بلاکچین به زبان ساده

اگر تا به امروز نتوانستید مفهموم بلاک چین را بفهمید و از تعریف‌های عجیب و غریبی که شنیدید گیج شدید به شما پیشنهاد می‌کنیم ویدیویی که در پایین آمده است را ببینید در این ویدیو بلاکچین به زبان ساده به شما توضیح داده شده است و شما پس از دیدن این ویدیو تا حدود زیادی با مفهموم بلاک چین آشنا خواهید شد.

در این ویدیو به شما توضیح داده شده است که بلاک چین شبیه به یک دفتر کل است که تمام تراکنش‌ها در این دفتر نوشته شده است و هر کاربری که بخواهد می‌تواند به این دفتر کل دسترسی داشته باشد. کدهایی که به وسیله‌ی آن  برنامه‌ نویسی بلاک چین انجام شده باز است به عبارتی هر کسی که در شبکه حضور دارد و یا حتی اگر حضور هم نداشته باشد به راحتی می‌تواند این کدها  را ببیند. تمام این ویژگی‌ها باعث شده تا انجام تراکنش از طریق بلاکچین بسیار ایمن و شفاف باشد.

مورد بعدی که در مورد بلاک چین وجود دارد این است که انجام تراکنش از این طریق بسیار سریع‌تر از تراکنش‌های بانکی است. به عنوان مثال اگر شما بخواهید تراکنش میان شهری انجام دهید این تراکنش چندین روز طول خواهد کشید و فرآیند بسیار طولانی است اما با استفاده از بلاک چین تراکنش شما ظرف 15 دقیقه انجام می‌شود. با بلاکچین حتی تراکنش میان دو کشور نیز بیشتر از 15 دقیقه طول نخواهد کشید. پس علاوه بر اینکه تراکنش در بلاک چین شفاف است سریع نیز هست و زمان زیادی از شما نخواهد گرفت.

بلاکچین علاوه بر سیستم بانکداری می‌تواند سایر صنایع را تغییر دهد. به عنوان مثال بلاک چین بر روی صنعت غذا تاثیر گذاشته است و می‌تواند به ما ثابت کند  در غذایی که ما می‌خوریم تقلب رخ داده است و یا خیر این بخشی از تاثیرات بلاک چین بر روی زندگی و صنعت است.

برای تاثیر بلاکچین بر روی صنعت حمل و نقل می‌توانید این مقاله را مطالعه کنید.

به طور کلی در این مقاله سعی شد تا بلاک چین به زبان ساده به شما توضیح داده شود،  همچنین اگر ویدیویی که در پایین آمده را ببینید قطعا دیگر تمام سوالاتی شما در مورد «بلاک چین چیست؟ »پاسخ داده خواهد شد.

اگر تصمیم به سرمایه گذاری ارز دیجیتال دارید  اما نمی‌دانید این کار را چگونه باید انجام دهید به شما پیشنهاد می‌کنیم با تیم مشاوره سرمایه گذاری ارز دیجبتال «بینوست» تماس بگیرید. تیم حرفه‌ای بینوست به شما کمک می‌کند تا براساس سرمایه‌ای که دارید بهترین سرمایه گذاری در بلاک چین را داشته باشید.

دسته بندی شده در:

در اینستاگرام بینوست جدید ترین مطالب را به صورت خلاصه و روزانه دریافت کنید