زمانی که دونالد ترامپ برای شرایط پیش آمده به دلیل ویروس کرونا بسته‌ی اورژانسی حمایتی 2.2 میلیارد دلاری را تصویب کرد، لحظه‌ی تاریخی برای آمریکا و دلار آمریکا  بود.

در حقیقت این موضوع یک توافق بین احزابی برای کمک به آمریکایی‌ها و مشاغلی که به دلیل ویروس کرونا بسته شدند، طراحی شده است. این موضوع باعث شد دلار آمریکا 4 درصد نسبت به سایر ارزها، ارزشش  کاهش بابد، این بیشترین کاهش هفتگی از زمان اوج بحران اقتصادی است که از آن دوران  بیش از 10 سال می‌گذرد.

قبل از این که دلار ارزشش را از دست دهد، نسبت به سایر ارزهای رقیب در بالاترین قیمت از زمان بحران اقتصادی به بعد ، رسیده بود.با افزایش ارزش دلار تقاضای سرمایه‌گذاران برای خرید معتبرترین ارز جهان در بازارهای سهام، افزایش یافت.

کیتلین لانگ  یکی از افراد قدیمی در وال استریت و بنیانگذار بانک رمزنگاری آوانتیز از طریق توییتر گفت: ” در کوتاه مدت تقاضا برای دلار افزایش پیدا خواهد کرد اما این موضوع ادامه دار نخواهد بود” هم‌چنین او اضافه کرد انتظار دارد صندوق ذخیره ارزی فدرال آمریکا ترازنامه‌ای بالاتر از 10 تریلیون دلار پیش از پایان بحران ویروس تنظیم کند. او پیش بینی کرد اگر اوضاع به همین منوال ادامه پیدا کند دلار آمریکا نابود خواهد شد.

علاوه بر این بسته‌های حمایتی، فدرال تمام سعی خود را به کار برده تا بازار سهام را سرپا نگه دارد( به دلیل شوک و ترسی که به مردم وارد شده نتایج مختلفی داشته است.)

خطرات احتمالی این لایحه‌ی مشترک بین احزاب و بزرگترین کار فدرال برای کنترل تورم  این است که دلار دیگر به عنوان یک ارز جهانی شناخته نشود( ارز دیگری جای دلار را بگیرد) هم‌چنین بی ثباتی کامل سیستم مالی ایالات متحده را به همراه خواهد داشت.

در هفته‌ی گذشته فدرال یک میلیارد دلار وارد چرخه‌ی اقتصاد کشور کرد. جروم پاول توضیح داد تا به امروز چاپ این مقدار پول در یک هفته را ندیده بود. او این کار را به اصطلاح ” تسهیل کمی تا بی‌نهایت از طریق یک برنامه نامحدود بورس” دانست.

هم‌چنین بانک مرکزی نرخ بهره خود را به صفر درصد کاهش داده علاوه بر این اطمینان حاصل کرده بانک‌های خصوصی به شرکت‌ها، شهرها و ایالت‌ها وام ارائه کنند. همه‌ی افرادی که دانش اقتصادی دارند بر این باور هستند که این اقدامات حمایتی باعث افزایش 4.5 تریلیون دلاری ترازنامه‌ی آمریکا خواهد شد.

در طول و پس از بحران اقتصادی جهان، فدرال تراز نامه‌اش را به اندازه‌ی 3.7 تریلیون دلار افزایش داد.

در حقیقت میزان نقدینگی کشور آمریکا برابر است با 6.2 بیلیون دلار(2.2 میلیارد دلار مربوط به بسته‌ی حمایتی و بقیه‌ی آن مربوط به فعالیت‌ها فدرال است) . دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در زمان امضای این لایحه‌ی تاریخی در کاخ سفید گفت: ” ما شرایط پیش آمده را به راحتی کنترل می‌کنیم ما می‌دانیم چه هستیم و چه کار می‌خواهیم بکنیم” همچنین به این موضوع که بسته‎‌ی حمایتی دولتش دو برابر لایحه‌ی حمایتی قبلی است افتخار کرد!

این لایحه شامل شرکت‌ها، بیزنس‌ها و مشاغلی است که تحت تاثیر ویروس همه گیر کرونا قرار گرفتند. هم‌چنین براساس این لایحه هر آمریکایی که در سال کمتر از 75 هزار دلار درآمد دارد به او یک چک هزار و دویست دلاری تعلق خواهد گرفت. هم‌چنین به تمام کودکان نیز 500 دلارداده می‌شود.

در ادامه ترامپ گفت: “این پول ماست، این ارز ماست، برای ماست”

منقدان در مورد این که بسته‌های حمایتی دولت باعث تورم شدید خواهد شد، هشدار دادند. علاوه بر این بسیاری از افراد در جامعه‌ی بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتالی مردم را ترغیب به کشف دارایی‌های کمیاب دیجیتالی کردند.

آنتونی پولپیانو ، یک طرفدار مشهور بیت کوین و شریک صندوق مورگان کریک دیجیتال درتوییتر، گفت: “پول فیات در حال افزایش و زیاد شدن است در حالی که بیت کوین  هر روز کمیاب تر می شود”  او به برنامه‌ی نصف شدن بیت کوین در ماه می اشاره کرد جایی که در آن مقدار نهایی بیت‌کوین در نیمه شب به نصف رسید. همچنین او بیت کوین را با چاپ پول در فدرال مقایسه کرد( به عبارتی پول دولت‌ها در حال افزایش است در حالی که روز به روز مقدار بیت کوین کم می‌شود و این ارز دیجیتالی تا چند سال دیگر نایاب خواهد شد)

ترامپ در ادامه‌ی سخنرانیش گفت: ” انتظار دارد مشاغل از 12 آپریل(عید پاک) باز شود، هدفی که به نظر رسیدن به آن غیر ممکن است.

دسته بندی شده در:

در اینستاگرام بینوست جدید ترین مطالب را به صورت خلاصه و روزانه دریافت کنید