همان طور که در سری ویدیوهای مستند ارز دیجیتال و بیت کوین به شما توضیح دادیم. ارزهای فیات روز به روز در حال از دست دادن ارزش‌شان به دلیل چاپ بی رویه‌ توسط دولت‌ها هستند. در حقیقت یکی از مهم‌ترین عواملی که به یک ارز ارزش می‌دهد کمیاب بودن آن است که این موضوع به دلیل چاپ پول از بین رفته است. از طرف دیگر ارزهای فیات متمرکز هستند و دولت‌ها و بانک‌ها هر زمانی که بخواهند می‌توانند دسترسی شما را به دارایی‌ شخصی‌تان محدود کنند.

بیت کوین تمام مشکلات و معضلاتی که در برابر ارزهای فیات قرار دارد را درک کرده است. به همین دلیل تعداد این ارز دیجیتال به صورت محدود است و تنها 21 میلیون از این ارز در جهان وجود دارد و امروزه بیش از 80 درصد از این 21 میلیون استخراج شده است! علاوه بر این بیت کوین یک ارز دیجیتال نامتمرکز است به این معنا که هیچ سازمان و دولتی نمی‌تواند بر روی فعالیت‌های این شبکه دخالت داشته باشد و تنها تصمیم گیرندکان در این بلاک چین افرادی هستند که در آن فعالیت دارند.

زمانی که بیت کوین برای اولین بار به میان آمد مانند سایر اختراعاتی که زندگی بشر را تغییر داده است مخالفان سرسختی داشت. در سال 2011 افرادی که بر روی بلاک چین و بیت کوین سرمایه گذاری می‌کردند در حوزه‌ی فناوری مشغول به کار بودند. زیرا این افراد می‌توانستند آینده‌ی این ارز دیجیتال را ببینند به همین دلیل زودتر از دیگران وارد این دنیای پر رمز و راز شدند.

شاید بتوان گفت تا به امروز تنها نیمی از ظرفیت ارزهای دیجیتال  استفاده شده است و هر روز صنایع مختلفی متوجه می‌شوند که با استفاده از ارزهای دیجیتال و بلاک چین می‌توانند صنعت خود را به طور مثبتی متحول کنند. به طور کلی به نظر می رسد ارز دیجیتال آینده‌ی جهان را خواهد ساخت و زندگی کردن بدون کریپتوکارنسی غیر ممکن می‌شود.

همچنین می‌توانید برای اطلاعات بیشتر در مورد کاربرد بلاک چین در صنایع این مقاله را مطالعه کنید.

اگر به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد ارز دیجیتال و بیت کوین هستید ویدیویی که در این مقاله آمده است را ببینید.

در این ویدیو به شما موضوعات زیر توضیح داده خواهد شد:

  • سیستم سنتی بانکی چگونه باعث بی ارزش شدن ارزهای فیات شده است
  • ایده‌ی بیت کوین چگونه به ذهن ساتوشی ناکاماتو رسید؟
  • چرا بانکدارها و دولت ها در برابر ارزهای دیجیتال مقاومت می‌کنند؟

اگر پس از خواندن این مقاله تصمیم گرفتید که بر روی بیت کوین و یا ارزهای دیجیتال دیگر سرمایه‌گذاری کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم پیش از هر اقدامی ابتدا با تیم مشاوره‌ی ارزهای دیجیتال و بیت کوین «بینوست» تماس بگیرید. این تیم به دلیل تجربه‌ی زیادی که در حوزه‌ی ارزهای دیجیتال دارد می‌تواند به شما کمک کند تا براساس سرمایه‌ای که دارید بهترین سرمایه‌گذاری را داشته باشید.

باتشکر از آناهیتا تشکری بابت ترجمه‌ی این ویدیوی ارزشمند

دسته بندی شده در:

در اینستاگرام بینوست جدید ترین مطالب را به صورت خلاصه و روزانه دریافت کنید