شورای جهانی طلا که سازمانی مهم در زمینه توسعه بازار برای صنعت طلا است، 20 اکتبر گزارشی را در خصوص اطلاعات غیرتجاری طلا در روسیه منتشر کرد.طبق این گزارش، ارز دیجیتال (Cryptocurrency) در حال حاضر پنجمین ابزار سرمایه گذاری محبوب در روسیه بوده و بعد از حساب‌های پس انداز، ارزهای خارجی، املاک  و مستغلات و بیمه‌ی زندگی قرار می‌گیرد.

در بخشی از رده بندی‌های شورای جهانی طلا که در آن سرمایه گذاری‌های 12 ماه گذشته روسیه را رتبه بندی کرده است، ارز دیجیتال با سهم 16 درصدی خود در پله بعد از طلا – با 17% – قرار دارد.

اگر شما هم به دنبال جواب این سوال هستید که سرمایه‌گذاری بر روی طلا بهتر است و یا ارزهای دیجیتال به شما پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را مطالعه کنید.

این گزارش بر اساس نظرسنجی های صورت گرفته در 2023 گفتگوی آنلاین با سرمایه گذاران شهرهای مختلف روسیه است. پاسخ دهندگان به این نظرسنجی «سرمایه گذاران فعال» ( آن هایی که در 12 ماه قبل از نظرسنجی حداقل یک سرمایه گذاری انجام داده اند) بودند.

طبق این گزارش رمزارزهایی مانند بیت کوین، همچنان در روسیه محبوب بوده و مزیت آن ها به عنوان یک ابزارسرمایه گذاری، در دسترس بودنشان است. در این بین، طلا به دلیل نبود آموزش و اعتماد هنوز خود را به عنوان دارایی اصلی سرمایه گذاری ثابت نکرده است.

شورای جهانی طلا همچنین اشاره کرد، علیرغم آنکه دارایی های دیجیتال نسبتا سرمایه گذاری ریسکی  به حساب می‌آیند اما با این حال در روسیه رواج پیدا کرده‌اند؛ این در حالی است که طلا در طول تاریخ همواره سرمایه گذاری باثبات‌تری برای بلندمدت بوده است. شورای جهانی طلا در این باره گفت چنین موضوعی می‌تواند نشانه‌ی افزایش تقاضا برای محصولات سرمایه گذاری جدید باشد:

« رشد ارز دیجیتال (Cryptocurrency) نشان می‌دهد که در میان سرمایه گذاران غیرتجاری تمایل به حق انتخاب وجود دارد. با شکل گرفتن بازار سرمایه گذاری روسیه، فرصت محصولات سرمایه گذاری جدید پا به میدان گذاشته و طلا بایستی پاسخگو باشد.»

روسیه یکی از حوزه های بزرگ سرمایه گذاری در رمزارز است.  طبق گزارش Chainalysis در سپتامبر 2020، روسیه پس از اکراین دومین کشور بزرگ جهان از نظر میزان پذیرش کریپتو است.

کشورها برای اینکه بتوانند اقتصادشان را بهبود ببخشند به دنبال سرمایه گذاری رمز ارز هستند، همین موضوع می‌تواند برای ما افرادی که در کشورهای در حال پیشرفت زندگی می‌کنیم نشانه‌ای باشد تا بر روی رمز ارزهای سرمایه گذاری کنیم. اگر شما می‌خواهید بر روی رمز ارز سرمایه گذاری کنید اما نمی‌دانید این کار را باید از کجا آغاز کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم با تیم مشاوره‌ی سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال و رمز ارز «بینوست» تماس بگیرید. 

دسته بندی شده در:

در اینستاگرام بینوست جدید ترین مطالب را به صورت خلاصه و روزانه دریافت کنید