ارزهای دیجیتال و سود آوری

ارزهای دیجیتال در دنیای ترید جایگاه ویژه ای دارند. پیروی از مجموعه ای از قوانین ترید ساده می تواند میان یک پورتفولیو (سبد سهام)  رو به رشد و یک پورتفولیو منحل شده تفاوت ایجاد نماید. در این مقاله تصمیم داریم در مورد ترید ارزهای دیجیتال و نحوه سودآوری از این نوع ترید به شما بیشتر توضیح دهیم.

دنیس گارتمن(Dennis Gartman) فعالیت تجاری خود را در دهه 1970 آغاز کرد و در طی سالیان متمادی ترید کردن در  فارکس، خزانه داری، سهام، کالاها و مشتقات آن را تجربه کرده است. کسانی که با گارتمن آشنا هستند  می دانند که وی به مدت 30 سال خبرنامه روزانه بسیار معتبری را می نوشت که توسط سرمایه گذاران نهادی مورد توجه بسیار قرار گرفت.

گارتمن به عمل گرایی و بدبینی خود شناخته شده است. گارتمن برخی از معمول‌ترین ترید ارزهای دیجیتال را که تاکنون به ثبت رسیده را بررسی کرد و در بیشتر این تریدهای ارز دیجیتال به بازار گاوی رسید(به بازارهایی که رو به صعود هستند بازار گاوی می‌گویند.)  گارتمن سرانجام برخی از «قوانین ترید» را نوشت و این قوانین به مرور زمان مورد تجدید نظر و اصلاح قرار گرفتند.

ترید ارزهای دیجیتال

ترید ارزهای دیجیتال

قوانین گارتمن برای ترید ارزهای دیجیتال

بسیاری از قوانین گارتمن برای هر بازاری کار می کنند ، اما برای بازار ارزهای دیجیتال برخی تنظیمات لازم  است. زیرا ارزهای رمزپایه در مقایسه با بازارهای مستقر مانند طلا ، نفت و معاملات آتی S&P به ناپایداری و عمق کم بازار  شناخته شده اند. تریدرهای خرده فروش معمولاً اشتباهات اساسی در ترید کردن مرتکب می شوند زیرا شیوه‌های معاملات مرسومی که برای سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال اعمال می شود ، گاهی می‌توانند نتایج ناخواسته ای را به وجود آورند. به همین دلیل ، ما قوانین برتر گارتمن را مرور کرده ایم و آنها را برای سرمایه گذارانی که در زمینه ارزهای دیجیتال تجارت می‌کنند ، تطبیق داده‌ایم. پس  اگر علاقه به ترید ارزهای دیجیتال دارید باید این ده قانون اساسی گارتمن را رعایت کنید.

  1. هرگز به موقعیت از دست رفته چیزی اضافه ننمایید

بعضی اوقات پایین آمدن منطقی است. از این گذشته ، به محض بهبود قیمت ، یک سرمایه گذار ارزهای دیجیتال می تواند ضرر خود را سریع‌تر جبران کند. اگر یک سرمایه گذار در ابتدا اتریوم را با قیمت 220 دلار خریداری نماید و قیمت آن به 140 دلار کاهش یابد ، دو برابر کردن موقعیت این ارز منجر به قیمت متوسط ​​180 دلاری می‌شود. این استراتژی باعث کاهش شکست می گردد.

گارتمن به سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال توصیه می‌کند  این بدترین استراتژی ممکن است و فقط معامله‌گران خرده فروشی بی تجربه نیستند که این  اشتباه را انجام می‌دهند.

موقعیت های از دست رفته باید خاتمه یابد ، نه افزایش یابد.

  1. آماده تغییر آنی باشید

ممکن است برخی اوقات قیمت یک ارز دیجیتالی رو به افزایش باشد . اما ناگهان قیمت این ارز به سمت کاهش حرکت کند و به ضرر دادن متوقف شود  در این حالت بهترین کار این است که معامله را ببندید. تنها گزینه ای که در این لحظه باید در نظر بگیرید فروش  است.

بهترین روش در این حالت کاهش تلفات  است

آماده تغییر آنی باشید در معامله‌ی ارزهای دیجیتال باشید.

  1. ضرر مالی وحشتناک است ، اما استرس روحی حتی بدتر است

حفظ موقعیتی که به ارزش پورتفولیو (سبد)  آسیب برساند چیز خوبی نیست اگرچه استرس روحی ناشی از آن حتی مضرتر است. پس از از دست دادن، سعی کنید چند روز وقت بگذارید تا روی چیز دیگری مانند خانواده و رفاه شخصی خود تمرکز کنید.

تریدرها هر چند وقت یک بار یک پیش بینی اشتباهی انجام خواهند داد، اما این بخشی از بازی است!  نکته مهم این است که از دلبستگی عاطفی به یک موقعیت اجتناب نمایید. تفاوت زیادی بین سرمایه گذاری و تجارت وجود دارد.

برای طرفداران ارزهای دیجیتال ریپل تجارت و خارج شدن از معامله مربوط به آن بسیار دشوار است  زیرا دورنمای این ارز دیجیتال بسیار مثبت است و به نظر می‌رسد که هر ضرری را در آینده ریپل جبران خواهد کرد.

همین موضوع در مورد ماکسیمالیست های ارزهای دیجیتال بیت کوین  نیز اتفاق افتاد وقتی  قیمت  آن از 10،000 دلار به 4500 دلار در مارس 2020 سقوط کرد.

  1. اگر بازار صعودی است ، فقط بی طرف باشید

اگر یک ترید در ضرر متوقف مانده باشد به احتمال زیاد سرمایه گذار، بازار ارزهای دیجیتال را به درستی رصد نکرده است. بسیاری از تریدرها ورشکسته می شوند در حالی که سعی می کنند پایین را حدس بزنند. یک استراتژی خوب ، ارزیابی مجدد روند بازار پس از هر ضرر است. پس از اینکه یک تریدر دو ماه در مورد یک بازار مطالعه کرد می‌تواند در مورد اینکه قیمت بالا خواهد رفت و یا پایین نظر بدهد.

با روند بازار مبارزه ننمایید.

برای مثال  نمودار قیمت ارزهای دیجیتال اتریوم،  واگرایی روند کاملی را در یک بازه زمانی کوچکتر نشان می دهد. اگرچه برخی از تریدرها می توانستند در دوره کوتاهی از بازار سود ببرند ، اما روند صعودی بیشتر غالب شد.

چنین حرکت قیمت، نمونه ای کامل از بازار گاوی است ، جایی که یک معامله گر فقط باید منتظر یا بی طرف باشد.  این برعکس  استراتژی خرسی (در بازار خرسی سهام و ارزش رو به سقوط است) است زیرا در این استراتژی تریدرها باید از ساختن موقعیت های طولانی خودداری کنند ، مهم نیست معامله در چه بازه زمانی است. همانطور که تریدرها می گویند:

سعی نکنید چاقوی در حال سقوط را بگیرید! منتظر یک تغییر روند واضح باشید تا شروع به ایجاد موقعیت کنید.

نمودار قیمت اتریوم و دلار

  1. در تریدهای برنده صبور باشید، به سرعت از تریدهایی که ضرر می‌دهد خارج شوید

یک سرمایه گذار می تواند سود زیادی به دست آورد حتی اگر فقط 30٪ از انتخاب‌هایش درست باشد. این ترفند به این شکل است که اگر سرمایه گذار در یک تریدی تقریباً 7٪ تا 10٪ ضرر می‌دهد  باید آن سرمایه‌گذاری را متوقف کند و در عین حال به طور مداوم بر معاملات برنده اضافه کند.

درست است، اگر یک موقعیت ادامه دارد و روند بازار مثبت است بیشتر بخرید.بیاموزید که چگونه از دستورات stop هم برای محدود کردن تلفات و هم برای اضافه کردن موقعیت در بازارهای گاوی استفاده نمایید. استراتژی جالب دیگر در معاملات ورود دستی به توقف های دنباله دار است. فرض کنید یکی از ارزهای دیجیتال در حال حاضر 10٪ سود دارد ، پس تمزکر کردن بر روی این ارز  برای نیمی از سود یعنی 5٪ ایده خوبی است. اگر بازار ارزهای دیجیتال در روزهای بعد با سود 15٪ به حرکت خود ادامه داد ، سفارش توقف را تا 10٪ افزایش دهید.در معاملات ارزهای دیجیتال صبور باشید ، به سرعت از معاملات از دست رفته خارج شوید

یکی از استراتژی های خرید ارزهای دیجیتال خرس طولانی مدت است.

  1. به روندهای قدرتمند بازار ارزهای دیچیتال احترام بگذارید

برای نویسنده گفتن این عبارت دشوار است .با این وجود شما با این ترندها روبه‌رو خواهید شد..

بعضی اوقات سرمایه گذاران 100٪ نسبت به  حرکت قیمت اطمینان دارند اما صرفاً این اتفاق نمی افتد. سعی نکنید با احساسات بازار بحث کنید.. انتظار نداشته باشید همه چیز با چشم انداز شما هماهنگ باشد.

از تایید با تعصب به ویژه در شبکه های اجتماعی آگاه باشید.سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال تمایل دارند تریدرها با طرز فکر مشابه را دنبال کنند باشند و افراد مخالف با آنها  را بلاک کنند. مشکل این رویکرد این است که شناخت انگیزه های واقعی تحلیلگران رمزنگاری توییتر غیرممکن است. چه می‌شود اگر یک اینفلوئنسر ارزهای رمز نگاری شده به شما پیشنهاد کند که یک ارز دیجیتالی بخرید اما در حقیقت خودش می‌خواهد زودتر از آن رمز ارز خلاص شود!

به ترندهای قدرتمند بیشتر از نظرات خود و دیگران احترام بگذارید.

برای خرید ارزهای دیجیتال نباید به شبکه های اجتماعی و اطلاعاتی که در آن آمده اعتماد کنید.

  1. به کندل بزرگ احترام بگذارید

اگر بازار به آرامی در حال افزایش باشد  و ناگهان یک کندل منفی قابل توجه به وجود می‌آید. در این حالت بهتر است فوراً در این موقعیت تجدید نظرکنید. از طرف دیگر ، پس از یک بازار خرسی طولانی مدت ، یک کندل مثبت میتواند محرک تغییر روند باشد. انتظار برای ساختار بیشتر بازار و تغییر روند بازار ، فرصت های بهتری را برای خریدهای افزایشی ارائه می دهد. روندهایی که هفته ها یا حتی ماه ها به طول می انجامد ، معمولاً وارونگی اساسی تر و سریع تری ارائه می دهند.

همچنین می‌توانید برای اطلاعات بیشتر در مورد نمودارهای کندل این مقاله را مطالعه کنید.

  1. از بازار ارزهای دیجیتال در چرخش به نفع خود استفاده نمایید

وقتی سرمایه گذاران ،روند بازار را به درستی تفسیر کنند  حتی یک تجارت بد هم می تواند نتیجه مثبتی به بار آورد. این دقیقاً زمانی است که یک سرمایه گذار باید سهام خود را بالا ببرد و به موقعیت های باز موجود اضافه نماید. از طرف دیگر ، وقتی قیمت به سمت پایین می رود موقعیت را کوچکتر کند.

از بازار ارزهای دیجیتال در چرخش به نفع خود استفاده نمایید

  1. صبور باشید ، بازارها می توانند برای مدت طولانی بدون روند باقی بمانند

به خاطر داشته باشید که روند کوتاه مدت می تواند متفاوت از روندهای طولانی تر باشد. آنچه که بیشترتریدرهای با تجربه  تمایل دارند از دست ندهند این است که بیشتر اوقات ، بازار جهت مشخصی ندارد. وقتی شک دارید ، محکم بنشینید. منتظر تأیید روند باشید و سپس شروع به ساختن یک موقعیت نمایید.

  1. آن را ساده نگه دارید، کمتر ترید کنید نه بیشتر

بسیار بهتر است که استاد چند ابزار تجارت موفق باشید تا اینکه فقط با استفاده از ده ها شاخص در سکوهای ردیابی قیمت عمل نمایید. معمولاً سودآورترین معاملات روزها یا هفته ها اتفاق می افتد ، بنابراین نیازی به عجله نیست. نظارت بر عملكرد قیمت ها بدون تردید باعث می شود كه یك سرمایه گذار از این امر سبقت بگیرد.

برای خرید ارزهای دیجیتال می توانید به تیم مشاوره بینوست مراجعه کنید.

اگر به دنبال سرمایه‌‌گذاری ارز دیجیتال هستید و با دنیای این نوع ارزها آشنایی ندارید به شما پیشنهاد می‌کنیم که با یک تیم مشاوره‌ی حرفه‌ای سرمایه گذاری ارز دیجیتال مشورت داشته باشید. یکی از بهترین تیم‌های خرید ارز دیجیتال بینوست است. این تیم با تجربه و حرفه‌ای می‎تواند به شما کمک کند تا بیشترین سود را در خرید این ارزها داشته باشید.

دسته بندی شده در:

در اینستاگرام بینوست جدید ترین مطالب را به صورت خلاصه و روزانه دریافت کنید