در سال‌های اخیر دیفای اتریوم تحولی را در صنعت مالی به وجود آورده و به جایگزینی برای نظام بانکداری سنتی تبدیل شده است. دیفای در بلاکچین اتریوم ساخته شده و طیف گسترده‌ای از خدمات مالی و برنامه‌ها را در بر می‌گیرد. در این مقاله از سایت سرمایه گذاری ارز دیجیتال بینوست به مفهوم دیفای اتریوم می‌پردازیم.

خلاصه مقاله

  • پیش از دیفای برای وام گرفتن باید به بانک و موسسات مالی مراجعه می‌کردید.
  • با دیفای، وام گرفتن راحت‌تر شده و امکان خطا از بین رفته است.
  • دیفای نیاز به واسطه ندارد و قدرت مالی را به دست مردم می‌دهد.
  • وام دادن و گرفتن، صرافی‌های غیرمتمرکز و دسترسی به خدمات از کاربردهای این مفهوم هستند.

تعریف دیفای اتریوم

پیش از اینکه دیفای اتریوم به میان آید، شما مجبور بودید که برای گرفتن وام به صندوق‌های مالی و یا بانک‌ها مراجعه کنید. همچنین این بانک ها برای این که به شما وام دهند قوانین بسیار سخت و پیچیده‌ای داشتند. البته از طرف دیگر به دلیل اینکه باید به صورت دستی سابقه‌ی افراد در این سیستم‌ها چک شود امکان اینکه بانک‎ها دچار خطا و اشتباه شوند بسیار زیاد بود.
اما با به میان آمدن بلاک چین و دیفای اتریوم هم روند وام گرفتن بسیار تسهیل شد و هم اینکه امکان خطا و اشتباه از میان برداشت شده است. در حقیقت بلاک چین اتریوم باعث شد تا واسطه‌ها از میان برداشته شود و اطمینان به خودی خود ایجاد شود.
اگر بخواهیم دیفای اتریوم را تعریف کنیم باید بگوییم که: دیفای یک پروتکل متن باز ( هر کسی که بخواهد می‌تواند به کدهایی که این بلاک چین نوشته شده است، دسترسی پیدا کند.) است که بدون واسطه عمل می‌کند. همچنین باعث می‌شود تا قدرت کنترل امور مالی به دست خود مردم بیافتد.

کاربردهای دیفای اتریوم:

دیفای کاربردهای بسیار زیادی دارد که در ادامه‌ی این مقاله به برخی از این کاربردها اشاره خواهیم کرد:

• وام و وام دهی: شما با استفاده از دیفای می‌توانید در کوتاه ترین زمان ممکن به صورت بسیار سریع و راحت هم وام بگیرید و هم وام بدهید.

• صرافی های غیرمتمرکز: این نوع صرافی ها کارمزد بسیار کمی از شما خواهند گرفت. البته این کارمزد به خود صرافی نخواهد رسید بلکه افرادی که باعث انجام تراکنش‌ها در صرافی می‌شوند میزانی از این کارمزد را دریافت خواهند کرد.

• خدمات بانکی: همان طور که در ابتدای این مقاله گفتیم دیفای اتریوم برای دسترسی همه افراد به خدمات بانکی ایجاد شده است. پس انجام خدمات بانکی مانند: صدور استیبل کوین و.. از وظایف اصلی این بلاک چین است.

به طور کلی اگر علاقه دارید در مورد دیفای و کاربردهای آن بیشتر بدانید ویدیوی پایین را ببینید.

در این ویدیو خواهید دید:

• دیفای اتریوم چیست؟
• کاربردهای دیفای چیست؟
• معرفی بهترین پروژه‎های دیفای

همچنین اگر به دنبال سرمایه گذاری ارز دیجیتال هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم پیش از هر اقدامی ابتدا با تیم حرفه‌‌ای مشاوره سرمایه گذاری ارز دیجیتال «بینوست» تماس بگیرید.

دسته بندی شده در:

در اینستاگرام بینوست جدید ترین مطالب را به صورت خلاصه و روزانه دریافت کنید