بازار املاک با بلاک چین تغییر می نماید.

بازار املاک جهان در سال 2017 مبلغ 228 هزار میلیارد دلار ارزش داشته است. املاک و مستغلات، با ارزش ترین دارایی های جهان حتی نسبت به سهام و اوراق بهادار هستند. در این مقاله بررسی می کنیم که چگونه شرکت های OpenBrix، HiP، Clicktopurchase،ATLANT  و IMBREX از بلاک چین برای تغییر نحوه کار خود در بازار املاک جهان استفاده می کنند.

ملک پادشاه است اما مسائل خاص خود را نیز دارد.

در بسیاری از اقتصادها، طبقه ای خاص بازار ملک را قیمت گذاری نموده و واسطه ها به طور فزاینده ای بر بازار ملک مسلط می شوند و ثروت در دست افراد معدودی متمرکز است. بلاک چین می تواند به حل برخی از این مشکلات کمک نماید.

عدم تمرکز بازار املاک با OpenBrix

بازار املاک توسط واسطه ها کنترل می گردد. شرکت هایی مانند Zoopla و Rightmove مالکیت خاصی ندارند، اما تقریباً همه تعامل بین خریداران و فروشندگان را کنترل می کنند. آنها مأمورین املاک را به دسترسی اطلاعاتی که در نهایت به مشتری منتقل می شود متهم می کنند

 . OpenBrix می‌خواهد این را تغییر دهد. OpenBrix یک شبکه غیر متمرکز است که تمام معامله‌گران اصلی را در بازار املاک چه فروش وچه اجاره در یک شبکه واحد به هم وصل می‌کند.

این شبکه به گونه ای طراحی شده که از طریق یک توکن( به هر چیز با ارزشی در شبکه بلاک چین توکن گفته می‌شود مثلا در شبکه اتریوم اتر یک توکن است.)  به همه کاربران امکان دسترسی به داده ها را می دهد بنابراین اگر یک کاربر یا نماینده املاک داده ای را در اختیار کاربران قرار دهد از شبکه پاداش می گیرد. این یک سیستم متعادل است که از تسلط واسطه ها بر خریداران و فروشندگان جلوگیری می نماید.

ه هر چیز با ارزشی در شبکه بلاک چین توکن گفته می‌شود

توزیع مجدد دارایی با HiP

در اکثر کشورهای صنعتی، مالکیت خانه در حال کاهش است. به گزارش روزنامه گاردین، شانس اینکه یک فرد بزرگسال با درآمد متوسط در انگلستان صاحب خانه شود در دو دهه گذشته نصف شده است.

وام دهندگان دسترسی به دارایی و پول را از طریق سیستم وام مسکن کنترل می کنند که خریداران را با بدهی طولانی مدت درگیر می‌کند.

هدف HiP تبدیل سهام به عنوان بدهی اجاره ملک و تبدیل یک دارایی به دارایی های قابل تعامل در املاک و مستغلات می باشد. این شرکت مستقر در انگلیس می خواهد حقوق صاحبان سهام را در یک خانه تبدیل نماید. ارزی که صاحبان آنها بدون نیاز به فروش خانه خود یا افزایش حجم بدهی خود می توانند از آن استفاده کنند. سرمایه گذاران می توانند قطعات کوچکتر ملک را خریداری کنند و به افراد بیشتری امکان داده می‌شود تا از مالکیت جزئی خانه بهره مند شوند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد بلاک چین می‌توانید این مقاله را مطالعه کنید.

فرآیند سریع خرید فقط با چند کلیک

خرید خانه یک فرایند طولانی است. مراحل زیاد و بوروکراسی فراوانی دارد. پرتال املاک، نماینده املاک، وکالت، ثبت زمین، نقشه برداران می توانند خریداران و فروشندگان را در ابهام قرار دهند.

اینجاست که شرکت هایی مانند Clicktopurchase وارد می شوند. Clicktopurchase یک بستر اجرای آنلاین برای خرید و فروش ملک است. این فرایند تأیید خریداران و فروشندگان اصلی را ساده‌تر و چارچوبی را ایجاد می‌کند تا  روند خرید در زمان واقعی انجام شود بر خلاف هفته ها و گاهی اوقات ماه ها زمانی که در حال حاضر در بازار املاک مورد نیاز است. این شرکت همچنین توانایی ارائه گزینه ای را برای حراج زنده و تعامل با داوطلبان حراج  را نیز دارد.

باز تعریف صنعت اجاره با ATLANT

اجاره کوتاه مدت به لطف شرکت هایی مانند Airbnb به شدت افزایش یافته است. با این حال، مبلغ اجاره بها برای افراد اندکی سؤال برانگیز است. هزینه خدماتی این واسطه ها قیمت ها را بالا می برد

Airbnb به طور متوسط، 12٪ از مستاجر و 3٪ از صاحبخانه پورسانت می گیرد. ATLANT  اما با کاهش هزینه ها، استفاده از حل اختلاف غیر متمرکز، ساختن بازار همتا به همتا، حذف واسطه های مختلف و همچنین اطمینان از درست بودن بررسی ها و لیست ها، هر دو بازار کوتاه مدت و بلند مدت اجاره املاک را مورد بررسی قرار می دهد. داده های ذخیره شده در بلاک چین تغییرناپذیر است. سیستم غیر متمرکز ATLANT به مردم این امکان را می دهد تا توکن هایی را برای حذف واسطه ها، کاهش هزینه ها و بررسی درست کسب نمایند.

بینوست می تواند به شما کمک کند تا بهترین سرمایه گذاری بر بلاک چین را داشته باشید.

ایجاد یک سکوی غیرمترقبه دارایی با IMBREX

بازار املاک توسط صاحبان آنها نگهداری و کنترل می شوند این امر خریداران و فروشندگان را در موقعیتی قرار می دهد که داده های آنها متعلق به آنها نباشد. این شرکت ها به طور موثر بازار را کنترل می کنند. اگر این خریداران و فروشندگان صاحب داده و نگهدارنده شبکه شوند، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ اینجاست که IMBREX وارد می شود. IMBREX در حال ایجاد یک بانک اطلاعاتی جهانی مشترک از املاک و مستغلات برای شناسایی املاک و تبادل داده در اتریوم است. این شرکت مستقر در فرانسه اجازه می دهد تا املاک به صورت رایگان ذکر شده و جستجو شوند. کاربران برای کمک به داده های این بازار و ارسال اطلاعات دقیق درباره یک مورد خاص پاداش می گیرند.

اگر به دنبال سرمایه گذاری بر بلاک چین هستید اما نمی دانید این کار را باید چگونه  انجام دهید به شما پیشنهاد می کنیم با تیم مشاوره بینوست تماس بگیرید این تیم به شما راحت ترین و کم ریسک ترین روش برای سرمایه گذاری بر بلاک چین را به شما نشان خواهدداد.

 

دسته بندی شده در:

برچسب شده در:

, ,
در اینستاگرام بینوست جدید ترین مطالب را به صورت خلاصه و روزانه دریافت کنید