شبکه کاردانو : تست شبکه ی عمومی شلی در تاریخ 9 ژوئن انجام شد. تيم کاردانو توسط چارلز هوسکينسون وارد فاز جدیدی به نام AMA  شده و دِدالوس (Daedalus) را برای ITN منتشر کرد.

در تاریخ 5 ژوئن ، چارلز هوسکينسونAMA  را منتشر کرد كه در مورد كارهای اخير و بروزرسانی هایی كه در IOHK صورت گرفته است ، صحبت می كند. IOHK اعلام کرد که تست عمومی شبکه شلی ، یک نقطه ی عطف بسيار مهم در انتقال به شبکه اصلی شلی است. هم اکنون هر اپراتوری که می‌خواهد منابع کاردانو را اداره کند، در اواخر تابستان سال جاری می تواند شروع به آماده شدن برای مشاغل اصلی در این شبکه و  یا گرفتن نمایندگی بکند.

بنیاد کاردانو قوانینی را برای اثبات آینده ی صنعت بلاکچین وضع کرده است. این قانون یکی از مهم ترین موارد برای پذیرش استفاده از بلاکچین در بازار های نوظهور یا کشور های در حال توسعه است.

محیط های نظارتی قوی و چشم اندازهای سیاسی سازگار با نوآوری که پیشرفت های فناوری را تقویت می کنند برای شکل دادن این فناوری ها و رشد آن حیاتی هستند.

بررسی تست شبکه ی عمومی شلی کاردانو

این تیم  ، ددالوس (Daedalus) جدیدی را برای ITNو به نامDaedalus 2.4.0-ITN1  منتشر کرد که شامل ویژگی تایید عبارت های بازیابی کیف پول است . برای پشتیبانی از کاربران ITN در آزادسازی پاداش های خود در تابستان به روی شبکه اصلی کاردانو می رود. همچنین این شبکه قابلیت همگام سازی بلاکچین ، ورودی کیف پول جدید و سایر موارد دیگر را فراهم می کند.

معیارهای گیت هاب برای شبکه کاردانو

معیارهای COINLIBO برای توسعه شبکه کاردانو

طبق جدیدترین گزارش توسعه ی هفتگی ، تیم کاردانو اقدامات زیر را انجام داده است :

دِدالوس (Daedalus)

  •  کیف پول

تیم دِدالوس (Daedalus) در این هفته به ادامه ی کار خود در زمینه ی ادغام دو کیف پول سخت افزاری و گره های شبکه ی) به کامپیوترهایی که تراکنش‌ها را تایید می‌کنند اصطلاحا گره یا نود گفته می‌شود.) کاردانو – شلی و همچنین آماده شدن هرچه بهتر برای نسخه آینده Deadalus 2.4.0-ITN1 پرداخته است.

  • جستجوگر کاردانو

در این هفته هیچ بروزرسانی ای از این تیم صورت نگرفته است.

  • آدرس

در این هفته این تیم از طریق API  (برنامه ی کاربردی اِی پی آی مجموعه سرویس هایی است که سیستم عامل آنها را برای برنامه ای که تحت همین سیستم عامل اجرا می شود فراهم می کند) یک نقطه ی انتقال را به اجزای شلی اضافه کرده است تا بتوانند به راحتی اطلاعات کیف پول شلی را به کیف پول های دیگر انتقال دهند.

نسخه و ادغام گره های شبکه ی کاردانو پس از انتشار نمونه های اولیه ، شکسته شد. برای بهبود دسترسی به اطلاعات مختلف در استقرار گره های کاردانو پیشرفت هایی ایجاد شده است.

اصلاحاتی در مورد دریافت پارامتر های شبکه برای حذف پارامتر مسیر خارجی ( epochld ) و افزودن یک مسیر شاخص ( در سطح غیر متمرکز) به مجموعه پارامتر های برگشتی انجام شد.

کار بر روی پشتیبانی از گره های شبکه ی کاردانو همچنان ادامه دارد. اکنون یک کیف پول می تواند با وجود برخی از چالش های مربوط به محاسبه هزینه ، معاملات پایه ای UTxO را ارسال و دریافت کند.

اکثر تست های ادغام در حال انجام هستند واین گروه همچنان تست های باقی مانده را یک به یک برطرف می کنند. لازم به ذکر است که این تیم پشتیبانی برای گواهی نامه های نمایندگی و لیست منابع ، سهام اضافه کرده است. همچنین پشتیبانی از گره های شبکه کاردانو در حالت شلی هنگامی که به کیف پول کاردانو – شلی متصل شده است، اضافه شد.

با استفاده از بازخورد های جمع آوری شده از صرافی ها و همچنین کاربرانی که درSlack  سوالاتی پرسیده بودند، برخی از پیشرفت ها و بهبود های جزئی در اسناد API انجام شده است. علاوه بر این ، تعدادی بسته های بروزرسانی برای کاهش تعداد مراحل پس از انتشار، به صورت خودکار منتشر شد.

یک رابط کاربری آسان برای انجام استخراج با کیفیت و راحت در استفاده از انواع کیف پول کاردانو ارائه گردید. دستورات مرتبط، ساده و یکپارچه بوده و شامل کدگذاری خروجی چندگانه و رسیدگی هرچه بهتر به خطا ها است. به عنوان مثال: یک کاربر می تواند یک عبارت بازیابی ایجاد کرده و کلید عمومی حساب مرتبط را به راحتی به دست آورد. همچنین مشکل شماره #1670 ، که مربوط به کیفیت ورودی ها در کل پایگاه داده بود و به پیدا کردن داده ها ارتباط نداشت ، برطرف گردیده است. علاوه بر این ، اشکالات در خصوص سفارش ها و تراکنش ها  نیز برطرف شده است.

بر روی شبکه کاردانو می‌توان قرارداد هوشمند ایجاد کرد.

  • شبکه

در این هفته ، تیمی که روی شبکه کار می‌کنند مولتی پِلِکسر ها را که امکان شروع پروتکل ها از طریق تقاضا را فراهم کرده اند بررسی و ادغام کرده است. این تیم همچنین به کار بر روی مجموعه ای از تست های جامع ادامه داده است، این تست‌ها طرح های مورد نیاز شبکه های نظیر به نظیر را پوشش می دهد.

تیم کاردانو همچنین موفق به پیاده سازی یک سرور مبتنی بر مدیریت اتصال، شده است.  اما این سرور هنوز به مرحله ی پیشرفته ی ادغام نرسیده است. تحقیقاتی در زمینه‌ی چگونگی روش کار تابع موناد (Monad) در استفاده از تاخیر های بی حد و مرز به صورت ایمن انجام شد(این امر به ویژه در نرم افزارهای ۳۲ بیتی مفید است به طوری که قبلا حداکثر تاخیر حدود ۳۰ دقیقه بود).

به علاوه این تیم پایگاه داده ی کاردانو را به کتابخانه کاربران کاردانو بروزرسانی کرده است. بحث و گفتگوها در مورد پروتکل همتا انجام شد که برای ارسال پیام های زنده ، اطلاعات و راهنمایی بلاکچین لازم است. در انتها این تیم مشغول تهیه ی سند طراحی خود برای انتشار نسخه ی عمومی است.

 

  • Devops

این تیم ابزار واسط خط فرمان (CLI ) را برای انتقال پاداش های ITN امتحان کرده و طرح پیشنهادی خود را بروزرسانی کرده است. آنها همچنین برای پشتیبانی از آزمایش عمومی شلی ، پشتیبانی دِدالوس (Daedalus) را ایجاد کرده و شبکه ای را برای حمایت از سطوح مختلف کلید های API ساخته است. سرانجام آنها در ابزار گردآوری متقابل صلیبی ، نسخه ای را برای  musl/macمنتشر کرده اند.

غیر متمرکز سازی کاردانو

این تیم با موفقیت آزمایش ترکیبی هارد فورک(هنگامی که یک شبکه بلاک‌چین ثانویه ایجاد می‌شود اصطلاحا به این کار هارد فورک گفته می‌شود.) را با شبیه سازی یک هارد فورک سخت به انجام رساندند.

آنها همچنین تغییراتی را که در  csm در رابطه با نحوه اعطای نمایندگی و تغییر پارامتر های منبع سهام مورد بحث قرار داده بودند را اضافه کردند. در حال حاضر گواهینامه های ثبت نام مجدد منابع همیشه بروزرسانی های پارامترهای سهام را به تاخیر می اندازند تا آغاز دوره بعدی و بعد از توزیع بلافاصله سهام انجام می‌گیرد.

گواهی نامه های نمایندگی اکنون کلید های VRF خود را ( به عنوان یک هش) ثبت می کنند. این تیم اطمینان حاصل کرده است که کلید VRF در بالای بلوک قرار دارد و در برابر هش( به مدت زمانی که یک معامله در بلاک‌چین ضبط می‌شود اصطلاحا هش ریت گفته می‌شود.)  ثبت شده برای بلوک های PBFT بررسی می شود. برخی از آزمایشات به شبکه اصلی کاردانو منتقل شده و ویژگی ها با تمام فعالیت های اخیر در مدل exec  به روز شده اند. در نهایت یک سری تحقیقات روی آدرس‌های شبکه ی بایرون صورت گرفت تا چگونگی انجام اجازه نامه آدرس های بایرون را در شلی به بهترین وجه انجام دهد.

گوگان (Goguen)

در این هفته تیم پلوتوس تغییرات سازمانی را به وسیله ی ادغام شبیه ساز در قرارداد پلوتوس ایجاد کرد.

همچنین نسخه آزمایشی برای طرح پیشنهادی بخش قرارداد هوشمند منتشر کردند تا دو گزینه برای قرارداد ارائه دهند. سرانجام ترتیب رویداد بلاک‌چین را به روز کرده و برخی از شیوه های مبهم را برای برنامه ی داخلی بهبود بخشیدند.

تیم مارلو زمان خود را صرف آزمایش تغییرات انجام شده در هفته های قبل در مارلو کردند. آنها تغییرات دیگری را در ساخت ایزابل برای NIX / Hydra ایجاد کرده و همچنین روی ساخت ایزابل برای NIX / Hercules نیز کار کردند.

تیم کاردانو به تازگی دِدالوس (Daedalus) جدیدی را برای ITN منتشر کرده اند.Deadalus 2.4.0-ITN1 شامل یک ویژگی تایید عبارت بازیابی کیف پول است که برای پشتیبانی از کاربران ITN  در تابستان سال جاری در شبکه اصلی کاردانو پاداش های خود را دریافت کنند، طراحی شده است.

همچنین همگام سازی با شبکه ی بلاکچین ، وارد کردن کیف پول جدید و سایر تجهیزات را فراهم آورده است. اگر در ITN مشغول کار هستید همین امروز آن را بروز رسانی کنید.

بنیاد کاردانو مل مک‌ کان و جان مک فرسون را برای گسترش قابلیت های ادغام شخص ثالث و تقویت روابط با مبادلات منصوب کرد.

آگاهی و رویارویی اجتماعی

در جدید ترین ویرایش  CityAM، بنیاد کاردانو توضیحاتی را در خصوص نقش خود در شکل گیری قوانین برای صنعت بلاکچین و اهمیت چارچوب های قانونی ارائه داد.

رویداد های پیش رو

امسال اسپانسر InputOutputHK  خواهد بود. این کنفرانس از بزرگترین کنفرانس های فناوری جهان است که به مدت ۳ روز از ۲۳ تا ۲۵ ژوئن برگزار می شود.

در تاریخ ۱۴ ژوئن، رابرت کاستلو، سفیر کاردانو، جلسه آنلاین اجتماعات انجمن کاردانو را برگزار می کند.

نمای کلی شبکه کاردانو

پلوتوس (Plutus)

پلوتوس یک پلتفرم توسعه و اجرای هدفمند با استفاده از تابع و زبان برنامه نویسی هاسکِل است. پلوتوس که برای ایجاد قرارداد های هوشمند در کاردانو طراحی شده است، مزایای ارث بری توابع برنامه نویسی مانند کاهش ابهام و آزمایش آسان تر را برای قرارداد هوشمند به ارمغان می آورد. تمام کار های پلوتوس در سایت گیت هاب پلوتوس قابل مشاهده است . پلوتوس پلی گراند (Plutus Playground) نیز برای کاربرانی که سعی در ایجاد قرارداد هوشمند دارند قابل دسترس خواهد بود.

لوتوس که برای ایجاد قرارداد های هوشمند در کاردانو طراحی شده است،

هسته پلوتوس

در حالی که پلوتوس زبانی سطح بالا برای توسعه دهندگان است اما هسته ی پلوتوس یک زبان برنامه نویسی سطح پایین است که بر روی دو لایه ی توافقات کاردانو و محاسبات اجرا می‌شود و تعامل بین اسکریپت ها و خود بلاک‌چین را کنترل می کند. تمام عملکرد های زنجیره ای قرارداد های هوشمند که در پلوتوس نوشته می‌شوند به هسته پلوتوس کامپایل شده و تمام مزایای توابع برنامه نویسی را ساده و مختصر حفظ می کند. هسته پلوتوس در قسمت توافقات با ساده ترین روش ممکن ، با به حداقل رساندن حملات احتمالی امنیت را بهبود می‌بخشد.

تمام عملکرد های زنجیره ای قرارداد های هوشمند که در پلوتوس نوشته می‌شوند به هسته پلوتوس کامپایل شده

مارلو (MARLOWE)

مارلو یک زبان خاص دامنه (DSL) برای ایجاد قرارداد های هوشمند است و به گونه ای طراحی شده که برای افراد غیر فنی مانند مهندسین تجارت ، کارشناسان و تحلیلگران مالی در دسترس باشد. با استفاده از مارلو حتی کسی که هیچ تجربه برنامه نویسی ندارد می تواند قرارداد های هوشمند اجرایی ایجاد کند که با دنیای بیرون در تعامل باشد، به طوری که آنها را در شبیه ساز کاردانو تست و در نهایت در خود شبکه ی کاردانو مستقر کند.

در حالی که مارلو یک زبان سطح بالا است ولی بر روی پلوتوس و هاسکِل ساخته شده و به راحتی تمام تضمین های توابع برنامه نویسی را ارائه می دهد. تمام کار ها بر روی مارلو در گیت هاب مارلو موجود است و شبیه ساز آن برای کاربران علاقه مند به ایجاد قرارداد های هوشمند خود قابل دسترس خواهد بود.

با استفاده از مارلو حتی کسی که هیچ تجربه برنامه نویسی ندارد می تواند قرارداد های هوشمند اجرایی ایجاد کند. در شبکه کاردانو از این خصوصیت استفاده شده است.

سمینار پلوتوس

این سمینار در دسامبر ۲۰۱۸ برای رونمایی از پلوتوس و مارلو در دانشگاه ادینبورگ برگزار شد. افراد علاقه مند به مدت دو روز در گفتگو و سخنرانی مهندسین IOHK گرد هم آمدند که بیشتر آنها ضبط شده و در سایت یوتیوب قابل مشاهده است.

این سمینار در دسامبر ۲۰۱۸ برای رونمایی از پلوتوس و مارلو در دانشگاه ادینبورگ برگزار شد.

دوره های پلوتوس و مارلو

دو دوره ی رایگان برای زبان های برنامه نویسی پلوتوس و مارلو برگزار شده است. این دوره ها توسط تیم آموزش داخلی IOHK برگزار و مدیریت می‌شود. این دوره ها به علاقه مندان نحوه چگونگی ایجاد قرارداد های هوشمند با استفاده از پلوتوس و مارلو آموزش می‌دهد.

دو دوره ی رایگان برای زبان های برنامه نویسی پلوتوس و مارلو برگزار شده است.

لجر با قابلیت پشتیبانی از چند ارز

معرفی یک لجر با قابلیت پشتیبانی از چند ارز ، به شبکه کاردانو این امکان را می دهد تا از ارزهای رمزنگاری شده به روش ERC 20 به لطف پشتیبانی از لایه های پرداخت ، به صورت ارزان تر، ایمن تر و بدون نیاز به سیستم رمزنگاری پیچیده پشتیبانی کند. نه تنها کاربران قادر خواهند بود توکن های(به ارزهای دیجیتال هر شبکه رمز ارز اصطلاحا توکن یا نشانه گفته می‌شود.)  خود را در شبکه کاردانو ایجاد کنند بلکه لجر این امکان را فراهم می آورد که توکن ها را نشانه گذاری کرده و با قرارداد های هوشمند رمزنگاری شده ادغام آن آسان تر شود.

معرفی یک لجر با قابلیت پشتیبانی از چند ارز ، به شبکه کاردانو این امکان را می دهد تا از ارزهای رمزنگاری شده به روش ERC 20 به لطف پشتیبانی از لایه های پرداخت ، به صورت ارزان تر، ایمن تر و بدون نیاز به سیستم رمزنگاری پیچیده پشتیبانی کند

KEVM

یک ماشین قراردادی هوشمند است که با کیفیت بالا و به طوری رسمی تایید شده است و با دستگاه مجازی اتریوم (EVM) سازگار است. به طور رسمی در چارچوب K مشخص میشود. KEVM در معانی رسمی برای عناصری مانند تنظیمات و قوانین انتقال EVM بکار می رود، در نتیجه یک ماشین مجازی ایمن برای قرارداد های هوشمند ایجاد می کند. IOHK  به منظور تمرکز بر سایر اولویت ها ، همکاری خود را در پروژه ی KEVM متوقف کرده است، اما در آینده ای نه چندان دور مشتاق به همکاری دوباره با این شرکت است.

یک ماشین قراردادی هوشمند است که با کیفیت بالا و به طوری رسمی تایید شده است و با دستگاه مجازی اتریوم (EVM) سازگار است.

کتاب الکترونیکی پلوتوس

تیم آموزشی IOHK با همکاری مهندسان زبان پلوتوس کتابی با عنوان معرفی پلوتوس را ایجاد کرده است. این کتاب به منظور آموزش به توسعه دهندگان مبتدی هاسکل در زمینه ی پایه و اصول قرارداد های جدید و هوشمند پلوتوس ساخته شده است و برای نشان دادن برنامه های پلوتوس استفاده می شود.

تیم آموزشی IOHK با همکاری مهندسان زبان پلوتوس کتابی با عنوان معرفی پلوتوس را ایجاد کرده است.

تست محرک شلی :10 ژوئن 2020

تست شبکه ی آزمایشی شلی در حال انجام است. در اینجا آخرین آمار از این تست آورده شده است:

مشارکت و اعضای تیم

هیچ بروزرسانی ای وجود ندارد.

دیگر موضوعات

دارایی های در این هفته در FCAS رشد کرده اند.

معیار های رسانه های اجتماعی در مورد شبکه کاردانو

معیار های رسانه های اجتماعی در مورد شبکه کاردانو

معیار های رسانه های اجتماعی در مورد شبکه کاردانو

معیار های رسانه های اجتماعی در مورد شبکه کاردانو

نمودار زیر پویایی تغییرات در تعداد لایک های کاردانو در فیسبوک ، دنبال کنندگان رِدیت (Reddit) و دنبال کنندگان توییتر را نشان می‌دهد.

معیار های رسانه های اجتماعی در مورد شبکه کاردانو

دسته بندی شده در:

برچسب شده در:

, ,
در اینستاگرام بینوست جدید ترین مطالب را به صورت خلاصه و روزانه دریافت کنید