اگر می‌خواهید یک ترید موفق داشته باشید باید بهترین ابزار ارز دیجیتال را بشناسید و همچنین بدانید که نحوه‌ی استفاده از این ابزارها به چه شکل است. در دو بخش قبلی سری مقاله‌های «ابزار ارز دیجیتال: لیست نهایی برای سال ۲۰۲۰» شما را با ده ابزار برتر در حوزه‌ی ترید ارز دیجیتال آشنا کردیم. به طور خلاصه این ده ابزار عبارتند از:

  1. صرافی ارزهای دیجیتال
  2.  صرافی‌های غیرمتمرکز
  3. پلتفرم‌های تریدینگ
  4. ابزارهای نمودار
  5. داده‌های بازار
  6. تقویم اطلاع رسانی معتبر در حوزه کریپتو 
  7. آمار شبکه
  8. گردآورنده‌های خبر
  9. گزارشات تحقیقاتی
  10. بات‌های تریدینگ

در بخش آخر این مقاله تصمیم داریم شما را با 7 ابزار باقی مانده آشنا کنیم. پس اگر به دنبال ترید ارزهای دیجیتال هستید اما با بهترین ابزارهای این حوزه آشنایی ندارید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

همچنین می‌توانید با تیم مشاوره‌ی سرمایه ‎گذاری بر روی ارزهای دیجیتال «بینوست» تماس بگیرید، این تیم  به بهترین ابزار ارز دیجیتال دسترسی دارد و می ‎تواند به شما کمک کند تا یک سرمایه‌گذاری کم ریسک  در این حوزه داشته باشید.

بهترین ابزار ارز دیجیتال در سال 2020 چیست؟

  1. ابزارهای مالیاتی Crypto

مالیات برای همه دردسر ساز است اما حتی بیشتر از همه برای تریدرهای  cryptocurrency یک معضل است. ابزارهای مالیاتی Crypto به سازماندهی تریدهای شما کمک می کند و به شما می گوید چقدر به صورت خودکار باید مالیات بدهید.

بهترین ابزارهای مالیاتی کریپتو:

Cointracking.info: Cointracking.info به شما امکان می دهد تمام داده های تریدهای خود را به صورت دستی یا از طریق API وارد کنید. از طریق این اطلاعات، این سایت عملکرد شما را محاسبه می کند و شما می‌توانید این اطلاعات را برای حسابدارتان بفرستید.

در واقع هیچ ابزارکریپتو دیگری مانند این ابزار برای نظم دادن به کارهای مالیاتی حوزه‌ی رمز ارز وجود ندارد. همچنین ، علاوه بر اینکه یک ابزار مالیاتی است، Cointracking یک دیدبان یا ردیاب پرتفولیو عالی نیز هست.

Token Tax: این ابزار بیشتر بر روی مالیات کریپتوها متمرکز است. Token Tax کاملاً یک نرم افزار متمرکز بر مالیات است که علاوه بر درآمد کل ، مالیات رمزنگاری شده شما را نیز محاسبه می کند.

  1. ردیاب پرتفولیو (ابزاری برای مشاهده وضعیت دارایی های شما)

چگونه ردیاب پرتفولیو(Portfolio Trackers )به کسب سود بیشتر تریدرها کمک می‌کند؟

ردیاب های پرتفولیو پرکاربردترین ابزار کریپتو در هر موردی است و به شما کمک می کنند تا نبض سبد خود را داشته باشید. با یک نگاه سریع ، می توانید ارزش کل سرمایه گذاری های خود،  تغییر 24 ساعته در ارزش پرتفولیو های خود را بررسی کنید و عملکردکوین‌های های جداگانه ای که پرتفولیو شما را تشکیل می دهند را نیز مشاهده کنید. اگر متوجه شدید که یک کوین خاص به وضعیت سبد شما آسیب می رساند ، می توانید ارزیابی کنید که در مورد آن چه کاری باید انجام دهید.

بهترین ردیاب‌های پورتفولیو:

Blockfolio: Blockfolio بزرگترین ردیاب پورتفولیو است و فقط از طریق تلفن همراه می توانید از این ردیاب استفاده کنید. این برنامه دارای رابط کاربری ، بخش اخبار و بررسی سیگنال‌های مهم بازار است. تنها نکته منفی در مورد Blockfolio از نگاه برخی کاربران این است که شما باید سکه های خود را به صورت دستی در این برنامه وارد کنید اما برای اهداف امنیتی این موضوع به عنوان یک مزیت تلقی می شود.

CoinStats: CoinStats مخصوص تلفن همراه است ، اما شما می توانید تمام تریدهای خود را به طور خودکار از طریق API در آن وارد کنید. که این روش باعث صرفه جویی دروقت می‌شود و در واقع تنها نکته‌ی متمایزی که با Blockfolio دارد همین موضوع است.

Cointracking: آنها محبوب ترین سرویس ردیابی مبتنی بر وب هستند و در عین حال مقرون به صرفه هستند.

Blox: اگر شما به دنبال یک راه حل مبتنی بر وب حرفه ای برای ردیابی پورتفولیوی خود هستید ، ممکن است Blox برای شما مناسب باشد. این ابزار هم دسترسی رایگان و هم پولی را در اختیارتان میگذارد. در نسخه‌ی رایگان آن می توانید ردیابی خودکار و ایجاد اوراق بهادار متعدد را تا 5000 دلار یا 100 ترید  بررسی کنید.بنابراین ، اگر پرتفولیوهای شما از این مقدار بیشتر است باید از نسخه‌ی پولی این سایت استفاده کنید.

یکی از ابزار ارز دیجیتال انتخاب صحیح صرافی است.

  1. توازن مجدد پورتفولیوها

بسیاری از تریدرها از توازن مجدد پرتفولیو (Portfolio Rebalancing) استفاده می کنند ، زیرا این روش باعث کاهش ریسک و حفظ سود می‌شود.  ابزار توازن مجدد پورتفولیو به صورت خودکار  براساس ورزن پرتفولیوی شما دارایی می‌خرد و یا می‌فروشد. به عنوان مثال اگر می‌خواهید همیشه ده درصد از سبد شما اتر باشد اما ناگهان قیمت اتر افزایش پیدا می‌کند و به جای 10 درصد، 30 درصد از سبد شما اتر می‌شود در این صورت ابزار توازن مجدد پورتفولیو میزان بیشتر اتر سبد شما را می‌فروشد. تریدرها در هر سطحی که باشند می‌توانند از ابزار توازن مجدد پورتفولیو استفاده کنند.

چگونه این ابزار به افزایش سود تریدرها کمک می‌کند؟

این ابزار به شما در محافظت از افزایش دارایی های در حال رشد و ادامه ‌دار بودن سود کمک می کند. بیشتر تریدرها اگر میزان اتر آنها  در پورتفولیوی آنها از 10 درصد به 30 درصد افزایش پیدا کند، معمولا اتر خود را نمی‌فروشند. اما با ابزار توازن مجدد پورتفولیو، این اتفاق خواهد افتاد.

بهترین ابزارهای توازن مجدد پورتفولیو:

Shrimpy: Shrimpy یک تعادل دهنده رایگان عالی است. همچنین شما می توانید استراتژی های مختلف را از طریق آزمایش مجدد در اکسچنج‌های عمده مورد پشتیبانی این ابزار نیز امتحان کنید. آنها در بازار خرسی رشد زیادی کرده اند و بیش از 250،000،000 دلار معامله را برای توزان مجدد پورتفولیوی کاربرانش انجام داده است.

3Commas: 3Commas برخلاف Shrimpy رایگان نیست. شما می توانید تنظیم کنید که به طور مثال هر 12 ساعت تعادل برقرار شود و آنها همچنین ابزارهای کلی مدیریت پورتفولیوها را نیز ارائه می دهند ، همچنین این ابزار به شما امکان می دهد از طریق پلتفرم به صورت دستی ترید انجام دهید.

  1. بهترین کیف پول ها

چرا انتخاب بهترین کیف پول مهم است؟

در حوزه‌ی کریپتو کیف پول شما مانند بانک شما است. کیف پول های قابل اعتماد به معنای محافظت بهتردر برابر هکرها است. هیچ راهی سریعتر برای از دست دادن کل پول شما وجود ندارد جز اینکه یک هکر کلیدهای خصوصی شما را بدزدد (که به آنها اجازه دسترسی پول شما را می دهد) ، یا سکه های خود را به دلیل رابط کاربری یا امنیت کیف پول ضعیف به گیرنده اشتباه بفرستید.

بهترین کیف‌پول‌ها عبارتند از:

Mycelium: یک کیف‌پول برای بیت‌کوین است که تنها بر روی موبایل قابل دسترسی است. اما استفاده از آن بسیار راحت و کاربردی است. به هنگام نصب کیف پول خود یادتان باشد که seed-phrase را یکجای مطمئن یادداشت کنید.

Metamask: Metamask: یکی از محبوب ترین کیف پول های Ethereum است. آنچه در مورد Metamask جالب است این است که نسخه‌ی  تحت وب آن به عنوان پلاگین مرورگر Chrome یا Brave ساخته شده است. به شما این امکان را می دهد تا به راحتی توکن های Ether و ERC-20 را به برنامه های غیرمتمرکز در وب ارسال کنید. اکثر DApp ها با کیف پول Metamask نیز کار می کنند.

 MEW :مخفف MyEtherWallet یکی از کیف پول های قابل اعتماد و کاربرپسند برای توکن های Ethereum و ERC-20 است. همچنین با کیف پول سخت افزاری مانند Ledger و Trezor سازگار است و به لطف همکاری با Changelly ، Simplex ، Kyber Network و Bity به کاربران امکان می دهد که با این برنامه‌ها کوین مبادله کنند.

Ledger Nano S: Ledger Nano S برخلاف Exodus و Mycelium ، Ledger Nano S یک کیف پول سخت افزاری است ، به این معنی که برای دسترسی به آن نیاز به وصل شدن به اینترنت ندارد به همین دلیل از حمله‌ی هکرها  در امان است. این کیف پول پشتیبانی عالی و پایگاه کاربری گسترده ای دارند و بیش از 1000 کوین و توکن را پشتیبانی می کند. Ledger Nano S رایگان نیست ، اما اگر بیش از 500 دلار بر روی کریپتو سرمایه‌گذاری کردید یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب برای شما است.

Exodus: هنگامی که دنیای cryptocurrency برای اولین بار شروع به کار کرد نیاز بود شما برای هر کوین یک کیف ‌پول جداگانه دانلود کنید. اما Exodus این موضوع را تغییر داد. این کیف پول از بیش از 100 کوین پشتیبانی می‌کند همچنین رابط کاربری بسیار خوبی دارد که کار کردن با آن راحت است.

یکی از ابزار ارز دیجیتال ماشین حساب ماینینگ است.

  1. بهترین ابزار های ماینینگ

ماینینگ چیست؟

توضیح ماینینگ بسیار طولانی است اما اگر بخواهیم آن را خلاصه کنیم باید بگوییم که ماینینگ راهی برای شرکت در شبکه با کمک به اعتبارسنجی معاملات و تأمین امنیت شبکه است. شما به صورت عمده یک نرم افزار ماینینگ را برای یک کوین خاص دانلود می‌کنید  و به این صورت شما یک ماینر می‌شوید. همچنین لازم به ذکر است شما در ازای فعالیتی که در شبکه دارید پاداش( کوین) دریافت می‌کنید.

آیا ماینینگ سودآور است؟

خوب جواب این سوال بستگی به عوامل مختلفی دارد. بستگی به این دارد که کدام کوین را استخراج می کنید و قدرت کامپیوتر شما چقدر است. اگر در اوایل کار با یک سکه شروع به ماینینگ کنید ، این کار می تواند در ادامه هزاران سکه برای شما به همراه داشته باشد و قیمت آن سکه‌ها نیز به مرور زمان بیشتر خواهد شد و شما این گونه سود بسیار خوبی به دست آوردید.

چگونه می‌توان ماینینگ انجام داد؟

Nicehash: Nicehash یک شرکت استخراج ابری است. این بدان معنی است که دیگر لازم نیست نگران داشتن سخت افزار استخراج باشید ، در عوض می توانید با استفاده از شبکه Nicehash استخراج را در شبکه های مختلف آزمایش کنید. بسیاری از شرکت های استخراج ابری قابل اعتماد نیستند ، اما Nicehash یک شرکت قابل اعتماد است.

  1. ماشین‌ حساب‌های استخراج

ماشین حساب‌های استخراج چیست؟

همانطور که قبلاً اشاره شد ، سودآوری استخراج به عوامل مختلفی بستگی دارد. نه تنها به این بستگی دارد که کدام کوین را انتخاب می‌کنید و هزینه سخت افزاری شما چقدر خواهد بود بلکه باید این موضوع را در نظر بگیرید که چقدر سخت افزارهای شما انرژی مصرف می‌کند و میزان مصرف انرژی برق را نیز چقدر است. محاسبه تمام اینها مشکل به نظر می‌رسد که به لطف ماشین حساب های استخراج کار بسیار آسان شده است و با استفاده از این ماشین حساب شما می‌توانید بفهمید که استخراج بر روی کدام کوین برای شما سودآور خواهد بود.

Whattomine: Whattomine یک سایت عالی است که می توانید پارامترهای مختلف استخراج را وارد کنید ، یک سکه انتخاب کنید و درآمد پیش بینی شده خود را در بازه های زمانی مختلف ببینید. این یک ابزار واقعاً شگفت انگیز است.

CryptoCompare: ماشین حساب استخراج مشابه Whattomine است ، اما به همان اندازه ورودی های سکه یا پارامتر ارائه به کاربران ارائه نمی دهد. این یک نسخه قابل اعتماد و در عین حال ساده تر از Whattomine است.

یکی از ابزار ارز دیجیتال کاوشگر بلاک است.

  1. کاوشگر بلاک:

کاوشگر بلاک چیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟

Block explorer یک رابط کاربری است که به شما امکان می دهد با زنجیره بلوک ها تعامل داشته باشید و داده ها و سابقه های معاملاتی را در یک شبکه مشاهده کنید. اگر برای دوست خود بیت کوین ارسال کرده اید یا دوستی برای شما بیت کوین ارسال کرده است ، می توانید با وارد کردن آدرس کیف پول بیت کوین (عمومی) یا شناسه معامله ، وضعیت آن معامله را بررسی کنید.

اطلاعات بیشتری وجود دارد که یک کاوشگر بلوک می تواند ارائه دهد:

تعداد معاملات برجسته در شبکه

ارتفاع بلوک فعلی

اندازه معاملات

بزرگترین کیف پول ، تعداد دارندگان سکه و…

بهترین کاوشگر بلاک چیست؟

Blockchain.com: Blockchain.com می تواند به داده های BTC ، ETH و بسیاری از کوین ها دسترسی داشته باشد. دفعه بعدی که در یک ترید شرکت کردید از blockchain.com استفاده کنید تا خیالتان راحت باشد که تراکنش ارسال شده است.

Etherscan: برای توکن های Ethereum و ERC-20 است. در اینجا می توانید ترید خود را بررسی کنید ، همچنین مشاهده hashrate شبکه ، ارتفاع بلوک فعلی ، داده های بلوک ، مارکت کپ و موارد دیگر را  بررسی کنید. اگر شما در حال ارسال Ether هستید یا می خواهید وضعیت شبکه را بررسی کنید ، Etherscan روشی است که می توانید از آن استفاده کنید.همچنین برای توکن های Ethereum و ERC-20 می توانید سابقه معاملات خود را بررسی کنید..

همان طور که پس از خواندن این مقاله متوجه شدید ترید ارزهای دیجیتال بدون اطلاع از ابزار ارز دیجیتال به معنی افزایش ریسک پذیری است و امکان این که شما یک سرمایه‌گذاری صحیح بر روی ارزهای دیجیتال داشته باشید بدون شناخت صحیح ابزارها و استفاده به موقع آنها، بسیار پایین است. به شما پیشنهاد می‌کنیم سری مقالات (ابزار ارز دیجیتال: لیست نهایی برای سال ۲۰۲۰) را در اکسپلورر گوشی و موبایل خود ذخیره کنید و هر چند وقت یک بار این مقاله را مرور کنید تا بتوانید یک سرمایه‌گذاری کم خطر و با ریسک پایین بر روی ارزهای دیجیتال داشته باشید.

دسته بندی شده در:

برچسب شده در:

, ,
در اینستاگرام بینوست جدید ترین مطالب را به صورت خلاصه و روزانه دریافت کنید