قیمت بیت کوین با حدود 6.5 درصد رشد از 2 اکتبر، هفته گذشته شاهد بازیابی قیمت خود بوده است. انعطاف پذیری بیت کوین موضوعی ست که سبب غافلگیری معامله گران شده است و معامله گران را به آینده بیت کوین امیدوار کرده است، چرا که بسیاری از تحلیل گران پیش بینی می کردند سقوط بزرگ تری در راه باشد. احساسات پیرامون بیت کوین پس از آنکه این ارز توانست به بالای قیمت 10500 دلار و سپس به قیمت 11 هزار دلار برسد، مثبت شده است.

تحلیل بیت کوین

معامله گران به دلایل مختلف معتقدند 10500 در کوتاه مدت مهم ترین سطح برای بیت کوین خواهد بود در طول سال 2019 بیت کوین مدام به 10500 دلار می رسید و سپس با شکست بزرگی روبرو می شد. بعلاوه سطح 10500 دلار در گذشته منطقه مقاومت سختی بوده و اکنون نیز حمایتی قوی محسوب می شود.

خوشه های نهنگ یا حباب ها نیز نشان می دهند سطح 10500 برای حفظ شتاب بیت کوین بسیار کلیدی است. شرکت Whalemap خوشه های نهنگ را دنبال می کند؛ این خوشه ها زمانی تشکیل می شوند که نهنگ ها در سطح خاصی از بیت کوین ترید انجام می‌دهند. این خوشه‌ها اخیرا در محدوده 10407 تا 10570 دلار رویت شده اند، که نشان می دهد نهنگ ها احتمالا در حال انباش هستند. از آنجا که نهنگ ها در تایم فریم (بازه زمانی) های طولانی تری معامله می کنند، این احتمال که منطقه 10570 دلار حمایتی باقی بماند، منطقی است.

معامله‌گران چالش اصلی بیت کوین را در میان مدت، 13 هزار دلار می‌دانند. یکی از معامله گران که با نام مستعار “سالسا تکیلا” فعالیت می کند گفته است طبق روند قبلی قیمت کلان، 13 هزر دلار سد راه رسیدن به بالاترین قیمت (ATH) است. به گفته سالسا در صورتی که بیت کوین به ثبات و تحکیم خود در بالای سطوح حمایت کلیدی ادامه دهد، صعود به یک رکورد قیمتی جدید در بلندمدت محتمل است. آینده بیت کوین روشن است و این ارز دیجیتال می‌تواند به قیمت‌های بسیار بالایی به فروش برسد.

اینکه بیت کوین بتواند بالای 10500 دلار مانده و سرانجام از 11 هزار دلار نیز عبور کند تا به قیمت 13 هزار دلاری برسد همچنان بزرگ ترین چالش است. طی 5 روز اول ماه اکتبر فاکتورهای بزرگ مهمی سرعت بیت کوین را کند کرده است؛ با این حال پس از آنکه کمپانی Square که جک دورسی مالکیت آن را تحت اختیار دارد روی بیت کوین سرمایه گذاری کرد، قیمت این ارز دیجیتال مجددا بازیابی شد.

علت سقوط بیت کوین در ماه اکتبر چه بود؟

بیت کوین در هفته اول اکتبر با تهدیدات مختلفی مواجه شد که می توانست به یک فاجعه بزرگ برای آن تبدیل شود.  یکم اکتبر کمیسیون معاملاتی معاملات آتی کالای ایالات متحده (CFTC) و وزارت دادگستری صرافی BitMEX  و مدیران آن را به نقض قوانین رازداری بانکی متهم کرده و ساموئل رید، مدیر ارشد فناوری آن را دستگیر کردند. این ماجرا سبب شد بیت کوین در 48 ساعت بعد 5 درصد سقوط کند.

دوم اکتبر دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالات متحده، در توییترش ابتلای خود به کرونا را تایید کرد. این خبر به سرعت سبب آشفتگی بازارهای مالی، ریزش سهام، و عقب نشینی بیت کوین شد. بیت کوین ظرف دو روز با دو اتفاق بزرگ مواجه شد که می تواند سبب کاهش شتاب آن شده باشد.

چه فاکتورهایی در پس ریکاوری قیمت بیت کوین هستند؟

فاکتورهای مختلفی وجود دارند که به بیت کوین کمک کردند از قیمت 10500 دلار خود بالا برود. اول آنکه دلار آمریکا در 14 روز گذشته کاهش یافت که به صورت غیرمستقیم سبب صعود قیمت طلا و بیت کوین شد. خبر دوم نیز سرمایه  گذاری 50 میلیون دلاری شرکت Square روی بیت کوین بود که احساس کلی حول بیت کوین را بسیار مثبت کرد. بعلاوه برخی معامله گران با توجه به یک الگوی فنی می گویند روند بیت کوین پیش از سرمایه گذاری Square نیز گاوی بوده است.

از طرفی دیگر، خرید Square در مقایسه با سرمایه گذاری 425 میلیون دلاری کمپانی MicroStrategy و تاثیری که می توانست داشته باشد چیزی به حساب نمی آید.

دنیس وینوکوورف، رییس تحقیقات کارگزاری Bequant، در صحبتی با کوین تلگراف اقدام CFTC علیه صرافی بیت مکس را در بلندمدت برای بیتکوین مثبت تلقی کرده است؛ او گفت:

« بازارها از بی اعتمادی خوششان نمی آید و این مورد درباره دارایی های دیجیتال نیز صادق است، گرچه همبستگی دائمی میان ارزهای دیجیتال و سرمایه های سنتی مرسوم است. نتیجه انتخابات آمریکا مورد استقبال همگان قرار خواهد گرفت و پاکسازی اکوسیستم دارایی های دیجیتال از ابهامات موجود، که این بار توسط CFTC نسبت به صرافی BitMEX صورت گرفته است، برای پیشرفت بلندمذت این فضا نکته ای مثبت محسوب می شود.»

آینده بیت کوین به کدام سو می‌رود؟

طبق روند اخیر بیت کوین و با توجه به عقب گردهای آن در ماه اکتبر، معامله گران همچنان بی طرف و خوش بین هستند. اغلب معامله گران به دلیل قدرت سطح حمایت 10500 نسبت به روند کوتاه تا میان مدت بیت کوین بدبین نیستند. در صورت شکسته شدن این حمایت ممکن است احساس خوب فعلی نسبت بدان تغییر کند اما این اتفاق هنوز نیافتاده است.

مایکل ون د پاپ، یکی از معامله گران تمام وقت بورس سهام آمستردام، می گوید بیت کوین بایستی ابتدا محدوده مقاومت 11 هزار دلار به 11200 دلار را بشکند، در این صورت می توان منتظر “سرعت گرفتن” قیمت بود. اما این احتمال نیز وجود دارد که بیت کوین در آینده شاهد نوسان کمی بین 10500 تا 11200 دلار باشد.

با توجه به آینده بیت کوین به نظر می‌رسد سرمایه‌ گذاری بیت کوین آینده دارد است. اگر شما هم تصمیم گرفتید بر روی بیت کوین و یا سایر ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم پیش از هر کاری ابتدا با تیم مشاوره‌ی سرمایه گذاری ارز دیجیتال«بینوست» صحبت کنید.

مشاوره رایگان سرمایه گذاری ارز دیجیتال

اگر در مورد سرمایه گذاری در بازار ارز های دیجیتال یا استفاده از سبد های سرمایه گذاری بینوست سوال دارید فرم زیر را پر کنید تا در سریعترین زمان کارشناسان بینوست با شما تماس بگیرند .

دسته بندی شده در:

در اینستاگرام بینوست جدید ترین مطالب را به صورت خلاصه و روزانه دریافت کنید