با توجه به پیشرفتی که بلاک چین کرده است به نظر می رسد که در آینده‌ی نه چندان دور بلاک چین بخشی از زندگی ما خواهد شد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در سری ویدیوهای «آموزش بلاک چین به زبان ساده» شما را با این فناوری که در حال تغییر دنیا است، آشنا کنیم. پس اگر علاقه دارید در مورد بلاک چین و کاربردهای آن بیشتر بدانید در ادامه‌ی این مقاله با ما همراه باشید.

اولین ارتباط با بلاک چین:

در سال 2008 ساتوشی ناکاماتو ( تا به امروز هویت این فرد مشخص نشده است.) برای اولین بار حرف از بیت کوین و بلاک چین را به میان آورد. بلاک چین بیت کوین برای اولین بار این امکان را به جهانیان داد تا بدون بانک و تنها از طریق پلتفرم بلاک چین بتوانند در چند دقیقه به هر جای دنیا ارسال پول داشته باشند.
معمولا افرادی که برای اولین بار در مورد بیت کوین و بلاک چین می‌شنوند به دلیل اینکه این فناوری و تکنولوژی بسیار جدید است، در مورد کارآمد بودن آن شک دارند. اما هر چقدر که بیشتر در مورد بلاک چین به آنها توضیح داده می‌شود، بیشتر متوجه می‌شوند که بیت کوین نه تنها یک انقلاب در سیستم مالی است بلکه می‌تواند جهان را تغییر دهد.

تکنولوژی بلاک چین به زبان ساده:

در حقیقت آنچه که بیت کوین را ارزشمند کرده است، تکنولوژی بلاک چین است. بلاک چین یک زنجیره‌ای از بلوک‌ها است که در هر کدام از این بلوک‌های سابقه‌ی تراکنش‌های شبکه‌ی بیت کوین قرار دارد و تغییر این بلوک‌ها بدون تغییر کل بلاک چین غیر ممکن است.
یکی از جذابیت هایی که بلاک چین دارد این است که این فناوری از دل مردم بیرون آمده است و در بلند مدت باعث می‌شود تا کنترل امورمالی به دست مردم برگردد.

تاثیر بلاک چین:

کمی پس از این بیت کوین به میان آمد، افراد متوجه شدند که بیت کوین چیزی فراتر از یک ارز دیجیتال است. بلاک چین می تواند باعث ایجاد اعتماد و اطمینان میان دو فرد شود، بدون اینکه نیازی باشد این دو نفر یکدیگر را دیده باشند.
حتی بسیاری از دولت ها با وجود اینکه با بیت کوین مخالف هستند اما به دنبال این هستند که از فناوری بلاک چین در سیستم مالی خود استفاده کنند.

در بخش اول این ویدیو خواهید دیدید:

• آموزش بلاک چین به زبان ساده
• اولین ارتباط با بلاک چین
• تکنولوژی بلاک چین
• تاثیر بلاک چین در زندگی مردم

فرصت های تجاری جدید:

بلاک چین تنها یکی، دو صنعت را تحت تاثیر قرار نخواهد داد. بلکه کل صنعت های جهان تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. مثلا یک ماه گذشته سنگاپور از فناوری بلاک چین برای ایجاد پاسپورت سلامت برای هموطنانش استفاده کرد.
به طور کلی بلاک چین باعث ایجاد فرصت های تجاری جدید خواهد شد. البته در برابر نیز ممکن است برخی از کارهایی که تا به امروز انجام می‌شده منسوخ شود!

بلاک چین و بانک ها:

همان طور که دربخش «آموزش بلاک چین به زبان ساده» اشاره کردیم، بلاک چین به طور مستقیم باعث تغییر فعالیت بانک ها خواهد شد. تا پیش از اینکه بیت کوین به میان آید کنترل پول مردم دردست دولت‌ها و بانک‌ها بود اما با ایجاد اولین ارز دیجیتال همه چیز تغییر کرد.
هر چند که بانک‌ها با تکنولوژی بلاک چین مخالف هستند اما با گذشت زمان مجبور خواهند بود که از این تکنولوژی برای به روز نگه داشتن سیستم‌هایشان استفاده کنند.

بلاک چین و گنجایش مالی:

براساس آخرین آمار بانک جهانی هفتاد و چهار درصد جهان به خدمات مالی اصلی دسترسی ندارند. بلاک چین این امکان را به همه می دهد تا تنها با داشتن اینترنت بتوانند از سیستم های مالی با کمترین هزینه استفاده کنند.
پس حتی بلاک چین به افراد نیازمند نیز می‌تواند کمک کند تا به یک سیستم مالی ایمن دسترسی پیدا کنند.

در پارت دوم مستند « آموزش بلاک چین به زبان ساده» خواهید دید:

• تاثیر بلاک چین بر روی بانک ها
• ایجاد فرصت های جدید در پرتوی فناوری بلاک چین
•کمک بلاک چین برای دسترسی تمام مردم به یک سیستم مالی قابل اعتماد

انقلاب بلاک چین:

انقلاب واقعی بلاک چین زمانی اتفاق خواهد افتاد که تمام مشاغل به دلیل این تکنولوژی تغییر خواهد کرد. به گفته‌ی کارشناسان انقلاب بلاک چین انقلاب چهارم تکنولوژیکی است!

ما و بلاک چین:

استفاده از بلاک چین در صنعت باعث ایجاد یک سیستم بهتر با نقاط ضعف کمتر می‌شود. همچین با استفاده از بلاک چین نیاز به واسطه‌ها از بین خواهد رفت و شما به صورت مستقیم می توانید با صنعت ارتباط برقرار کنید.

در پارت سوم مستند « آموزش بلاک چین به زبان ساده» خواهید دید:

• تاثیرات بلاک چین بر روی زندگی انسان ها
• انقلاب بلاک چین
• ما و بلاک چین

همچنین اگر به دنبال سرمایه گذاری بیت کوین و بلاک چین هستید می‌توانید با تیم مشاوره‌ی سرمایه گذاری بیت کوین و ارزهای دیجیتال «بینوست» تماس بگیرید.

دسته بندی شده در:

برچسب شده در:

, ,
در اینستاگرام بینوست جدید ترین مطالب را به صورت خلاصه و روزانه دریافت کنید