حوزه‌ی کریپتو پر از افرادی است که به صورت مداوم سود می‌کنند و در مقابل نیز افرادی هستند که پشت سرهم ضرر می‌کنند. آنچه که برندگان را از بازندگان جدا می‌کند استفاده‌ی درست از بهترین ابزار ارز دیجیتال موجود  بازار است.

همچنین برای اطلاعات بیشتر در مورد دلایل سود و ضرر در ارزهای دیجیتال این مقاله  را مطالعه کنید.

به طور کلی شبکه سازی و برقراری ارتباط با سایر افراد در صنعت کریپتو باید به صورت مداوم و همیشگی صورت بگیرد. البته اینکه شما بتوانید با افراد درستی در این حوزه آشنا شوید نیاز به کمی خوش شانسی دارد.

از طرف دیگر ، تجربه کردن ابزارهای مختلف متناسب با نیازهای شما کاری است که شما می‌توانید امروز از آن بهره ببرید و با استفاده از آن عملکرد بهتری در ترید کردن داشته باشید.

در حقیقت اگر شما به درستی از ابزار ارز دیجیتال استفاده کنید می‌توانید الماس بعدی که در این دنیا پنهان شده را پیدا کنید و از طریق آن سود خود را چندین برابر کنید.

در این راهنما ، لیستی از بهترین ابزار ارز دیجیتال را برای استفاده در سال 2020 به شما ارائه خواهیم داد که  این لیست به طور کلی نحوه تعامل شما را با حوزه رمز ارزها  به طور کامل تغییر خواهد داد. لازم به ذکر است که این لیست شما 17 ابزار مختلف است که در این مقاله ما شما را  با 5 ابزار آشنا خواهیم کرد و در آینده این لیست را به مرور تکمیل می‌کنیم.

  1. بهترین صرافی: چرا انتخاب بهترین صرافی در دنیای ارز دیجیتال اهمیت دارد؟

اولین قدم برای سودآوری‌های بزرگ ، انتخاب یک صرافی  قابل اعتماد برای ترید کردن است. پس می‌توان گفت یکی از مهم‌ترینا بزار ارز دیجیتال صرافی است که شما در آن ترید انجام می‌دهید.  در حقیقت صرافی‌ها دروازه‌ی ورود شما به دنیای ارزهای رمزنگاری شده است.  به طور کلی سه عامل باعث تمایز میان یک صرافی خوب و یک صرافی بد می‌شود. این سه عامل عبارتند از: نقدینگی، کارمزد و امنیت است.

نقدینگی سهولت خرید یا فروش یک دارایی تعریف می شود. اگر نقدینگی زیادی وجود داشته باشد ، همیشه یک خریدار یا فروشنده وجود دارد که در طرف مقابل درخواست سفارش شما منتظر است!

عامل دوم امنیت است. وقتی پول شما در صرافی است ، شما به آنها اعتماد دارید که وجوه شما را امن  نگه می‌دارند ، بنابراین بهتر است امیدوار باشید که امنیت صرافی‌ها در حد زیادی بالا باشد. صرافی ها مدام مورد حمله قرار می گیرند. نمونه اخیر Cryptopia است که هکرها میلیون ها دلار از این صرافی فیشنیگ انجام دادند. اگرچه اکنون این وجوه پس گرفته شده است ، اما تصور کنید که یک روز صبح با خبر از بین رفتن همه پولتان در یک صرافی بیدار شوید. اصلا خوب و آرامش بخش نیست!

گزینه‌ی سوم کارمزد است. تریدرهای برتر از میزان کارمزدی که باید پرداخت کنند آگاه هستند، همچنین باید بدانید که میزان پولی که باید به صرافی ها پرداخت کنید از سود شما کم خواهد شد. پس باید صرافی ای را برای تبادل پول انتخاب کنید که علاوه بر امنیت و نقدینگی؛ کارمزد پایینی نیز داشته باشد.

ابزار ارز دیجیتال: لیست نهایی برای سال 2020 (بخش اول)

براساس این تعریفات بهترین صرافی‌ها عبارتند از:

  • Binance: زمان نوشتن این مقاله ، Binance بیشترین حجم گردش پولی را در بازار دارد. این بدان معنی است که آنها بیشترین پول را در تراکنش‌ها جا به جا می کنند و نقدینگی بسیار زیادی دارند. آنها همچنین بیشترین کاربر را دارند و هرگز هک نشده اند. با داشتن سابقه پاک ، تیم قابل اعتماد و نقدینگی زیاد ما اطمینان داریم که Binance را می‌توانید به عنوان یک صرافی قابل اعتماد در کسب و کار خود استفاده کنید.
  • Coinbase Pro: این صرافی کمتر از Binance جفت معاملاتی ارائه می دهد ، اما به طور ویژه توسط سرمایه گذاران بزرگ بسیار مورد اعتماد است. این صرافی مستقر در آمریکا است و تحت پوشش بیمه FDIC است. تا به امروز در این صرافی هک رخ نداده است. بیمه FDIC به این معنی است که اگر اتفاق ناگواری رخ دهد ، کاربران آمریکایی تا 250،000 دلار بیمه می شوند.( یعنی اگر در حساب آنها تا 250 هزار دلار کریپتو وجود داشته باشد توسط بیمه دوباره به آنها پرداخت می‌شود.)
  • BitMEX: آیا شما ریسک پذیر هستید؟ پس BitMEX برای شما مناسب است. آنها حداکثر اهرم ارائه می دهند ، که به معنی ریسک بالا و در نتیجه سود بیشتر است. این صرافی مستقر در هنگ کنگ است  و همچنین هرگز توسط هکرها به خطر نیفتاده است.
  1. بهترین صرافی غیرمتمرکز:

صرافی غیرمتمرکز(DEX) چیست؟ یک صرافی غیرمتمرکز درست مانند یک صرافی متمرکز عمل می‌کند اما زیرساخت‌های این شبکه به صورت  فنی غیرمتمرکز است.

چرا باید در کنار (یا به جای) صرافی متمرکز از صرافی غیرمتمرکز استفاده کرد؟

مزیت صرافی های غیر متمرکز این است که کاربران برای اینکه وجه خود را در کیف پول خود ایمن نگه دارند نیازی به واریز وجه برای صرافی ندارند. در نهایت ، کاربران هنگام استفاده از DEX امنیت بیشتری را تجربه خواهند کرد اما استفاده از این نوع صرافی ها معمولاً دشوارتر بوده و نقدینگی کمتری دارند.

بهترین صرافی‌های غیرمتمرکز:

  • IDEX: IDEX یکی از قدیمی ترین صرافی های غیرمتمرکز است که هنوز هم در حال فعالیت است. آنها تحت وب هستند و از رابط کاربری زیبایی نیز برخوردار هستند. این صرافی همچنین به حدی نقدینگی دارد که در آن تریدرهای معمولی مشکلی برای پر کردن سفارشات خود نخواهند داشت.
  1. پلتفرم‌های تریدینگ:

پلتفرم تریدینگ چیست و چگونه به شما کمک خواهد کرد؟

پلتفرم‌های تریدینگ یکی از مهم ترین  ابزار ارز دیجیتال برای افزایش دسترسی و سرعت معاملاتی با ساده سازی و یکپارچه سازی معاملات هستند. به جای داشتن چندین پنجره باز برای ترید در صرافی‌های مختلف، اکنون می‌توانید بر روی چند صرافی به صورت همزمان در یک پلتفرم تریدینگ، فعالیت داشته باشید. این پلتفرم  می تواند به شما کمک کند سریعتر از فرصت های بازار استفاده کنید و نظارت دقیق تری بر بازار داشته باشید.

بهترین پلتفرم‌های تریدینگ چیست؟

  • Coinigy: Coinigy احتمالاً پرکاربردترین پلتفرم ترید در بازار است. این پلتفرم از سال 2014 آغاز شده و از آن زمان شروع به رشد کرده است. Coinigy از بیش از 45 صرافی و چارت‌های تریدینگ حمایت می‌کند. پشتیبانی از 45 اکسچنچ در این پلتفرم باعث برتری این پلتفرم نسبت به سایر پلتفرم های تریدینگ شده است.

همچنین در این پلتفرم اطلاعات تریدهای قبلی ذخیره می‌شود که این می‌تواند به تریدرها کمک کند تا استراتژی خود را در این بازار تعیین کنند. Coinigy یکی از بهترین ابزار ارز دیجیتال است.

  • Tradedash: Tradedash از Bittrex و Binance پشتیبانی می کند که صرافی های قابل اعتماد و از بزرگترین صرافی‌های بازار هستند. بنابراین در این پلتفرم نقدینگی مساله‌ای نیست. برخلاف Coinigy که تحت وب است ، Tradedash یک نرم افزار تحت دسک تاپ است. این بدان معناست که برای حفظ حریم خصوصی و امنیت بیشتر ، کلیدهای خصوصی کاربران رمزگذاری و در دستگاههای خودشان ذخیره می شوند.
  1. ابزارهای نمودار:

چگونه ابزارهای نموداری به تریدرها کمک خواهد کرد؟

ابزار نمودار سازی ابزاری است که به شما این امکان  را می دهد که  شاخص های مختلف تریدینگ را تجزیه و تحلیل کنید و خطوط روند را برای تجسم بازار ترسیم کنید. تمرین با این شاخص های تریدینگ و خطوط روند در نهایت مهارت های شما را در تجزیه و تحلیل تکنیکال ، که همان چیزی است که بسیاری از تریدرها برای پیش بینی منحن ها استفاده می کنند را افزایش می‎دهد. یادتان باشد که اگر شما در تحلیل تکنیکال حرفه‌ای باشید می‌توانید سود بسیار خوبی در ترید کریپتو به دست آورید.

اگر علاقه دارید در مورد سایر ابزار ارز دیجیتال آشنا شوید به سایت ما را روزانه چک کنید زیرا در آینده‌ی نه چندان دور شما را با تمام ابزارهای مهم در ارز دیجیتال آشنا خواهیم کرد

بهترین ابزارهای نمودار چیست؟

  • TradingView: Tradingview یک شرکت عظیم است که نمودارهای تریدینگ لحظه ای را هم برای کریپتو و هم برای سهام ارائه می دهد. آنها یکی از بزرگترین ارائه دهندگان این نوع نمودارها هستند که نمودراهایشان دارای شاخص های فنی بیشتری نسبت به نیاز های شما هستند. همچنین می توانید علاوه بر نمودارهای رایگان این شرکت، از نمودار های پولی آن نیز استفاده کنید. برترین تریدرها در جهان از Tradingview به عنوان ابزار اصلی کریپتو برای  بررسی نمودارها استفاده می کنند.
  • ch: Cryptowat.ch متعلق به کراکن است که یک صرافی بزرگ می باشد. این پلتفرم کاملا رایگان است و به شما این امکان را می دهد که نمودار کوین‌های مختلف را بررسی و تحلیل کنید. همچنین این قابلیت را در اختیارتان میگذارد که بیش از 10 نمودار را دریک نمودار به صورت همزمان ببینید و مقایسه و تحلیل کنید.
  1. داده‌های بازار: یافتن پلتفرم‌هایی که اطلاعات دقیق و سریع مربوط به عملکرد قیمت (price action) ، عرضه در گردش (circulating supply) ، عرضه‌ی کل (total supply) و موارد دیگر را ارائه دهند بسیار مهم است.

چرا داده های بازار مهم است؟

فرآیند رصد داده های بازار نیاز به دسترسی به اطلاعات صرافی‌های مختلف ، نرمال سازی داده ها و محاسبه قیمت متوسط داده ها دارد ، همچنین باید مطمئن شوید خطایی وجود ندارد. به دست آوردن نبض دقیق بازار با داشتن داده های دقیق ممکن می‎‌شود. همچنین اگر شما به دنبال این هستید که به یک سرمایه‌گذار و یا یک تریدر موفق تبدیل شوید باید اطلاعات بازار را به خوبی زیر ذره بین داشته باشید.

بهترین منابع داده های بازار چیست؟

  • Coinmarketcap:

Coinmarketcap پرکاربردترین سایت در بازار برای بررسی قیمت ، حجم و عرضه کوین ها است. همچنین اگر می خواهید با استفاده از یک رابط کاربری جامع اطلاعات همه کوین ها را در وبسایت خودتان داشته باشید، آنها API ‌های قوی این امکان را فراهم می کنند.از طرف دیگر دانستن آنچه دیگران در بازار می بینند بسیار مفید است.

  • OnchainFX:

OnchainFX داده هایی مانند Coinmarketcap را ارائه می دهد ، البته در این سایت آمار منحصر به فردی ارائه می شود که در سایت‌های دیگر نمی توانید این اطلاعات را پیدا کنید. این اطلاعات عبارتند از: دسته بندی کوین‌ها به عنوان کوین‌های کلاه بردار، کوین‌های پرسود، کوین‌های ضررده و یا سایر داده هایی که بازار کریپتو را تا سال 2050 پیش بینی می‌کند. همچنین می توانید داشبورد خود را آن گونه که علاقه دارید شخصی سازی کنید! OnChainFX به آرامی در حال تبدیل شدن به یکی از منابع معتبر برای داده های بازار است.

  • CryptoCompare:

CryptoCompare سایتی است که مدت‌هاست در این حوزه وجود دارد. آنها داده های قابل اعتماد بازار و همچنین ابزارهایی را برای جستجو پرتفولیو و مقالات آموزنده ارائه می دهند.

اگر علاقه دارید در مورد سایر ابزار ارز دیجیتال آشنا شوید , سایت ما را روزانه چک کنید زیرا در آینده‌ی نه چندان دور شما را با تمام ابزارهای مهم در ارز دیجیتال آشنا خواهیم کرد.

دسته بندی شده در:

برچسب شده در:

, , ,
در اینستاگرام بینوست جدید ترین مطالب را به صورت خلاصه و روزانه دریافت کنید