در:

, , ,
در اینستاگرام بینوست جدید ترین مطالب را به صورت خلاصه و روزانه دریافت کنید