نقطه اشتراک تمام کاربران بازار کریپتو، نیاز به یک کیف پول ارز دیجیتال معتبر و ایمن است. تراست ولت به عنوان یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌های رمزارزی، توانسته بخش زیادی از دغدغه کاربران این حوزه را رفع کند.

کیف پول تراست یک کیف پول نرم‌افزاری ارز دیجیتال است که در این مقاله، با نحوه نصب تراست ولت و کار با آن آشنا می‌شوید؛ نگاه عمیقی به کیف پول Trust Wallet خواهیم داشت.

خلاصه مقاله

  • با کیف پول غیرمتمرکز تراست ولت می‌توانید کنترل ارزهای خود را به دست بگیرید.
  • رابط کاربری تراست ولت ساده و شفاف بوده و خود نام این کیف پول به معنای اعتماد است.
  • قابلیت استیکینگ یکی از جذابیت‌های تراست ولت و پشتیبانی از توکن غیرقابل تعویض یکی دیگر از قابلیت‌های آن است.
  • رایگان و کاربرپسند بودن از مزایای تراست ولت و نداشتن تأیید دوعاملی از معایب آن هستند.

تراست ولت چیست؟

تراست ولت یک کیف پول موبایل غیرحضانتی ارز دیجیتال است که در نوامبر سال 2017 ایجاد شد و 1 سال بعد، صرافی بایننس این کیف پول پرکاربرد را خریداری کرد.

این کیف پول غیرمتمرکز به شما امکان می‌دهد خودتان کلیدهای کیف پول رمزارز را نگهداری کنید. بنابراین، شما همیشه ارزهای دیجیتال خود را در اختیار داشته و همه چیز کاملا تحت کنترل شماست. این یکی از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت زیاد تراست والت است.

ویژگی‌های منحصربه‌فرد Trust Wallet

Trust Wallet به دلایل مختلفی یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌های تلفن همراه در دنیای رمزارزهاست؛ از جمله:

1. سهولت استفاده و ایمنی بالا

در سایت اصلی تراست والت آمده است که بیش از 25 میلیون نفر در حال حاضر از این کیف پول استفاده می‌کنند. این نشانگر خوبی از محبوبیتی است که Trust Wallet به لطف رابط کاربری ساده و شفاف خود به دست آورده است.

عبارت trust در تراست ولت، به معنای «اعتماد» است. شرکت تراست ولت هم با باور به این کلمه، برای استفاده از کیف پول هیچ اطلاعات شخصی از کاربرانش دریافت نمی‌کند.

2. مرورگر DApp در تراست ولت

مرورگر DApp در تراست والت

مرورگر داخلی dApp بدون شک یکی از نقاط قوت Trust Wallet است. تراست والت اولین کیف پول موبایلی بود که دسترسی به برنامه‌های غیرمتمرکز را مستقیماً از طریق برنامه ارائه کرد. مرورگر dApp با ارتباط یکپارچه بین کاربر و بلاک‌چین‌هایی مانند Ethereum و BNB Chain، ابزاری ایده‌آل برای یک تجربه کاملاً بهینه شده Web3 است.

مرورگر DApp یک پلتفرم کد باز است که برنامه‌نویسان می‌توانند اپلیکیشن‌های خود را در آن قرار دهند. البته تیم تراست ولت، قبل از هر چیز درستی اپلیکیشن‌ها را بررسی می‌کند و از صحت کارکرد آن‌ها بر روی اندروید و iOS اطمینان می‌یابد.

از طریق تراست ولت می‌توانید به راحتی با استفاده از تلفن همراه خود به DApps یا برنامه‌های غیرمتمرکز متصل شوید.

جمله زیر از سایت تراست ولت است:

از برنامه‌های غیرمتمرکز مورد علاقه خود استفاده کنید و برنامه‌های جدید را بدون ترک کیف پول، پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش dapp در تراست ولت

3. استیکینگ و مبادله توکن

بخش دیگری از جذابیت Trust Wallet، امکان استیکینگ ارز دیجیتال، مبادله توکن‌ها و خرید ارز دیجیتال مستقیماً از کیف پول تلفن همراه است. این قابلیت، ورود کاربران جدید به دنیای ارز دیجیتال را تسهیل می‌کند و به آنها اجازه می‌دهد تا پرتفوی خود را مدیریت کنند.

بیشتر بخوانید: استیک در تراست ولت

4. پشتیبانی از توکن غیرقابل تعویض (NFT)

پشتیبانی NFT توسط Trust Wallet گزینه ایده‌آلی برای کلکسیونرهای NFT است که نمی‌خواهند کلکسیون‌های خود را در یک کیف پول دسکتاپ یا یک کیف پول سرد ذخیره کنند. با Trust Wallet، همه توکن‌های غیرقابل تعویض در یک مکان و همیشه در دسترس کاربر باقی می‌مانند.

بیشتر بخوانید: خرید NFT در تراست ولت

5. Smart Contract Call در تراست ولت

کال کردن یک قرارداد هوشمند (Smart Contract) در تراست ولت به شما امکان می‌دهد با استفاده از یک کیف پول دیجیتال، عملیات مختلفی را بر روی قراردادهای هوشمند اجرا کنید. این عملیات می‌تواند شامل ارسال توکن‌ها، اجرای توابع خاص در قرارداد یا مشاهده اطلاعات مربوط به قرارداد باشد. در اصل، کال کردن یک قرارداد هوشمند در تراست ولت به شما اجازه می‌دهد با قرارداد ارتباط برقرار کرده و دستورات خاصی را اجرا کنید.

مزایا و معایب تراست ولت

به طور خلاصه، مزایای تراست ولت عبارتند از:

  • از ایمنی خوبی برخوردار است.
  • کاربر پسند است.
  • رایگان است.
  • از کوین‌های متعددی پشتیبانی می‌کند.
  • امکانات متعددی مثل DAppها، مرورگر Web3، و صرافی داخلی به کاربرانش ارائه می‌دهد.
  • به کلید خصوصی افراد دسترسی ندارد.
  • کیف پول رسمی صرافی بایننس است.
  • برای نسخه‌های اندروید و iOS در دسترس است.

در مورد معایب تراست ولت می‌توان به دو مورد زیر اشاره کرد:

  • تأیید هویت دو مرحله‌ای ندارد.
  • به سطح امنیت کیف پول سخت‌افزاری نمی‌رسد.

تشخیص هویت در تراست ولت

جالب است بدانید که کیف پول Trust Wallet برای استفاده، هیچ‌گونه اطلاعات شخصی از کاربرانش نمی‌خواهد. این کیف پول حتی از معیار شناخت مشتری یا KYC هم استفاده نمی‌کند. در واقع، این کیف پول دیجیتال برای افرادی که می‌خواهند اطلاعات هویتی خود را مخفی نگاه دارند، می‌تواند بسیار مفید باشد.

امنیت تراست ولت

از زمان تأسیس کیف پول trust wallet تاکنون، هیچ نوع خبری در مورد حملات سایبری و هک تراست ولت منتشر نشده است. کیف پول تراست ولت کلید خصوصی کاربرانش را ذخیره نمی‌کند و افراد باید اطلاعات خود را نگهداری کنند. از طرف دیگر، تراست والت عبارت بازیابی یا seed phrase ولت را به کاربرانش ارسال می‌کند و امکان بکاپ‌گیری از آن را هم ارائه کرده است. همچنین، امکاناتی مانند اثر انگشت و رمز عبور هم برای امنیت بیشتر در این کیف پول وجود دارد.

نکته مهم در استفاده از کیف پول تراست این است که به هیچ عنوان عبارت بازیابی خود را در اختیار دیگران قرار ندهید و کیف پول را از منبع معتبر دانلود کنید. اگر فردی به کلمات بازیابی شما دسترسی داشته باشد، به راحتی می‌تواند کیف پول ارز دیجیتال شما را تخلیه کند.

بیشتر بخوانید: آموزش بازیابی تراست ولت

تراست ولت چگونه کار می‌کند؟

از طریق تراست ولت به عنوان یک کیف پول موبایل با دسترسی به بسیاری از ارزهای دیجیتال، می‌توانید به چندین بلاکچین دسترسی داشته باشید. با دانلود تراست ولت، مستقیما به بلاکچین رمزارز موردنظر دسترسی دارید. بنابراین، تراست ولت به عنوان پلی بین بلاکچین‌های مختلف و کاربر عمل می‌کند (اتصال کاربر به بلاکچین).

تمام کوین‌ها و توکن‌ها در تراست ولت توسط کاربر کنترل می‌شود. این کیف پول هیچ کدام از رمزارزهای موجود در کیف پول کاربران را کنترل یا نگهداری نمی‌کند.

trust wallet کاملا رایگان است و هیچ هزینه‌ای برای استفاده دریافت نمی‌شود. تمام هزینه‌ها و کارمزدها به ماینرها و ولیدیتورها در بلاکچین‌های مختلف پرداخت می‌شود که مسئول تایید تراکنش‌ها و برقراری امنیت در شبکه هستند.

تراست ولت از چه ارزهایی پشتیبانی می‌کند؟

برای مشاهده لیست کامل کوین‌ها و توکن‌های مورد پشتیبانی تراست ولت، به صفحه trustwallet.com/assets مراجعه کنید. برخی از این رمزارزها را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید.

ارزهای پشتیبانی شده در تراست ولت

کارمزد تراست ولت چقدر است؟

کارکرد اصلی کیف پول ارز دیجیتال، نگهداری از ارزهای دیجیتال است و کیف پول‌ها بابت این کار کارمزدی دریافت نمی‌کنند.

کیف پول Trust wallet هم می‌گوید هیچ کارمزدی از کاربرانش دریافت نمی‌کند. تنها کارمزدی که پرداخت می‌کنید، کارمزد معاملات است. برای مثال، برای آنکه بتوانید تراکنشی بر روی بلاکچین اتریوم انجام دهید، باید کارمزد شبکه اتریوم را پرداخت کنید.این کارمزد به ماینرها و ولیدیتورهای اتریوم داده می‌شود و تراست ولت از آن سهمی ندارد. درنهایت، می‌توان چنین نتیجه گرفت که کیف پول تراست والت به خودی خود، هیچ کارمزدی از تراکنش‌های کاربرانش دریافت نمی‌کند.

با توجه به سرعت تراکنش در تراست ولت، کارمزدهای مختلفی برای تراکنش‌ها وجود دارد که در ادامه این مقاله، به شما آموزش خواهیم داد چگونه این کارمزد را تنظیم کنید.

دانلود تراست ولت از سایت اصلی

برای دانلود تراست ولت وارد سایت رسمی trustwallet شوید و روی لینک موردنظر کلیک کنید:

آموزش دانلود تراست ولت

تراست ولت را می‌توانید از Google Play دانلود کنید یا با کلیک بر روی گزینه Android و App Store برای دانلود مستقیم آن اقدام نمایید. تاکید می‌کنیم تراست ولت را از منبع معتبر دانلود کنید؛ نسخه‌های فیکی از این کیف پول وجود دارد که با دانلود آنها، سرمایه ارز دیجیتال خود را از دست می‌دهید.

دانلود تراست ولت جعلی

با محبوبیت زیاد تراست والت، نسخه‌های تقلبی زیادی از این کیف پول با هدف کلاهبرداری از کاربران ایجاد شده است. اگر به اشتباه نسخه تقلبی تراست ولت را دانلود کنید، تمام ارزهای دیجیتال خود را از دست می‌دهید.

تنها راه در امان ماندن از ورژن‌های تقلبی این است که تراست والت را از سایت رسمی آن دانلود کنید؛ حتی در پلی استور یا اپ استور ممکن است در دام هکرهای این کیف پول محبوب بیفتید.

آموزش نصب تراست ولت

نخستین صفحه‌ای که بعد از دانلود و نصب کیف پول تراست ولت خواهید دید، تصویر زیر است. برای ساخت یک کیف پول جدید روی گزینه create a new wallet کلیک کنید.

اگر قبلا یک کیف پول تراست ولت داشتید، برای بازیابی آن باید از گزینه I already have a wallet استفاده کنید. آموزش این بخش را به زودی در مقاله بازیابی تراست ولت قرار خواهیم داد.

در مرحله بعد، از شما خواسته شده سیاست‌های حریم خصوصی و اصطلاحات تراست ولت را بخوانید. برای ادامه، این مورد را بپذیرید و با کلیک روی گزینه CONTINUE به مرحله بعد بروید.

تراست ولت برای ایمنی بیشتر، از شما می‌خواهد یک پسورد برای کیف پول خود ایجاد کنید که به عنوان یک لایه امنیتی عمل می‌کند. هر بار که بخواهید وارد تراست ولت شوید، باید این رمز عبور را وارد کنید. به دلیل موارد امنیتی امکان اسکرین شات گرفتن از این صفحات فراهم نیست و توصیه می‌کنیم با یک گوشی دیگر از روی این صفحات عکس نگیرید!

پسورد خود را در بخش Create Passcod وارد کرده و آن را Confirm کنید.

در مرحله بعد، می‌توانید روش بکاپ‌گیری از عبارت بازیابی خود را مشخص کنید. تراست ولت تاکید کرده است هرگز این عبارت را در اختیار دیگران قرار ندهید. ما هم مجدد بر این قضییه تاکید می‌کنیم! دسترسی دیگران به عبارت بازیابی شما مساوی است به دسترسی به دارایی ارز دیجیتال شما در تراست ولت.

برای بکاپ‌گیری یکی از دو روش زیر را می‌توانید انتخاب کنید:

1. Back up to Google Drive (تهیه نسخه پشتیبان در Google Drive)

با کلیک روی این گزینه، حساب gmail خود را انتخاب کنید. بعد از انتخاب جیمیل، تراست ولت درخواست دسترسی با اکانت گوگل شما را دارد. به صورت پیشفرض دو دسترسی برای تراست ولت فعال است. این بخش را تکمیل کرده و روی گزینه Continue کلیک کنید.

یک پسورد برای رمزگذاری تعیین کنید. این پسورد جهت رمزگذاری عبارت بازیابی در گوگل درایو نیاز است. با این کار اطمینان پیدا می‌کنید که فقط شما می‌توانید کیف پول را بازیابی کنید.

پسوردی که تعیی می‌کنید باید حداقل 8 کاراکتر داشته باشد (شامل حداقل یک حرف کوچک و یک حرف بزرگ، یک عدد و یک نماد).

پسورد را تعیین کنید و در قسمت Retype مجدد آن را وارد نمایید. در پایین صفحه دو هشدار وجود دارد:

  • من متوجه شدم که تراست ولت نمی‌تواند پسورد رمزگذاری عبارت بازیابی من را بازیابی کند.
  • من متوجه شدم که از دست رفتن این پسورد می‌تواند به معنی از دست رفتن تمام رمزارزهای من باشد.

برای ادامه، این دو مورد را بپذیرید و روی گزینه Confirm کلیک کنید. اطلاعات کلمات بازیابی تراست ولت در گوگل درایو شما قرار می‌گیرد.

در مرحله بعد می‌توانید با کلیک روی گزینه ENABLE، پوش نوتیفیکیشن را فعال کنید یا از طریق آیکن “ضربدر” آن را بببنید.

کیف پول تراست ولت شما ساخته شده و آماده استفاده است.

2. Back up manually (تهیه نسخه پشتیبان به صورت دستی)

اگر بکاپ‌گیری به روش دستی را انتخاب می‌کنید، در مرحله بعد 12 کلمه بازیابی به شما نمایش داده می‌شود. در اینجا تراست ولت 3 هشدار مهم دارد:

  • اگر عبارت بازیابی را از دست دهم، رمزارزهای من برای همیشه ازدست خوهند رفت.
  • اگر عبارت بازیابی را افشا کنم یا با دیگران به اشتراک بگذارم، دارایی من می‌تواند دزدیده شود.
  • پشتیبانی تراست ولت هرگز کلمات بازیابی را از شما درخواست نمی‌کند.

این موارد را بپذیرید و روی گزینه CONTINUE کلیک کنید.

بعد از این مرحله، عبارت بازیابی آدرس والت شما نشان داده می‌شود. حتماً آن را در جایی امن کپی و نگهداری کنید. فراموش نکنید که اگر عبارت بازیابی خود را به هر شکلی از دست دادید، دیگر امکان دسترسی به کیف پول تراست والت خود را نخواهید داشت.

بهتر است عبارت بازیابی را بر روی چندین نسخه کاغذی هم یادداشت کنید. اما پیشنهاد می‌کنیم از آن عکس نگیرید. چون درصورت گم شدن گوشی خود، رمز خود را نیز از دست خواهید داد (البته خود اجازه این کار را نمی‌دهد و ممکن است با یک گوشی دیگه بخواهید از این صفحه عکس بگیرید).

عبارت بازیابی تراست والت را کپی کرده و روی continue کلیک کنید.

بعد از آنکه عبارت بازیابی به شما نشان داده شد، مجدداً از شما خواسته می‌شود تا آن را به ترتیب درست وارد کنید. با انجام صحیح این مرحله و تأیید عبارت بازیابی، حساب کیف پول trust wallet شما قابل‌ استفاده خواهد بود.

آموزش استفاده از کیف پول ارز دیجیتال تراست والت

برای نگهداری، دریافت و ارسال ارز دیجیتال می‌توانید از تراست والت استفاده کنند. همچنین امکان تبدیل برخی از ارزها در تراست والت وجود دارد و معمولا کارمزد چنج کردن در کیف‌پول‌ها بالاست.

اضافه کردن کوین به تراست ولت

بعد از نصب تراست ولت و باز کردن برنامه، بخش Tokens در کیف پول فعال است که به‌طور پیش‌فرض سه رمزارز بیت کوین، اتریوم و بایننس کوین را نشان می‌دهد.

اضافه کردن کوین به تراست ولت

برای آنکه بتوانید کوین‌های بیشتری را اضافه کنید، روی گزینه Add Tokens کلیک کنید. می‌توانید از طریق آیکن گوشه بالا در سمت راست نیز رمزارز موردنظر را لیست اضافه کنید.

در بخش Add Tokens می‌توانید لیست کامل کوین‌های مورد پشتیبانی تراست والت را ببینید و کوین موردنظر خود را انتخاب کنید. همچنین در قسمت Search رمزارز موردنظر را جستجو کرده و آن را فعال کنید. برای مثال، در تصاویر زیر رمزارز MATIC را به لیست اضافه کرده‌ایم.

دریافت ارز دیجیتال در کیف پول تراست ولت

برای دریافت کوین در کیف پول تراست والت به یک آدرس والت نیاز خواهید داشت. جهت این کار رمزارزی که قرار است برای شما ارسال شود را انتخاب کنید. برای مثال، در تصویر قبلی روی کوین MATIC کلیک می‌کنیم.

در این قسمت می‌توانید اطلاعات کیف پول MATIC را مشاهده کنید. با کلیک بر روی گزینه Receive آدرس والت شما نشان داده خواهد شد. می‌توانید آن را کپی کنید یا با دیگران به اشتراک بگذارید.

دریافت ارز دیجیتال در کیف پول تراست ولت
دریافت ارز دیجیتال در کیف پول تراست ولت2

نحوه ارسال ارز دیجیتال متیک از صرافی والکس به تراست ولت در ادامه آموزش داده شده است.

در صرافی موردنظر بعد از خرید متیک، روی گزینه “برداشت” کلیک کنید.

دریافت ارز دیجیتال در کیف پول تراست ولت3

در صفحه برداشت کوین سه کار زیر را انجام دهید:

  • نوع شبکه را انتخاب کنید. دقت کنید که نوع شبکه انتخابی با شبکه مقصد یکی باشد.
  • آدرس مقصد را وارد کنید (آدرسی که در تراست ولت کپی کردید را اینجا Paste کنید).
  • مقدار برداشت متیک را تعیین و روی گزینه “درخواست برداشت” کلیک کنید.
دریافت ارز دیجیتال در کیف پول تراست ولت4

منتظر بمانید تا تراکنش شما در شبکه تایید شود.

دریافت ارز دیجیتال در کیف پول تراست ولت5

پس از مدتی، ارز موردنظر به تراست ولت شما انتقال می‌یابد. همانطور که در تصویر زیر می‌بینید، موجودی متیک در تراست ولت افزایش یافته است. وارد کیف پول MATIC شوید.

برای مشاهده جزئیات بیشتر روی بخش Transfer کلیک کنید.

دریافت ارز دیجیتال در کیف پول تراست ولت6

در صفحه زیر، اطلاعاتی همچون تاریخ، آدرس کیف پول فرستنده و کارمزد شبکه را مشاهده می‌کنید.

با کلیک روی گزینه MORE DETAILS در تصویر بالا، به سایت polygonscan هدایت می‌شوید که جزئیات بیشتری از تراکنش خود را می‌توانید در آنجا ببینید.

ارسال ارز دیجیتال در کیف پول تراست ولت

برای آنکه بتوانید کوینی را به فردی دیگر ارسال کنید، از گزینه Send استفاده کنید. آدرس والت مخاطب خود را در بخش 1 وارد کرده و در بخش 2 هم مقدار کوین موردنظر را مشخص کنید. سپس روی CONTINUE کلیک نمایید.

ارسال ارز دیجیتال در کیف پول تراست ولت

انتخاب سرعت تراکنش‌ها

کیف پول Trust wallet به کاربرانش اجازه می‌دهد سرعت تراکنش‌های خود را انتخاب کنند. این کار می‌تواند در نرخ کارمزد آن‌ها تأثیر بگذارد. طبیعتاً، اگر فردی بخواهد از تراکنش سریع استفاده کند، نرخ کارمزد بیشتری باید پرداخت کند. در مقابل، هر چه سرعت تراکنش پایین‌تر باشد، نرخ کارمزد هم کمتر می‌شود.

برای انتخاب یا تغییر سرعت تراکنش، باید به بخش Setting مراجعه کنید. در آنجا گزینه Transactions و بعد Transaction Cost را انتخاب کنید. در این صفحه با سه گزینه متفاوت روبه‌رو خواهید شد:

  • ارزان: سرعت تراکنش پایین و کارمزد پایین است.
  • معمولی: سرعت تراکنش و نرخ کارمزد به یک میزان متعادل است.
  • سریع: سرعت تراکنش بالا و نرخ کارمزد بالا است.

آموزش تبدیل ارز در تراست ولت

یکی از قابلیت‌های جذاب تراست ولت، امکان چنچ کردن یا تبدیل ارزها به یکدیگر است. البته که امکان چنچ تمام ارزها وجود ندارد و کارمزد این بخش نسبتا بالاست.

تراست والت با اتصال مستقیم به صرافی غیرمتمرکز بایننس (DEX) انجام معامله ارز دیجیتال در این کیف پول را امکان‌پذیر ساخته است. جهت چنچ ارز در تراست ولت به روش زیر عمل کنید:

روی گزینه Swap در صفحه اصلی تراست والت کلیک کنید.

در بخش زیر، ارزهای موردنظر را وارد کنید. با کلیک روی اسم ارز می‌توانید لیست ارزها را مشاهده کنید.

ارز موردنظر را در باکس زیر جستجو کنید.

بعد از انتخاب ارزها، روی گزینه PREVIEW SWAP کلیک کنید. اطلاعات را چک کنید و نهایتا تایید نهایی را انجام دهید.

اگر موجودی کافی برای انجام تراکنش را نداشته باشید، با پیغام زیر روبه‌رو می‌شوید.

در مقاله‌ای جداگانه نحوه تبدیل ارز در تراست ولت را به صورت جامع آموزش داده‌ایم.

استیکینگ ارز دیجیتال در تراست والت

در استیکینگ کاربران ارزهای خود را در اختیار شبکه قرار می‌دهند تا جهت اعتبارسنجی تراکنش‌ها مورد استفاده قرار گیرد. ارزهای موردنظر در شبکه قفل شده و کاربران در ازای این کار سود دریافت می‌کنند.

برای مشاهده بخش استیکینگ در کیف پول تراست مراحل زیر را دنبال کنید.

در صفحه اصلی تراست ولت روی گزینه Discover کلیک کنید.

روی علامت فلش در تصویر زیر کلیک کنید.

لیست 11 رمزارزی که می‌توانید در تراست ولت استیک کنید را مشاهده می‌کنید.

با کلیک روی ارز موردنظر (برای مثال TRX یا ترون) به گزینه Stake دسترسی خواهید داشت و می‌توانید ترون را استیک کنید.

آموزش کامل استیک ترون در کیف پول Trust بزودی منتشر خواهد شد.

بخش تنظیمات (Settings) در کیف پول Trust

در صفحه اصلی تراست والت روی گزینه Settings کلیک کنید.

بخش تنظیمات (Settings) در کیف پول Trust

چند مورد از مهمترین این تنظیمات را با هم مرور می‌کنیم.

تیره کرده صفحه تراست والت

برای آنکه صفحه کیف پول تراست والت خود را تیره کنید، گزینه Dark Mode را فعال کنید.

فعالسازی هشدار قیمت ارز دیجیتال

از طریق این بخش می‌توانید از تغییرات قیمتی رمزارز محبوب خود اطلاع پیدا کنید.

در بخش Settings روی گزینه Price Alerts کلیک کنید.

فعالسازی هشدار قیمت ارز دیجیتال در تراست والت

با فعال کردن این بخش، هشدار قیمت به صورت پیشفرض برای سه رمزارز فعال است. برای افزودن رمزارز جدید روی علامت + کلیک کنید.

در صفحه زیر می‌توانید ارز موردنظر را جستجو و روی آن کلیک کنید؛ برای مثال ارز دیجیتال پالیگان.

پالیگان به لیست ارزهای قبلی اضافه شد.

فعال کردن پیام‌رسان

فعال کردن پیام‌رسان یا notification به شما کمک می‌کند هرگاه چیزی برای شما ارسال شد متوجه شوید. برای فعال کردن notification باید به بخش تنظیمات یا Setting بروید و بعد Push Notifications را انتخاب کنید. در اینجا تیک بخش Allow Push Notification را بزنید تا پیام‌رسان برای شما فعال شود.

بخش پیام‌رسان تراست ولت

بخش Security

روی setting کلیک کنید و به قسمت security بروید.

به صورت پیشفرض گزینه Passcode فعال است. می‌توانید آن را غیرفعال کنید. هر زمان که خواستید مجدد می‌توانید این بخش را فعال کرده و یک رمز عبور جدید تعیین کنید.

کیف پول trust wallet تنظیمات پیشرفته‌تری هم برای ایجاد امنیت بیشتر قرار داده است. در این بخش یک گزینه Auto-Lock وجود دارد که از طریق آن می‌توانید مدت زمان قفل بودن تراست والت را مشخص کنید.

با فعال کردن بخش Transaction Signing می‌توانید قبل از انجام تراکنش، آن را مجدد بررسی کنید.

بخش امنیت در کیف پول تراست ولت

پاسخ به 5 سوال مهم تراست ولت

1. آیا هک تراست ولت امکان‌ پذیر است؟

تراست ولت به عنوان یک کیف پول غیرحضانتی از امن‌ترین ولت‌های بازار رمزارزهاست. اما هکرها همیشه به دنبال راهی برای هک کیف پول‌ها هستند. به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • تراست ولت را فقط از سایت رسمی آن دانلود کنید.
  • کلیدهای خصوصی و کلمات بازیابی خود را در اختیار هیچ کس قرار ندهید؛ حتی تیم پشتیبانی تراست ولت.
  • مراقب حملات فیشینگ باشید؛ به خصوص ایمیل‌های جعلی.
  • برای کیف پول خود پسورد تعیین کنید و هر چند وقت یکبار آن را تغییر دهید.
  • از وایفای عمومی استفاده نکنید.
  • تهیه نسخه پشتیبان از کیف پول را فراموش نکنید (بکاپ).
  • همیشه از جدیدترین نسخه کیف پول استفاده کنید.

2. آیا تراست ولت برای کاربران ایرانی تحریم است؟

کیف پول تراست والت متعلق به صرافی بایننس است و کاربران ایرانی در لیست تحریم این صرافی هستند. اما از آنجایی که تراست ولت یک کیف پول غیرمتمرکز و غیرحضانتی است و به احراز هویت نیازی ندارد، تاکنون کاربران ایرانی در استفاده از آن با مشکل رو به رو نشده اند و در حال حاضر تراست ولت تحریم نیست. البته ممکن است یک روزی این اتفاق بیفتید که در این صورت باز هم جای نگرانی نیست، چرا که با استفاده کلمات بازیابی می توانید به کیف پول خود دسترسی پیدا کنید.

3. ممو (memo) در کیف پول تراست ولت چیست؟

ممو در Trust Wallet یک فیلد اختیاری است که هنگام ارسال ارزهای دیجیتال خاص استفاده می‌شود. برای اطمینان از پردازش دقیق تراکنش، مهم است که ممو صحیح را در صورت نیاز وارد کنید. همه ارزهای دیجیتال یا شبکه‌ها از ممو استفاده نمی‌کنند، بنابراین بسیار مهم است که دستورالعمل‌های ارائه شده توسط Trust Wallet و گیرنده ارز دیجیتال را دنبال کنید.

به طور خلاصه، برای ارسال رمزارز به تراست والت نیازی به وارد کردن ممو نیست. اما اگر بخواهید از تراست والت به صرافی رمزارز ارسال کنید، وارد کردن ممو برای برخی از صرافی‌ها ضروری است دلیلش این است که در برخی از صرافی‌ها آدرس همه کاربران مشترک است و صرافی از روی ممو واریزی کاربران را تشخیص می‌دهد. در انجام تراکنش‌ها حتما به این نکته دقت داشته باشید.

بیشتر بخوانید: ممو در ارز دیجیتال

4. توکن TWT چیست؟

توکن مخصوص تراست ولت، TWT یا Trust Wallet Token نام دارد. TWT به عنوان توکنی اختصاصی برای این اکوسیستم و نیز برای انجام معاملات و عملیات مختلف در اپلیکیشن تراست ولت استفاده می‌شود.

5. خرید NFT در تراست ولت چگونه است؟

به طور خلاصه، خرید NFT در تراست ولت به این صورت انجام می‌شود:

  1. وارد تراست ولت شوید.
  2. مطمئن شوید که اتریوم دارید.
  3. وارد مرورگر DApp در تراست ولت شوید و یکی از بازارهای معتبر NFT مانند OpenSea را جستجو کنید.
  4. NFT مورد نظر را انتخاب کنید.
  5. تراکنش را تایید کنید.

همیشه اطمینان حاصل کنید که بازار NFT انتخابی، معتبر و امن است.

دیگر سوالات مهم را در مقاله سوالات تراست ولت پاسخ داده‌ایم.

امکان سرمایه‌گذاری در سبدهای بینوست با تراست ولت

بینوست در راستای افزایش دسترسی افراد به سبدهای سرمایه‌گذاری رمزارز، در تلاش است این سبدها را به شیوه‌های مختلفی در اختیار عموم سرمایه‌گذاران قرار دهد. یکی از این روش‌ها، استفاده از پلتفرم انزایم است. در این پلتفرم می‌توانید به کیف پول تراست ولت خود متصل شوید و دارایی رمزارزی خود را در این سبدها یا صندوق‌ها سرمایه‌گذاری کنید.

روش دیگر این است که از سکوی تبادل رمزارزی تترلند استفاده کنید. در حال حاضر سبد BDefi و سبد BGC در تترلند لیست شده‌اند. در صورت تمایل به سرمایه‌گذاری در حوزه دیفای، می‌توانید برای خرید واحدهای سبد BDefi اقدام کنید. همچنین اگر میزان ریسک‌پذیری پایینی دارید، سبد BGC که ترکیبی از طلا و رمزارز است، می‌تواند برای شما گزینه مناسبی باشد.

اگر تاکنون در تترلند ثبت نام نکرده‌اید می‌توانید با استفاده از لینک زیر، اولین معامله رایگان و بدون کارمزد خود را در این پلتفرم تجربه کنید.

ثبت نام در تترلند به عنوان کاربر بینوست

صفحه ثبت نام کاربران بینوست در تترلند به صورت زیر است:

جهت آشنایی بیشتر با سبدهای متنوع بینوست، به صفحه سبد سرمایه گذاری ارز دیجیتال مراجعه کنید.

سخن پایانی

کیف پول تراست ولت یک کیف پول دیجیتال رایگان است که هیچ نظارتی بر کلید خصوصی کاربرانش ندارد. کیف پول trust wallet از کوین‌های متعددی پشتیبانی می‌کند و به عنوان یک کیف پول موبایل توانسته رضایت افراد بسیاری را بدست آورد.

مشاوره رایگان سرمایه گذاری ارز دیجیتال

اگر در مورد سرمایه گذاری در بازار ارز های دیجیتال یا استفاده از سبد های سرمایه گذاری بینوست سوال دارید فرم زیر را پر کنید تا در سریعترین زمان کارشناسان بینوست با شما تماس بگیرند .

دسته بندی شده در:

برچسب شده در:

,
در اینستاگرام بینوست جدید ترین مطالب را به صورت خلاصه و روزانه دریافت کنید