بانک مرکزی چین قصد دارد نظام مالی جهانی را به چالش بکشد. این بانک توسعه و سرمایه گذاری بر روی ارز دیجیتال را یک حرکت ژئوپولتیک در راستای افزایش قدت اقتصادی خود می داند. به همین دلیل پکن تصمیم گرفت تا یوان دیجیتال چین را به بازار عرضه کند.

مقاله ای که در آخر هفته گذشته در مجله PBoC China Finance منتشر شد ، استدلال كرد پكن باید سرعت توسعه یوان دیجیتال چین (CBDC) را برای به دست آوردن اولین جایگاه در رقابت جهانی برای انتشار ارزهای دیجیتال فیات افزایش دهد.

در این مقاله آمده است كه چین باید از مزیت تبدیل شدن به پیشگام عرصه ارزهای دیجیتال استفاده كند همچنین این مقاله دنیای ارزهای دیجیتال را میدان نبرد جدید برای رقابت میان کشورهای مختلف دانست.

این مقاله ادعا می کند تغییرات مهمی در وضع موجود ژئوپلیتیک در امور مالی بین المللی و فرصتی برای شکستن سلطه دلار و بین المللی سازی یوان  با به وجود آمدن یوان دیجیتال چین ایجاد خواهد شد. علاوه بر این ، بازخورد داده ها از یک ارز دیجیتال صادر شده توسط PBoC برای سیاست پولی ملی مفید خواهد بود ، از همه مهم تر رواج این یوآن دیجیتال چین  در یک چشم انداز بلند مدت می تواند در چالش های اقتصادی به چین کمک کند.

در این مقاله مشخص شد که ، از اواخر آوریل سال 2020 ، واحد تحقیقاتی PBoC 130 درخواست پتنت مربوط به ارزهای دیجیتال را کرده است که این پتنت دامنه صدور ، تیراژ و عملیاتی شدن استفاده  از یوان دیجیتال چین را برنامه ریزی میکند.

واحد تحقیقاتی بانک مرکزی برای اولین بار در سال 2015 تاسیس شد و این پروژه در سال 2020 به سرعت در حال پیش رفتن است. آزمایش کیف پول دیجیتال برای ارز مذکور توسط بانک های تجاری دولتی چین در حال انجام است.

در ماه آگوست ، پکن از اجرای آزمایشی یوان دیجیتال خود در شانگهای ، پکن ، گوانگژو و هنگ کنگ در بین 400 میلیون نفر از شهروندانش ، یا تقریباً 29٪ از جمعیت کشور چین خبر داده است.

PBoC همچنین در نظر دارد از یوان دیجیتال چین در بازی های المپیک زمستانی 2022 استفاده کند. یک مدیر ارشد اخیراً اعلام کرده است که این ارز به عنوان MO  در نظر گرفته خواهد شد و به همین ترتیب ، باید از قوانین و مقررات مربوط به مدیریت پول نقد پیروی کند.

فراتر از رقابت در عرصه ارز دیجیتال ، هر دو کشور چین و ایالات متحده در سالهای اخیر در زمینه تحقیق و توسعه بلاکچین رقابت نزدیک داشته اند. گزارشی که هفته گذشته منتشر شد نشان داد که علی رغم این که شرکت چینی Alibaba بیشترین حق اختراع را در سال جاری ثبت کرده است ، در حال حاضر ایالات متحده به عنوان کشوری با بیشترین حق اختراع بلاک چین پیشتاز است.

دسته بندی شده در:

برچسب شده در:

در اینستاگرام بینوست جدید ترین مطالب را به صورت خلاصه و روزانه دریافت کنید