سرمایه گذاران خرده فروش آلت کوین ها(Altcoins):  شصت درصد از مشتریان کوین بیس(Coinbase) با بیت کوین شروع می کنند ، تنها 24 درصد به طور انحصاری به این رمز ارز وفادار می مانند

خلاصه مقاله

  • براساس گزارش کوین بیس، سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند بیشتر بر آلت کوین سرمایه‌گذاری کنند.
  • از آنجایی که مردم از سرمایه‌گذاری بر بیت کوین که اولین رمزارز بوده احساس خوبی داشتند، به دنبال سرمایه‌گذاری بر آلت کوین‌ها رفتند.
  • البته نوسانات قیمت بیت کوین باعث شده است که افراد بیشتر به رمزارزهای جایگزین روی آورند.

در تاریخ 13 ماه مه ، براساس معاملات رمزنگاری شده مستقر در سان فرانسیسکو ، کوین بیس گزارشی را منتشر کرد که نشان می دهد سرمایه گذاران رمز ارزها علی رغم تسلط 67 درصدی بازار بیت کوین، ترجیح می‌دهند بر روی ارزهای جایگزین سرمایه گذاری می کنند.

داده های کوین بیس نشان می دهد ، مشتریانی که حداقل پنج ارز رمزنگاری شده خریداری کرده اند ، تقریباً 60 درصد از آنها ابتدا بیت کوین را خریداری کرده اند اما تنها 24 درصد از آنها به این سرمایه دیجیتالی وفادار مانده اند.

75 درصد از مشتریان کوین بیس در نهایت سایر دارایی های دیجیتال غیر از بیت کوین(یا به عبارتی آلت کوین) را خریداری می کنند

اخیراً کوین بیس گزارشات جالبی را درباره ی خرید بیت کوین (BTC) و سایر دارایی های دیجیتالی منتشر کرده است. این شرکت که از سال 2012 شروع به کار کرد و یکی از محبوب ترین صرافی های رمزنگاری شده از نظر ذخایر نگهداری شده در سراسر جهان است. درگزارشی که اخیرا منتشر کرده ” تسلط بیت کوین در کنار رفتار مشتریان”  کوین بیس را نشان می دهد، براساس این گزارش مشتریانی که از این صرافی استفاده می کنند هنوز از خرید آلت کوین ها بیشتر از بیت کوین لذت می برند.

براساس گزارش کوین بیس: در بین مشتریانی که حداقل 5 خرید دارند ، 60٪ با بیت کوین شروع می شود اما فقط 24٪ منحصراً به بیت کوین وفادار می مانند. در کل ، بیش از 75٪ سرانجام به خرید سایر دارایی ها می پردازند.

در بین مشتریانی که حداقل 5 خرید دارند ، 60٪ با بیت کوین شروع می شود اما فقط 24٪ منحصراً به بیت کوین وفادار می مانند. در کل ، بیش از 75٪ سرانجام به خرید سایر دارایی ها می پردازند. 

بر اساس گزارش کوین بیس ، بطور کلی بیت کوین یک “دارایی با ارزش است که بدون چالش باقی مانده است.” اما این شرکت روندی را مشاهده می کند که نشان میدهد ارز های رمز نگاری شده ی دیگری به طور فزاینده در حال افزایش هستند.

در بخشی از گزارش آمده است: این امر می تواند به دلایل مختلف باشد ، اما یکی از این دلایل روانشناختی است. از آنجا که مردم نسبت به سرمایه گذاری های اولیه در ارز های رمزگذاری شده خود (روی بیت کوین) احساس خوبی دارند، آنها به دنبال سایر ارز ها برای سود دهی بیشتر (مانند آنچه که در سال 2017 در سیر صعودی بازار اتفاق افتاد) هستند.

در گزارش های بعدی این شرکت در سان فرانسیسکو : پیش بینی ها ممکن است به وقوع بپیوندند ، زیرا قیمت ها کاهش می یابد و ترس از ضرر ، بازار را در دست میگیرد (سال های 2018-2019) ، یک صعود قیمت در ارز های رمزنگاری شده ، بیت کوین را دوباره به خط مقدم برگرداند.

نمودار سیر نزولی بیت کوین در چند سال اخیر

اولویت فروش نسبت به سایر دارایی ها

در سال 2017 ، کوین بیس به طور رسمی اعلام کرد که تسلط بیت کوین بر بازار در سال 2017 مورد تهدید قرار گرفته است اما در سال 2019 این تسلط بر بازار را دوباره بدست آورد. در سال 2017 ، تسلط بیت کوین بر بازار زیر 40 درصد بود اما در سال 2019 به 72 درصد رسید. امروزه میانگین آن برای چند ماه گذشته حدود 65 درصد است. صرافی کوین بیس افزود: حجم خرده فروشی درکوین بیس ، افزایش قدرت خرید و تجارت دارایی های جایگزین را نشان می دهد.

این افزایش قیمت تا حدودی ناشی از ادامه ورود دارایی های جدید به کوین بیس است ، اما کاهش عمیق قیمت نشان می دهد که نوسانات قیمت به طور قابل توجهی بر رفتار مصرف کننده تاثیر گذاشته و به خرید دارایی های غیر از بیت کوین ترغیب می کند. این روند برای اولین بار در سال 2017 ظاهر شد و اکنون در اوج آن قابل مشاهده است.

این نکته قابل توجه است که در اواخر سال 2019 ( با Tezos ، Chainlink ، BAT ، x0 و Stellar ) و دوباره در اوایل سال 2020 ( توسط Ethereum ، Tezos و Chainlink ) معاملات انجام شده اند.

حجم معاملات مشتریان کوین بیس

این روزها تنها 60 درصد از خریدهای اول در کوین بیس مربوط به بیت کوین است ، 40 درصد دیگر برای خریداران دیگر رمز ارز ها برای اولین بار است. در قسمتی از گزارش کوین بیس : ” ترجیح خریداران به خرید دیگر رمز ارزها نشان می دهد که کاربران جدید از طریق بیت کوین وارد دنیای ارزهای رمز نگاری شده می شوند ، اما به طور کلی شروع به جستجو برای دارایی های جایگزین می کنند. به این معنی که بیت کوین برای رشد گسترده ی ارز های رمز نگاری شده ی دیگر در بالای قیف قرار دارد.”

دسته بندی شده در:

در اینستاگرام بینوست جدید ترین مطالب را به صورت خلاصه و روزانه دریافت کنید