توضیح بیت کوین با یک زبان ساده

بیت کوین چیست و چگونه کار می کند

بیت ‌کوین یک نوع ارز فیات است.یعنی این ارز با سایر ارزهایی که هر روزه شما به صورت فیزیکی با آنها برخورد دارید هیچ فرقی ندارد. مانند دلار آمریکا، یورو اتحادیه اروپا و ریال ایران، بیت ‌کوین نیز هیچ پشتوانه‌ای ندارد و آنچه که باعث می‌شود این ارز دیجیتالی مانند سایر ارزهای فیات ارزش پیدا کند محبوبیت و اعتمادی است که مردم نسبت به آن دارند. البته بیت‌ کوین و سایر ارزهای دیجیتالی نسبت به ارزهای فیات برتری‌هایی نیز دارند، یکی از این برتری‌ها شفاف بودن معاملاتی است که در این شبکه انجام می‌دهد. اگر شما به وسیله‌ی کارت به کارت کردن و یا هر روش معمول بانکی تراکنش انجام دهید فقط خودشما و بانکی که در آن حساب دارید متوجه این تراکنش خواهند شد. اما در شبکه‌ی بیت‌ کوین هر تراکنش به تمامی افرادی که در این شبکه حضور دارند ( ویا حتی حضور ندارند) نمایش داده خواهد شد. در حقیقت ماینرهایی که در سرتاسر جهان قرار دارند با مصرف انرژی و انجام محاسبات ریاضی هر کدام از این تراکنش‌ها را بلوک‌های شبکه‌ی بلاک‌چین ثبت می‌کنند و این گونه احتمال این که تقلب و کلاه برداری در شبکه‌ی بلاک‌چین رخ دهد به نزدیک صفر درصد می‌رسد.

همچنین اگر طرفدار محیط زیست هستید و به دنبال راهی می‌گردید که تعداد کمتری درخت قطع شود و زباله‌هایی که هر روزه تولید می‌کنید را کمتر کنید، این نوع ارز دیجیتالی برای شما مناسب است زیرا به دلیل دیجیتالی بودن آن نیازی به چاپ کردن آن مانند سایر ارزهای فیزیکی نیست و در نتیجه این ارز دیجیتالی آلودگی محیط زیستی نیز نخواهد داشت.

در این ویدیوی کوتاه به شما اطلاعاتی چون:

  • بیت‌کوین چیست
  • نحوه‌ی عملکرد آن چگونه است
  • برتری‌های بیت ‌کوین نسبت به سایر ارزها
  • ماینینگ چیست
  • کیف‌پول بیت‌ کوین چیست
  • مثالی از استفاده بیت‌کوین در زندگی روزانه

به احتمال زیاد تا به امروز بسیار تلاش کردید که مفهوم ارزهای دیجیتالی به خصوص بیت‌کوین را بفهمید اما چیزی جزء سردرگمی بیشتر نصیب شما نشده است. نگران نباشید در این ویدیو با یک زبان آسان و قابل فهم شما با بیت‌کوین که به گفته‌ی بسیاری از کارشناسان آینده‌ی دنیای اقتصاد را تغییر خواهد داد آشنا می‌شوید.

دسته بندی شده در:

برچسب شده در:

,
در اینستاگرام بینوست جدید ترین مطالب را به صورت خلاصه و روزانه دریافت کنید