شرکت خودروسازی ریویان: آینده تا حد زیادی برای مردم غیرقابل تجسم و غیرقابل پیش‌بینی است، چون اصلا شبیه گذشته نیست! اما بخش‌هایی از آینده، با داشتن نگاهی عمیق و سیستمی به وضعیت حال حاضر جهان، قابل پیشبینی است. به عنوان مثال نگاهی عمیق به جذابیت‌های توسعه تکنولوژی، تولید، صنعت و… آسیب‌های جدی محیط زیستی را به خوبی نمایان می‌کند. امروزه با جدی‌تر شدن مسئله گرمایش زمین، نگاه بسیاری از افراد به صنایع، محصولات و تکنولوژی‌های بدون کربن جلب شده است ولی در حال حاضر تنها کسانی از این بازار جدید سهم دارند که با بینش عمیق، سال‌ها پیش در این مسیر گام نهاده‌اند.

بنیانگذار شرکت خودروسازی Rivian، حدود 12 سال پیش با تشخیص این آسیب‌های آتی محیط زیستی در این مسیر گام برداشت و تحقیقات و تولید خودرو SUV تمام الکتریکی را شروع کرد. در ابتدای مسیر تنها سرمایهگذارها و شرکت‌های دارای بینش سیستماتیک و آیندهنگر با بنیانگذاران این شرکت همراه شدند. آن‌ها توانستند در مسیری 12 ساله به نقطه‌ای برسند که ارزشی بالاتر از بسیاری از بزرگترین شرکت‌های خودروسازی دنیا کسب کنند.

اما نکته جالب ماجرا اینجاست: اولین سرمایه‌گذاران شرکت «ریویان»، فورد و جنرال موتورز نبودند، بلکه آمازون بود! شرکتی که آینده را با رزولوشن بیشتر و بهتری می‌بیند! آمازون در روزهای اولیه راه‌اندازی این کسب و کار و زمانی که هنوز بازیگر جدی در این بازار حضور نداشت، با مشارکت مالی در این کسب و کار هم نقش جدی در یک آینده نزدیک برای خود تعریف کرده و هم تا اینجا بازدهی فوق‌العاده‌ای از سرمایه‌گذاری‌اش دیده است.

سرمایه‌گذاری هوشمندانه یعنی چیزی شبیه درک کردن و یافتن فرصت‌هایی نظیر «ریویان». اینکه بینش عمیقی نسبت به فرصت‌های حضور در آینده قابل تخیل و آینده قابل پیش‌بینی داشته باشیم. آینده ای که ریشه در نیازهای حال و آینده “انسان” دارد و تنها برای افراد آینده‌نگر قابل تخیل و پیش‌بینی است.
فراموش نکنید آینده، یعنی آن چیزی که در حال حاضر وجود و عینیت ندارد. آینده چیزی است که اول انسان آن را تخیل می‌کند. به همین دلیل است که آینده را خیال‌پردازانِ بلندهمت می‌سازند.

با بینوست سرمایه‌گذاری روی آینده را تجربه کنید.

دسته بندی شده در:

در اینستاگرام بینوست جدید ترین مطالب را به صورت خلاصه و روزانه دریافت کنید