اگر در جستجوی یک کیف پول دیجیتال مناسب هستید، پس حتماً نام کیف پول Bread Wallet یا کیف پول BRD را دیده باشید. کیف پول BRD درواقع همان کیف پول برد والت یا Bread Wallet است که تغییر نام داده است. کیف پول Bread Wallet  یک کیف پول موبایل است که از ارزهای مختلفی مثل بیت کوین و اتریوم پشتیبانی می‌کند و طرفداران بسیاری در بازار دارد. اما واقعاً چقدر با کیف پول برد والت آشنا هستید و از مزایا و معایب آن آگاهید؟ در این مقاله از سایت سرمایه گذاری ارز دیجیتال بینوست، می‌خواهیم به نقد و آموزش کیف پول Bread Wallet بپردازیم و ویژگی‌های مختلف آن و نحوه ساخت کیف پول BRD  و کار با آن را به شما توضیح دهیم.

خلاصه مقاله

  • کیف پول Bread، توکنی به نام BRD دارد و یکی از کیف پول‌های محبوب است.
  • از مزایای این کیف پول می‌توان به پشتیبانی از بیت کوین و اتریوم و امنیت بالای آن اشاره کرد.
  • محدودیت کوین‌های مورد پشتیبانی و قوی نبودن بخش پشتیبانی از مشتری از معایب این کیف پول هستند.
  • این کیف پول می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای نگهداری بیت کوین و اتریوم باشد.

1- آموزش و ساخت کیف پول Bread Wallet : کیف پول BRD چیست؟

کیف پول Bread Wallet در سال 2015 به بازار معرفی شد. دو سال بعد در سال 2017، تغییراتی در شرکت کیف پول برد والت ایجاد شد که در نهایت نام کیف پول Bread Wallet به کیف پول BRD تغییر پیدا کرد.

کیف پول BRD یا Bread Wallet توکنی هم به همین نام یعنی توکن BRD دارد. زمانی که ICO این توکن برگزار شد، افراد بسیاری برای سرمایه‌گذاری در این پروژه شرکت کردند که بخش اعظم این مشارکت به دلیل محبوبیت برند کیف پول برد والت بود.

2- آموزش و ساخت کیف پول Bread Wallet : ویژگی‌ها و مزایای کیف پول BRD

اما همچون تمام کیف پول های ارزهای دیجیتال، کیف پول Bread Wallet هم یک سری ویژگی‌ها و امکاناتی دارد که می‌توانند به‌عنوان ویژگی مثبت یا منفی آن تلقی شوند. نخست ببینیم مزیت کیف پول BRD در چیست.

برای آنکه بدانید کیف پول ارز دیجیتال چیست و چه انواعی دارد اینجا را کلیک کنید.

2-1- پشتیبانی از بیت کوین و اتریوم

اگر تاکنون اسم ارز دیجیتال به گوش شما خورده باشد، پس طبیعتاً با دو ارز دیجیتال معروف بیت کوین و اتریوم هم آشنا شده‌اید. ارز دیجیتال بیت کوین و اتریوم آن‌قدر شناخته شده و پرطرفدار هستند، که در رتبه‌های اول و دوم بازار ارزهای دیجیتال قرار گرفته‌اند.

طبیعتاً، بر اساس حجم بازاری که این دو کوین به خود اختصاص داده‌اند، به همان میزان هم افراد به دنبال کیف پول بیت کوین و کیف پول اتریوم مناسب هستند. با توجه به نقدی که کاربران کیف پول BRD در مورد آن ارائه کرده‌اند، این والت توانسته نیازهای این قشر از کاربران را به‌خوبی برطرف کند.

علاوه بر بیت کوین و اتریوم، کیف پول Bread Wallet از بیت کوین کش و تمام توکن‌های ERC-20 هم پشتیبانی می‌کند. این موضوع برای کسانی که به دنیای اتریوم و dApp ها و قراردادهای هوشمند علاقه‌مند هستند، بسیار جالب است.

2-2- کیف پول Bread Wallet، کیف پولی کد باز

ماهیت کیف پول Bread Wallet به‌صورت کد باز یا اوپن سورس است. اگرچه ممکن است این موضوع در ظاهر چندان مهم نباشد، اما یکی از نقاط قوت مهم کیف پول BRD است. اما این موضوع به چه معناست؟

کیف پول دیجیتال کد باز، کیف پولی است که همه‌ی افراد به کدهای آن دسترسی دارند. در چنین کیفی، اگر مورد مشکوکی در کدها وجود داشته باشد، برای همه قابل مشاهده خواهد بود و می‌توانند برای تغییر آن درخواست دهند. البته فرایند تغییر کد والت چندان هم آسان نیست، اما در اهمیت موضوع تغییری ایجاد نمی‌کند. طبیعتاً، ویژگی شفافیت و قابل‌اعتماد بودن، می‌تواند به نفع کاربران کیف پول برد والت باشد.

2-3- امنیت بالا

کیف پول BRD یک کیف پول موبایلی بدون کاستدی است. بدین معنی که شرکت BRD هیچ نوع دسترسی به کلید شخصی کاربرانش ندارد. کیف پول های موبایلی به خاطر شرایط دسترسی آسان از همه جا، برای بسیاری محبوب است. اما از طرفی چون زمان‌های بیشتری به اینترنت متصل هستند، امکان حمله‌های سایبری و هک شدن آن‌ها وجود دارد. کیف پول Bread Wallet برای آنکه سطح امنیت کاربرانش را افزایش دهد، علاوه بر داشتن یک عبارت بازیابی، امکان رمزگذاری را هم برای کاربرانش فعال کرده است.

تأیید پرداخت ساده یا SPV یک ویژگی امنیتی جالب دیگر کیف پول Bread Wallet است. در این سیستم، پرداخت‌ها مستقیماً در شبکه بلاک چین انجام می‌شوند، و همین موضوع امنیت آن را بسیار بیشتر می‌کند. کاربران کیف پول برد والت، برای آنکه امنیت بیشتری برای کیف پول خود ایجاد کنند، می‌توانند از گزینه اثر انگشت هم استفاده کنند.

امنیت کیف پول Bread Wallet

2-4- پرداخت درون برنامه‌ای

امروزه، در اکثر کیف پول های دیجیتال گزینه صرافی داخلی وجود دارد و کاربران می‌توانند از درون والت کوین خود را خریداری کنند. کیف پول BRD هم با داشتن این ویژگی، کاربران خود را از یک صرافی سوم بی‌نیاز کرده است. نکته مثبت دیگر در مورد کیف پول Bread Wallet این است که افراد می‌توانند پرداخت با ارز کشوری هم داشته باشند. بدین معنی که اگر کارت اعتباری بین‌الملل داشته باشید، می‌توانید در برد والت کوین خریداری کنید. برای آنکه ارزهای کشوری پذیرفته شده در کیف پول بیت کوین و اتریوم BRD را ببینید، می‌توانید اینجا را کلیک کنید.

2-5- طراحی آسان و کاربردی

کاربر پسند بودن یکی از ویژگی‌های مهمی است که افراد هنگام انتخاب یک کیف پول ارز دیجیتال به آن توجه می‌کنند. کیف پول Bread Wallet هم با طراحی ساده و کاربر پسندی که دارد، توانسته مخاطبان تازه‌وارد و حرفه‌ای خود را راضی نگاه دارد. تمام فرایند مربوط به این والت، از دانلود کیف پول BRD تا نصب و ساخت حساب و خرید و فروش کوین، همگی چنان ساده طراحی شده‌اند که هر کسی به راحتی می‌تواند آن‌ها را انجام دهد.

طبیعتاً، هدف از این مقاله آموزش و ساخت کیف پول Bread Wallet است و در ادامه با جزئیات کامل به آن می‌پردازیم. اما واقعیت این است که، یک کیف پول دیجیتال با ظاهر ساده و آسان و بدون پیچیدگی‌های فنی، همیشه دلپذیر خواهد بود.

3- آموزش و ساخت کیف پول Bread Wallet : معایب کیف پول BRD

اگر در مقاله‌های نقد و بررسی آموزش و ساخت کیف پول Bread Wallet جستجو کرده باشید، احتمالاً با یکسری تعریف و تمجیدهای کلی روبه‌رو شده‌اید. اما واقعاً هیچ چیز، حتی کیف پول BRD هم کامل و بدون عیب نیست. کیف پول برد والت هم حاوی ضعف‌هایی است که شاید در نگاه نخست چندان متوجه آن نشوید. اما ببینیم معایب کیف پول بیت کوین و اتریوم BRD چیست.

3-1- محدودیت کوین‌های مورد پشتیبانی

در ابتدای مقاله آموزش و ساخت کیف پول Bread Wallet گفتیم که کیف پول BRD از دو کوین محبوب و رایج بیت کوین و اتریوم پشتیبانی می‌کند. البته علاوه بر این دو کوین، بیت کوین کش و توکن‌های ERC-20 هم در این لیست قرار دارند.

اگرچه کیف پول BRD را می‌توان به‌عنوان یک کیف پول بیت کوین و کیف پول اتریوم خوب در نظر گرفت، اما محدودیت کوین‌هایی که این والت مورد پشتیبانی قرار می‌دهد چندان خوشایند نیست. امروزه، اکثر کیف پول های دیجیتال، هر روزه در پی توسعه خود هستند و کوین‌های جدیدی را به لیست خود اضافه می‌کنند. برخی از این کیف ها حتی بیش از 100 نمونه کوین مختلف را مورد پشتیبانی قرار می‌دهند.

متأسفانه، این موضوع برای بسیاری از معامله‌گران و سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال خوشایند نیست. افرادی که ارزهای متعددی در پرتفولیو خود نگاه می‌دارند، طبیعتاً نمی‌توانند استفاده مطلوبی از کیف پول Bread Wallet داشته باشند.

البته این ضعف را می‌توان با نگاهی متفاوت دید. عموماً، به لحاظ امنیتی بهتر است که افراد تمام دارایی‌های خود را در یک کیف پول دیجیتال قرار ندهند. چراکه، در صورت سرقت یا خراب شدن کیف پول و موبایل، ممکن است تمام دارایی‌های فرد از بین برود. درهرصورت، اگر کیف پول بیت کوین و اتریوم BRD بتواند در برنامه‌های توسعه‌ای آینده کوین‌های بیشتری را به لیست پشتیبانی خود وارد کند، می‌تواند کاربران بیشتری را به سوی خود جذب کند.

در مجله بینوست می‌توانید در مورد نقد و بررسی کیف پول های اکسودوس و تراست والت و جکس هم مطالعه کنید.

3-2- بخش پشتیبانی از مشتری

با بررسی نقدهای مختلف آموزش و ساخت کیف پول Bread Wallet متوجه شدیم که بخش پشتیبانی این والت چندان قوی نیست. موضوع این است که اگر فردی مشکلی با کیف پول BRD خود پیدا کرد، یا باید از طریق جستجو در اینترنت جواب خود را پیدا کند و یا باید به بخش پشتیبانی از مشتری برد والت ایمیل ارسال کند. اما چنین به نظر می‌رسد که بخش پشتیبانی از مشتری همیشه آنلاین نیست.

4-آموزش و ساخت کیف پول Bread Wallet : هزینه کیف پول BRD

دانلود کیف پول Bread Wallet کاملاً رایگان است. البته که اکثر کیف پول های دیجیتال، امروزه دانلود و نصب رایگانی دارند، بااین‌حال این موضوع همچنان می‌تواند یک نکته مثبت در نظر گرفته شود. اما در مورد کارمزد کیف پول BRD چطور؟

کیف پول Bread Wallet ادعا می‌کند که هیچ کارمزدی از تراکنش‌های کاربرانش دریافت نمی‌کند. البته، هنگامی‌که تراکنش‌ها در شبکه بیت کوین انجام می‌شوند، به‌خودی‌خود هزینه‌ای بابت تأیید این تراکنش در بلاک چین بیت کوین دریافت می‌شود. اما این موضوع ارتباطی با کیف پول بیت کوین و اتریوم BRD ندارد. طبیعتاً، مقدار کارمزدی که شبکه بلاک چین از افراد دریافت می‌کند به مقدار کوین مورد معامله آن‌ها ارتباط دارد.

حال که با ویژگی‌ها، مزایا و معایب کیف پول BRD آشنا شدید، بهتر است به سراغ آخرین مرحله یعنی نحوه استفاده از کیف پول بیت کوین و اتریوم BRD برویم.

5- آموزش و ساخت کیف پول Bread Wallet : نحوه استفاده از کیف پول BRD

در مقاله آموزش و ساخت کیف پول Bread Wallet تلاش کردیم تا تمام ویژگی‌های مثبت و منفی برد والت را بررسی کنیم. همان‌طور که گفتیم، طراحی کیف پول BRD بسیار ساده و آسان و کاربر پسند است. به‌طوری‌که حتی افراد تازه‌وارد در دنیای ارزهای دیجیتال هم می‌توانند به راحتی با آن کار کنند. در این قسمت با جزئیات تمام فرایند دانلود، نصب و استفاده از کیف پول بیت کوین واتریوم BRD را به شما خواهیم گفت.

5-1- نصب و ساخت کیف پول BRD

کیف پول BRD را می‌توان برای اندروید و iOS دانلود کرد. در تصویر زیر می‌توانید صفحه دانلود کیف پول برد والت را در گوگل پلی ببینید.

نصب و ساخت کیف پول BRD

بعد از دانلود و نصب کیف پول BRD، آن را باز و بر روی Get Started کلیک کنید.

نصب و ساخت کیف پول BRD 1

بعد از یک معرفی کوتاه از کیف پول، صفحه ساخت PIN code به شما نشان داده می‌شود. در اینجا می‌توانید یک رمز عبور 6 حروفی برای خود انتخاب کنید.

نصب و ساخت کیف پول BRD 3

بعداز آن، نوبه به کلید کاغذی می‌رسد. کلید کاغذی همان عبارت بازیابی شماست که از 12 کلمه تشکیل شده است. این 12 کلمه در 12 صفحه مجزا به شما نشان داده می‌شوند. دقت کنید که کلمات را به ترتیب مناسب در جایی ایمن نوشته و نگهداری کنید. اگر موبایل خود را به هر نحوی از دست دادید، این عبارت بازیابی 12 کلمه‌ای تنها راه دسترسی مجدد به کیف پول BRD خواهد بود.

نکته: اگر به هر دلیلی، عبارت بازیابی خود را یادداشت نکردید یا از دست دادید، حتماً مجدداً از آن بکاپ گیری کنید. برای این کار، در صفحه اصلی به Menu، بعد security setting، بعد Recovery phrase بروید، و بر روی  write down recovery phrase again کلیک کنید. رمز عبور 6 حروفی خود را وارد کنید و عبارت بازیابی به شما نشان داده می‌شود.

نصب و ساخت کیف پول BRD 4

بعد از اتمام مرحله پیشین، از شما خواسته می‌شود تا کلمات عبارت بازیابی را در صفحه‌ای مجزا تأیید کنید. بعدازآن، کیف پول شما قابل‌استفاده خواهد بود. تصویر زیر، صفحه اصلی کیف پول BRD است که با هر بار باز کردن آن را خواهید دید.

نصب و ساخت کیف پول BRD 5

5-2- خرید کوین در کیف پول BRD

حال نوبت به توضیح مراحل خرید اتریوم یا بیت کوین در کیف پول Bread Wallet است. هنگامی‌که در صفحه اصلی قرار دارید، بر روی گزینه Buy کلیک کنید. در مرحله بعد از شما خواسته می‌شود تا واحد پول کشوری خود را انتخاب کنید.

خرید کوین در کیف پول BRD

بعد از انتخاب ارز کشوری، در صفحه بعد نوع کوین و مقدار آن از شما خواسته می‌شود.

خرید کوین در کیف پول BRD 2

در مرحله بعد باید روش پرداخت خود را مشخص کنید.

خرید کوین در کیف پول BRD 3

به طور پیش‌فرض، کیف پول BRD به کاربرانش پیشنهاد می‌کند از سیستم Simplex برای خرید استفاده کنند. Simplex یک سیستم پرداخت سریع و با کارمزد پایین است.

خرید کوین در کیف پول BRD 4

بعد از تأیید، پرداخت شما انجام می‌شود و باید منتظر بمانید تا کوین به حساب کیف پول شما انتقال داده شود.

خرید کوین در کیف پول BRD 5

5-3- خرید و فروش و معامله در کیف پول BRD

کیف پول بیت کوین و اتریوم BRD امکان خرید و فروش را هم به کاربرانش می‌دهد. برای انجام معامله، کافی است بر روی گزینه Trade در پایین صفحه اصلی کلیک کنید. بعدازآن، ارز دیجیتالی که می‌خواهید بفروشید و کوین یا ارزی که می‌خواهید با آن معاوضه کنید، را انتخاب کنید.

خرید و فروش در کیف پول BRD

6- آموزش و ساخت کیف پول Bread Wallet : سخن پایانی

امیدواریم که مقاله نقد و بررسی کیف پول BRD مفید بوده باشد. در آموزش و ساخت کیف پول Bread Wallet نقاط مثبت و ضعف کیف پول برد والت و نحوه استفاده و ساخت آن را به شما معرفی کردیم. کیف پول BRD از ارزهای متعددی پشتیبانی نمی‌کند، اما یک کیف پول بیت کوین و کیف پول اتریوم است که می‌تواند گزینه مناسبی برای کاربران این دو کوین باشد.

کار کردن با کیف پول برد والت بسیار آسان و راحت است و با سطح امنیتی مناسب، می‌تواند انتخاب مناسبی برای خرید و فروش ارز دیجیتال باشد. به طور کل، مزایا و معایب کیف پول BRD را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

6-1- مزیت کیف پول BRD

  • کار با آن آسان و کاربر پسند است.
  • یک کیف پول موبایل راحت است.
  • در بخش امنیتی، امکان رمزگذاری و استفاده از اثر انگشت را به کاربرانش ارائه می‌کند.
  • از ارزهای محبوب و بزرگ بازار مثل بیت کوین و اتریوم پشتیبانی می‌کند.
  • یک کیف پول بدون کاستدی است و نظارت و کنترلی بر اطلاعات کاربرانش ندارد.
  • از سیستم SPV استفاده می‌کند و افراد مستقیماً در شبکه بلاک چین خرید و فروش می‌کنند.

6-2- معایب کیف پول BRD

  • سیستم پشتیبانی از مشتری آن ضعیف است.
  • از کوین‌های محدودی پشتیبانی می‌کند.
  • گزینه تأیید هویت دو مرحله‌ای و چند امضایی ندارد.

در نهایت باید گفت که دنیای ارزهای دیجیتال هر روز افراد بیشتری را به خود جذب می‌کند. چرا که سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، به معنی سرمایه‌گذاری بر روی آینده است. اگر از پتانسیل بالای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال مطلع هستید، ولی به‌تازگی وارد دنیای ارزهای دیجیتال شده‌اید، می‌توانید از بینوست در زمینه مشاوره سرمایه‌گذاری و تشکیل پرتفولیو کمک بگیرید.

مشاوره رایگان سرمایه گذاری ارز دیجیتال

اگر در مورد سرمایه گذاری در بازار ارز های دیجیتال یا استفاده از سبد های سرمایه گذاری بینوست سوال دارید فرم زیر را پر کنید تا در سریعترین زمان کارشناسان بینوست با شما تماس بگیرند .

دسته بندی شده در:

برچسب شده در:

,
در اینستاگرام بینوست جدید ترین مطالب را به صورت خلاصه و روزانه دریافت کنید