اندازه ی بازار بیت کوین  به کمترین میزانش در چهار ماه گذشته رسیده است. البته همین موضوع باعث شده تا پیش بینی قیمت بیت کوین کمی دشوارتر از گذشته شود. به عبارتی به دلیل کاهش آدرس هایی بیت کوین نمی‌توانیم به طور قطع بگوییم که بیت کوین وارد بازار گاوی( به عبارتی قیمت بیت کوین رو به صعود اشت) شده است .

با توجه به داده های Glassnode ، تعداد آدرس های بیت کوین که 1 BTC را در اختیار دارند ، در 20 سپتامبر به پایین ترین سطح چهار ماهه سقوط کرده است. اما نتیجه گیری در مورد روند نزولی بیتکوین زود به نظر می رسد.

چه عاملی باعث شد تعداد کیف پول های کوچک بیت کوین به شدت کاهش یابد؟

کاهش محسوس آدرسهای کوچک بیت کوین همزمان با گسترش انفجاری بازار غیرمتمرکز مالی (DeFi)است.

از اول آگوست ، ارزش مبنا در پروتکل های DeFi در Ethereum از 4.091 میلیارد دلار به 9.77 میلیارد دلار رسیده است. افزایش سرمایه گسترده در DeFi باعث افزایش تقاضا برای توکن هایی مانند (wBTC (Wrapped Bitcoin شده است.

کاربران در درجه اول از نگهداری پروتکل های DeFi برای سرمایه گذاری و بدست آوردن بازده بالا استفاده می کنند. از آنجا که انتقال Bitcoin به Ethereum امکان پذیر نیست ، کاربران BTC را به wBTC تبدیل می کنند و سپس از wBTC در سیستم عامل DeFi استفاده می کنند.

استفاده از wBTC دو مزیت دارد. اول ، کاربران BTC هنوز می توانند از پروتکل های DeFi بدون فروش بیت کوین استفاده کنند. دوم ، سرمایه گذاران بیت کوین حرکت صعودی بالقوه ناشی از افزایش قیمت BTC را از دست نمی دهند.

با افزایش تقاضا برای wBTC ، تعداد آدرسهای کوچک بیتکوین که دارای 1 BTC هستند ، کاهش یافته است. با افزایش محبوبیت DeFi ، ممکن است کاربران BTC خود را به wBTC تبدیل کنند.

در ماه ژوئیه جک پوردی (Jack Purdy)  یک محقق در Messari گفت:

سلطه wBTC احتمالاً در کوتاه مدت و میان مدت ادامه خواهد یافت. اما کاهش آدرس های کوچک و افزایش wBTC لزوماً نشانه ورود بیت کوین به بازار گاوی نیست. هنگامی که کاربران تصمیم می گیرند wBTC خود را از پروتکل های DeFi خارج کنند ، آنها را به بیت کوین تبدیل می کنند. اگر آدرس ها BTC را به Ethereum wBTC منتقل کرده باشند ، این نشان نمی دهد که کاربران BTC را فروخته اند. در عوض ، این مفهوم را  می دهد که این ممکن است یک روند کوتاه مدت باشد که به طور مداوم در چرخه DeFi در حال رخ دادن باشد.

wBTC با شتاب به 1 میلیارد دلار می رسد

در 18 سپتامبر ، Skew گزارش داد که ارزش wBTC در حال شتاب گرفتن به سمت 1 میلیارد دلار است. بر طبق داده های کوین مارکت کپ، 76،047 wBTC در حال حاضر کاربران بیشتری در حال انتقال بیت کوین به پلتفرم های DeFi مبتنی بر Ethereum هستند زیرا از آنجا که wBTC ارزش دقیق 1 بیت کوین را نشان می دهد و کاربران تمایلی به از دست دادن روند صعودی بالقوه BTC ندارند.

پیش بینی قیمت بیت کوین
پیش بینی قیمت بیت کوین

در حالی که پلتفرم های DeFi به کاربران امکان می دهد با استفاده از wBTC سودآوری کنند ، پروژه هایی با ریسک بالا و بازده بالا  نیز وجود دارد. افزایش حجم سرمایه بازار wBTC نشان می دهد که بسیاری از کاربران نمی خواهند از یک رشد بالقوه بیت کوین باز بمانند. تمام این اتفاقات باعث شده تا پیش بینی قیمت بیت کوین دشوراتر از گذشته شود.

مشاوره رایگان سرمایه گذاری ارز دیجیتال

اگر در مورد سرمایه گذاری در بازار ارز های دیجیتال یا استفاده از سبد های سرمایه گذاری بینوست سوال دارید فرم زیر را پر کنید تا در سریعترین زمان کارشناسان بینوست با شما تماس بگیرند .

دسته بندی شده در:

برچسب شده در:

, ,
در اینستاگرام بینوست جدید ترین مطالب را به صورت خلاصه و روزانه دریافت کنید